Til de Maine coon kyndige

Jeg snakkede med en veninde igår, hvis far er ejer af en dejlig “manie coon” uden papire, han er fritløber, og ikke kastreret. Jeg begyndte at tale frem og tilbage ved følgerne af at har en fertil han gående løs, og alle de killinger han går og producere, hvorefter hun siger til mig, at han ikke skal kastreres, da han så vil miste manken. Jeg blev helt paf. Jeg synes jeg kigger på billeder af dejlige kastrater dagligt, med de smukkeste manker og haler, men hun sagde at det havde damen, som de havde købt katten af sagt :?:? Så nu vil jeg gerne vide, passer det? Jeg sidder lige nu og kigger på min pige, og synes da nok hun har en manke, selvom hun er stereliseret?

NEJ :slight_smile: det er noget vrøvl… jeg har 3 med manke og 3 uden - det er linierne der afgør det :slight_smile:

Så hvis han skulle miste manken, skulle det være helt fra killing? :slight_smile:

nej - hvis de først har den bør de ikke miste den… de får manken når de når en vis alder… hvis de får den :slight_smile:

hvis den har manke nu - så er det en beholder… hvis den ikke har en manke - så er chancen for at få den så vidt jeg ved ikke større fordi den er fertil :slight_smile:

Det lyder som en rigtig dårlig undskyldning - og noget værre ævl :wink:

Okay… Synes også det var noget mærkeligt noget. men endnu mere mærkeligt at sætte små og måske uønskede killinger i verden for en mankes skyld :?

nej jeg syndes bestemt at man fint kan se kraven på de kastrede hanner, alt efter års tid selvfølgelig…

Kh
Anja

Alle vore tre Maine Cooner har kraver og de er alle neutraliseret. Missi’s og Rumle’s er meget store.

[quote=Battlestar;264057]nej - hvis de først har den bør de ikke miste den… de får manken når de når en vis alder… hvis de får den :slight_smile:

hvis den har manke nu - så er det en beholder… hvis den ikke har en manke - så er chancen for at få den så vidt jeg ved ikke større fordi den er fertil :)[/quote]

Njar - Både og - Mine er der tydelig forskel på manken, alt efter årstiden :høhø:

Og det er så her du blot må konstatere, at den sidste idiot ikke er født endnu! :rock:

Prøv at vende udsagnet på hovedet overfor dine bekendte, og spørg om det også gælder hunkattene… altså at disse skal have det ene kuld efter det andet, for ikke at miste deres krave - og om dine bekendte ville kunne komme af med SÅ mange killinger gennem tiden ( en hunkat kan jo snildt få tre kuld om året)…

Både min hun MCO og min han MCO er tidligt neutraliseret - og begge har KÆMPE manker. Han er velkommen til at se dem, hvis han vil. Pelskvalitet og - mængde har vi RIGELIG af her - især MÆNGDE, og hvis hans kat taber kraven er jeg sikker på at Nanoq gerne giver hans væk - han er dødtræt af den, for den er i vejen, når han vasker sig.

Faktisk har mine så meget manke, at jeg har overvejet at trimme den ned.

Her er et par fotos af dem begge i SOMMERPELS dvs de er meget lidt krave og pels her - og det fremgår tydeligt, at kraven også findes på hunkatte.

Det er MCOer - ikke løver kan du fortælle din ven:-)

MVH

Det kunne da være je skulle det. Og nej, den sidste idiot er ikke født. Ulempen ved disse idioter er bare, at de er utrolig svære at banke noget som helst fornuft ind i :frowning:

Uh, jeg kan altså ikke med at I kalder kraver for manker. Manken sidder på en hest, nærmere betegnet den lille bule nederst ved ryggen. Kald mig bare sippet :tihi: men jeg kan skisme ikke finde en sådan på mine katte. Men kraver kan jeg finde massevis af, også på de tidligt neutraliserede :thumbup:

Helt enig - det tænkte jeg også, da jeg skrev det med løverne. En hanløve har manke, en MCO - uanset køn, neutralsering, men linjebestemt - har krave:_)

Åh ja… Ved kattefremvisningen i Rødovre centeret oplevede jeg et ægtepar, der havde en “Mang Ku” kat - naturligvis uden stamtavle, og lige så selvfølgeligt korthåret :rock: Konen insisterede ihærdigt på at katten altså var en rigtig Mang Ku kat - manden blev dog nok lige så stille overbevist om at det de havde var en dejlig, men rasende DYR huskat… de var rent ud sagt blevet snydt så vandet drev - katten havde kostet den nette sum af 3000 kr!!! :uha: Hvilket de faktisk havde ment var billigt, når nu en Mang Ku kat med stamtavle kostede over 10000 :doh:
I hvert fald begyndte manden at tale om at få katten neutraliseret - noget konen ikke var så særligt interesseret i… de havde jo “avlsretten” på katten!
Sådan en samtale bevirker at jeg har uendeligt svært ved at stå og smile venligt og fortælle på en pæn måde :argh:

(Mang Ku = Maine Coon… og det skulle være ganske rigtigt! Nemlig, basta! -surrender )

Ann K : Det var nu en meget sjov, men også MEGEt skræmmende historie. Især fordi der åbenbart findes mennesker som kan finde på at snyde andre uvidende mennesker så meget :S

Jeg retter lige, der tales ikke om manker i denne tråd, men kraver :stuck_out_tongue: :wink:

Mang Ku! Den kender jeg - min træmand hr lige fået sådan en i rød og fertil og han ville gerne have killinger med den den og Tara.

Jeg svarede ikke, at Tara var neutraliseret, men lidt mere flabet denne gang.

“Det kan hun desværre ikke, for hun må kun parres til egen race, og Tara er ikke en mang ku, men en Maine Coon”

:slight_smile:

Jeg kunne ikke dy mig. De kom her først og bad om råd, og jeg gav dem MCo klubben osv men de har alligevel købt en Mang ku. Så fremover er der kun flabede svar herfra:-)

Så må vi se om han hævner den og bringer vådt træ næste gang!
:slight_smile:

Slet og ret: SLUDDER!
Jeg vil tilmed sige tværtimod, for jeg har i hvert fald ofte set, at kastratpelsene (og kraverne) er meget smukkere og fyldigere end de fertile hanners.

Og så skal du få din veninde til at fortælle sin far, at hans ukastrerede hankat er medårsag til, at mange vildkillinger går en frygtelig død i møde. Der er nemlig ingen til at ordne deres pelse, når de er så totalt sammenfiltrede, at killingerne dårligt kan bevæge sig, og huden bliver trukket i stykker.

Så langt tænker de fleste nemlig ikke!

Rigtig god pointe Hanne! Sådan nogle går der også her, og de ligner… ja de halter og alt mulig og lever max en vinter, så ser man dem aldrig mere…