Til gør det selv folket - størrelse på indgang til kattehule

Hej alle

Det var tid til at skifte kradsetræet i stuen. Da jeg ikke er en stor fan af kradsetræer, så besluttede jeg mig for at finde på en anden løsning. Min kæreste og jeg har nu sat første del op, og jeg havde håbet på at vi ikke behøvede at lave huller i de nye kattehuler, men det ser ikke ud til at kunne fungere uden.

Vi har købt disse skabe Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA hvor kattene kan ligge i, og på toppen og 2 sider er der kommet sisal på, så de kan kradse. De har taget godt imod dem, og de kradser og ligger på dem, men de har svært ved at komme ind i de øverste pga. vinklen ikke er optimal.

Jeg har en kradsetønde, hvor hullerne i tønden er 16 cm i diameter, men er det virkelig nødvendigt med så store huller? Jeg vil gerne have hullerne så små som mulige. Jeg har kun små katte (Frigg er den største og vejer ca. 5 kg, de andre vejer ca. 3 kg), så der skal ikke være plads til store maine coons eller lignende. Vi har talt om kun at lave hul i toppen, så kattene skal både kunne komme ind og ud af hullet. Det vil give kattene de største liggeflader.

Har du ik en træplade eller evt tykt pap, som du kan prøve hvor lille et hul du kan klare dig med?

og så er det da nødvendigt med billeder at resultatet :smiley:

Hæ det har jeg slet ikke tænkt på. Jo, det kan jeg selvfølgelig godt :slight_smile: Mon kattene kan hoppe ud af et hul, hvis de kan gå igennem? Det bliver nok svært at få dem til at hoppe igennem en træplade :høhø:

Jeg skal nok lægge billeder ind, men vi skal lige være helt færdige :slight_smile:

Ellers prøv med nogle billige flyttekassens, som du så laver hul i. Så er det jo en hul de skal ind i.

hullet skal være så stort at de ike rammer knor hårene , så meget som muligt, så prøv mål kattens hoved den over snuden, så kan du få en ide til hvor stor det skal være