Til jer der farver håret selv - PAS PÅ!

[QUOTE=Jenny;805708]Farver også mit hår selv. Det holder lige så længe, som det jeg får lavet hos frisøren. Faktisk er det hos frisøren ofte hurtigere falmet og ude af håret, end det jeg propper i selv. Samtidig slipper jeg for at høre på frisører, der gang på gang påstår, de præcis ved, hvad mit hår skal bruge for, det holder længe. Har endnu ikke mødt nogen, der har haft ret.

Jeg føler ofte, jeg bliver “skældt ud”, når jeg tager til frisøren, og det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på. Jeg ved udemærket, at det slider enormt på håret at farve og permanente det, og behøver ikke få ballade over det ved en frisør, der er hyret til at klippe mit hår Jeg ved, hvad jeg går ind til, og jeg ved, hvad der KAN gå galt, hvis jeg er MEGET uheldig. Der kan gå præcis det samme galt, som hos frisøren.

Derfor er jeg også begyndt at klippe håret selv :smiley: Det fungerer og jeg sparer en masse penge![/QUOTE]

Bobber du hår på dig selv Jenny?

Jeg har overvejet at prøve det, vil helt vildt gerne lave proptrækkerkrøller på mig selv.

Det er os en af grudnene til jeg gør det selv, så ved jeg, hvad jeg det med at gøre…
har ofte oplevet, at jeg har fået nogle “stærke” hårfarver i håret hos frisøren, selvom jeg har fortalt jeg har psoarsis…
den ene gang var jeg faktisk ved at besvime af smerte, og frisøren blev ret chokeret…

[QUOTE=MiSi;805693]Jeg finder denne artikel noget mere skræmmende - især sidste linie!
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1719878.ece[/QUOTE]
ja, der er meget man kan være allergisk overfor…
:confused:

[QUOTE=Jenny;805708]Farver også mit hår selv. Det holder lige så længe, som det jeg får lavet hos frisøren. Faktisk er det hos frisøren ofte hurtigere falmet og ude af håret, end det jeg propper i selv. Samtidig slipper jeg for at høre på frisører, der gang på gang påstår, de præcis ved, hvad mit hår skal bruge for, det holder længe. Har endnu ikke mødt nogen, der har haft ret.

Jeg føler ofte, jeg bliver “skældt ud”, når jeg tager til frisøren, og det gider jeg simpelthen ikke bruge tid på. Jeg ved udemærket, at det slider enormt på håret at farve og permanente det, og behøver ikke få ballade over det ved en frisør, der er hyret til at klippe mit hår Jeg ved, hvad jeg går ind til, og jeg ved, hvad der KAN gå galt, hvis jeg er MEGET uheldig. Der kan gå præcis det samme galt, som hos frisøren.

Derfor er jeg også begyndt at klippe håret selv :smiley: Det fungerer og jeg sparer en masse penge![/QUOTE]
Jeg var os begyndt at klippe mit hår selv… havde set diverse videoer osv på nettet…lol…det blev faktisk okay :slight_smile: det var dog mest pandehåret, da det er svært for mig bagved…

hæhæh :stuck_out_tongue:
Hende jeg var ved frisør ved i forgårs, var faktisk en rigtig sød dame… Jeg følte ikke, jeg blev skældt ud, og hun var meget forstående overfor diverse ting. Men nu fik jeg os en del klippet af denne gang… :slight_smile: det ville jeg ikke kunne selv…fik endda trimmet noget…

Jeg har farvet hår siden mine tidlige teenageår, altså ca 12-13 år. Lige fra starten var jeg vist opmærksom på risikoen, eller blev det i hvert fald hurtigt.

Jeg er egentlig slet ikke allergisk overfor noget. Jo, penicillin. (Hurra for at leve i vores tid, hvor der er alternativer!)
Men der er to ting, jeg ville tude over i evigheder, hvis jeg blev allergisk overfor.
KAT! Ved simpelthen ikke hvad jeg skulle gøre.
Og på andenpladsen er (hår)farver.

For nylig var der også en masse om farlige tatoveringsfarver… Og jeg har det med det, som med hårfarve. Det er en medregnet risiko, hvergang jeg vælger at gøre det alligevel.

Jeg ryger, drikker og spiser sikkert virkelig usundt. (Men har heldigvis, indtil nu, 7-9-13, helt fint blodtryk, kolesterol og blodsukker indsæt glad og taknemmelig smiley)
Men hey, vi lever kun én gang - og spørger man ældre mennesker, fortryder de som regel kun det de ikke gjorde.
Så jeg nyder livet, og gør som jeg lyster (inden for rimelighedens grænser, naturligvis!)

[QUOTE=Ann R;805505]Jeg spurgte min frisør engang, og hun sagde at de hårfarver man selv kan købe stort set er identiske med dem frisørerne bruger, hvis man vælger kvalitetsprodukter. Frisørernes force er, at de er uddannede til at mikse og vurdere farverne, og derfor bedre kan lave et individuelt resultet.

Jeg foretrækker L’Oreal - det kan med fordel købes på ebay fra England - så koster det det halve, selv med forsendelse :)[/QUOTE]

Det kunne jeg godt forestille mig :slight_smile: Det jeg dog hader ved at skulle være nødsaget til at farve ens eget hår ved manglende kapital fx, er at det er hel farve :confused: Samme farve fra rod til spids - det er ikke et heldigt syn for os tynd- og korthårede :stuck_out_tongue: Kunne man selv det, ville jeg skisme gerne.

Og jeg har det modsat. Jeg får naturlige farveskift i håret, og kan fint finde på at gennemfarve det om efteråret, når det lyse sommerhår afløses af mørkere hår i bunden. Jeg kan ikke fordrage at håret er to-farvet - ligesom jeg ikke kan li’ lyse striber, ægte eller kunstige…
Man vil altid ha’ det man ikke har, ikke? :wink:

Hov - man kan da få hårfarve, der laver striber? Kan ikke huske, hvad det hedder, men det findes :ok:

[QUOTE=Ann R;806051]Og jeg har det modsat. Jeg får naturlige farveskift i håret, og kan fint finde på at gennemfarve det om efteråret, når det lyse sommerhår afløses af mørkere hår i bunden. Jeg kan ikke fordrage at håret er to-farvet - ligesom jeg ikke kan li’ lyse striber, ægte eller kunstige…
Man vil altid ha’ det man ikke har, ikke? :wink:

Hov - man kan da få hårfarve, der laver striber? Kan ikke huske, hvad det hedder, men det findes :ok:[/QUOTE]

Ja har prøvet det med striber da jeg var langhåret - det syntes jeg dog var lidt svært at få til at se ordentligt ud.
Men jeg har heller ikke striber - jeg får det farvet mørkere nuance i bunden end i spidserne og resten af hårstrået, for ellers ser mit hår SÅ tyndt ud, som det også er :stuck_out_tongue:

Nja, der er vist en del KOL-patienter, der fortryder, at de har været rygere.

Sandt!
Lige den med rygning er jeg godt nok heller ikke stolt af.
Det skulle nok også mest læses som et billede af min overordnede tilgang til livet.

Sandt!
Lige den med rygning er jeg godt nok heller ikke stolt af.
Det skulle nok også mest læses som et billede af min overordnede tilgang til livet.

[QUOTE=Ann R;806051]
Man vil altid ha’ det man ikke har, ikke? ;)[/QUOTE]

Jo. Og folk med krøller vil ha’ glat hår, og folk med glat hår krøller.

Og folk der IKKE ser ud som om de har været med i øllebrødskrigen synes fregner er SÅ SØDE… De må GERNE få mine hvis jeg ku’ slippe for dem :lol:

Gid det var så vel. Nej, det er desværre en myte, kan jeg fastslå efter 26 år i plejesektoren. Ældre mennesker er helt som yngre. Der er masser de ville gøre anderledes hvis de kunne. Men ingen har en krystalkugle og kan se hvad der venter…
I dette tilfælde - man kan blive allergisk overfor alt. I princippet er alt hvad man foretager sig en kalkuleret risiko. Hvis man sætter antallet af mennesker der farver hår op imod antallet der bliver allergiske, er risikoen nok stadig meget, meget lille.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;806178]Jo. Og folk med krøller vil ha’ glat hår, og folk med glat hår krøller.

Og folk der IKKE ser ud som om de har været med i øllebrødskrigen synes fregner er SÅ SØDE… De må GERNE få mine hvis jeg ku’ slippe for dem :lol:[/QUOTE]

Næh ,ellers tak :wink: Men der var engang det var sandt.
Jeg har fik lavet krøller i årevis for år tilbage. Når jeg ser billeder idag, synes jeg det ser dybt sært ud :slight_smile:

Har besluttet at prøve at hjemmepermanente mig selv, det skal dog være med proptrækkerkrøller.

Jeg kan godt komme i tvivl om der er curlere nok i sådan en pakke “hjemmekrøl” til at lave proptrækkerkrøller :gruble:

[QUOTE=Ann R;806226]Gid det var så vel. Nej, det er desværre en myte, kan jeg fastslå efter 26 år i plejesektoren. Ældre mennesker er helt som yngre. Der er masser de ville gøre anderledes hvis de kunne. Men ingen har en krystalkugle og kan se hvad der venter…
I dette tilfælde - man kan blive allergisk overfor alt. I princippet er alt hvad man foretager sig en kalkuleret risiko. Hvis man sætter antallet af mennesker der farver hår op imod antallet der bliver allergiske, er risikoen nok stadig meget, meget lille.

Næh ,ellers tak :wink: Men der var engang det var sandt.
Jeg har fik lavet krøller i årevis for år tilbage. Når jeg ser billeder idag, synes jeg det ser dybt sært ud :)[/QUOTE]

Åh ja. Jeg var permanentet i de tidlige 80’ere…

Gud FAder…

:besvimer: