Til jer der farver håret selv - PAS PÅ!

Denne artikel er ganske skræmmende IMHO

Det er ikke noget nyt, at der ses den slags allergiske reaktioner.

Nemlig … og jeg vil fortsætte med at farve mit hår :wink:

Ditto her - jeg har gjort det i 20 år og der er ikke sket noget endnu :slight_smile:

Som jeg husker det er det en ganske bestemt iblandet sort farve, der især var/er problemet. Jeg husker ikke navnet på den mere, historien er ret gammel. Jeg chekkede det dengang, og eftersom jeg holder mig til de mellem- og mørkblonde nuancer når jeg farver hår 3-4 gange om året (jeg er ude på at ændre hårets struktur, ikke farven :)), burde jeg være nogenlunde sikker, den farve er ikke i - med det forbehold at allergi kan opstå mod hvad som helst til enhver tid, selvfølgelig…

Samme her… har tænkt mig at fortsætte… især fordi man er opmærksom på problemet… og især, fordi jeg aldrig har udvist blt det som minder om en allergisk reakton :slight_smile:

Jeg har også farvet hår i maaange år uden allergiske reaktioner - så jeg forsætter…

Jeg har farvet mit hår siden teenage-årene, og jeg er heldigvis ikke allergisk.

Jeg får tit farvet hår, men gør det aldrig selv. Får det gjort af frisøren, så synes jeg ikke det ser så “billigt” ud eller ryger ud så hurtigt :slight_smile:

Jeg har igennem mange år fået farvet mit hår…i de unge år gjorde jeg det selv, og nu får jeg min frisør til at gøre det fordi farven bliver så flot og intens og dermed holder læææænge :slight_smile:

Men den sorte farve der omtales ja, det er en særlig slags sort og den ved man kan udløse reaktioner og man advarer også mod at man mixer forskellige farver hvis man selv farver hår netop fordi man uforvarende kan komme til at skabe en slags “sort” ud af det …så blot man er varsom og ved hvad man skal gå uden om så kan man roligt farve hår :slight_smile:

Hm jeg farver selv mit hår. Sort. Og er altid meget opmærksom på om det svier eller føles ubehageligt. Men indtil nu har der heldigvis ikke været allergiske reaktioner.

Jeg er for nærig til at få det gjort ved frisøren, jeg køber hårfarven (Schwartzkopf - meget apropos…) i Tyskland, der koster en pakke €3…

Jeg spurgte min frisør engang, og hun sagde at de hårfarver man selv kan købe stort set er identiske med dem frisørerne bruger, hvis man vælger kvalitetsprodukter. Frisørernes force er, at de er uddannede til at mikse og vurdere farverne, og derfor bedre kan lave et individuelt resultet.

Jeg foretrækker L’Oreal - det kan med fordel købes på ebay fra England - så koster det det halve, selv med forsendelse :slight_smile:

Jeg farver ikke håret, så jeg blev ganske forskrækket over billederne og historien. Det er godt at høre, at mange af jer, der farver hâret, er opmærksomme på risiciene.

Min svigermor er en af dem som er allergisk over for den sorte farve, hun fandt ud af det under en hårfarvning hos sin frisør for en del år siden…og netop fordi frisøren under behandlingen kunne se at en allergisk reaktion var begyndt stoppede de øjeblikkelig med farvningen og fik kontakt til en læge så hun kunne få behandling.
Siden hen har det vist sig at selv i tøj kan denne sorte farve også befinde sig, så hvis man er allergisk over for sort farve så husk også at tøjet kan være et problem :slight_smile:

Jeg kan ikke se forskel på om jeg selv farver det eller får det gjort hos frisøren.
Man skal bare være opmærksom på, at mange af de farver man køber slet ikke er permanente, men kun er beregnet til at holde nogle uger. Derudover dækker mange af dem heller ikke de går hår særlig godt.

[QUOTE=Ann R;805086]Som jeg husker det er det en ganske bestemt iblandet sort farve, der især var/er problemet.

med det forbehold at allergi kan opstå mod hvad som helst til enhver tid, selvfølgelig…[/QUOTE]

Nu er jeg afsløret mht TV-præferencer:
I “Top Model” var der en koreansk pige (dvs amerikaner, men forældre fra Korea), på “make-over”-dagen faldt det halve af hendes hår ud, da de skyllede den sorte farve, der skulle intensivere hendes i forvejen flotte og kraftige hår, ud.
Det lykkedes dem at redde den i land, så hun “kun” havde halvt så kraftigt hår…

Og ja, allergier kan komme - og gå.
Mange tror vist, at allergi er livsvarig. Men en allergi/overfølsomhed (der er forskel) kan godt forsvinde igen, iflg Rigets allergiklinik :slight_smile:

Jeg har selv farvet mit hår siden jeg var 15-16 år.

Den eneste gang jeg har oplevet problemer, var det jeg fik lavet lyse striber af en frisør :wink: Mit hår begyndte simpelthen at falde af.

Jeg har aldrig oplevet problemer når jeg selv har farvet.

[QUOTE=MiSi;805682]Nu er jeg afsløret mht TV-præferencer:
I “Top Model” var der en koreansk pige (dvs amerikaner, men forældre fra Korea), på “make-over”-dagen faldt det halve af hendes hår ud, da de skyllede den sorte farve, der skulle intensivere hendes i forvejen flotte og kraftige hår, ud.
Det lykkedes dem at redde den i land, så hun “kun” havde halvt så kraftigt hår…

Og ja, allergier kan komme - og gå.
Mange tror vist, at allergi er livsvarig. Men en allergi/overfølsomhed (der er forskel) kan godt forsvinde igen, iflg Rigets allergiklinik :-)[/QUOTE]

var det ikke også, fordi hun selv havde ødelagt håret en del?? hun havde sådan nogle mærkelige i håret…ved ikke hvad det hedder…
hvis det er hende jeg tænker på =)

lige nu sidder jeg med rød farve i…og jeg har aldrig haft reaktioner…også selvom jeg har psoarsis…
dog er nogle så stærke, at jeg ikke kan holde det ud,…Fik engang lyse striber hos frisøren, og det gjorde så ondt,
og hun ville stoppe halvvejs, emn bed det i mig, for skulle ikke ligne en klovn

Jeg finder denne artikel noget mere skræmmende - især sidste linie!

Jeg har også psoriasis i hovedbunden, og jeg spurgte i sin tid hudlægen (da jeg fik det konstateret) om jeg skulle nøjes med at farve mit hår med økologisk hårfarve. Han sagde NEJ, for guds skyld! Brug det du kan købe i butikkerne, for dem ved man hvad indeholder.