Til jer med British-shorthair

Er de ikke sjældne i den farve Celina?

:slight_smile:

[quote=Houmann90;113774]Er helt vild med denne race… Desværre ved jeg uforskammet lidt om dem :ups:
Måske der er nogen af jer med Briter, der har lyst til at fortælle mig lidt om dem? Deres temperement, væremåde, adfærd osv :kryds::slight_smile:

  • Har selvfølgelig læst om dem på nettet osv. Men der er nu ikke noget som katteejeres egne erfaringer :D[/quote]

Jeg vil sige at det med at de er forbeholden overfor gæster skal man tage lidt med forbehold… Mine BRI byder altid velkommen, men nu får jeg også ros for deres særligt gode temprament.
Men jeg syntes da som også andre skriver så tag ud og besøg nogen opdrætter og se hvad der sker og oplev kattene IRL.
Der er altid kaffe på kanden her og du er velkommen.
Jeg opdrætter Bicolor det vil sige Britter med hvidt. sætter lige et par billeder ind af nogle af mine bamser…
Bob aka Hammershøi´s Mister Perfekt er blå/hvis van

Sting sort- hvid Harlekin. Min avls han

Choko og Victor i en hygge stund. Chokolade/hvid

Nyeste skud på stammen , Pashmina Chokolade tortie masket

Du er velkomme til at komme og se mine stue-tiger og få en god snak om racen og deres kvaliteter…:wehuu:
Jeg bor i Kaas ca 15 km fra Brønderslev. tlf 98240442 el. 25294797

[quote=lenschow;113910]Er de ikke sjældne i den farve Celina?

:-)[/quote]
Sjælden vil jeg ikke sige , men der er ikke så mange BRI i de farver. Som hvis man nu tænker fuldfarvet katte. Men jo man ser dem ikke lige så tit på udstilling som en fx blå el lilla.

Jeg har ingen fuldfarvet men 8 af den slags med hvid. :rock:

[quote=Celina;113878]Århh :wehuu:
Vil du ikke sætte et par billeder på af farmand? -engel[/quote]
Joda:)

Marina

[quote=Marina;113952]Joda:)

Marina[/quote]

:besvimer::besvimer::besvimer: Det der Marina… det er simpelthen SÅDAN, jeg opfatter en Britehan… for sæven da!!! :hjerte:

Du kan læse lidt om briten her på BB-klubbens webside:
http://www.bb-klubben.dk/content.69.33.0open=3

Og på min webside:
http://www.kongensgaard.dk/bri_britishshorthair.php

Jeg tror briten er ved at ændre sig. Fra at de engang var mere tilbageholdende m.h.t. gæster m.m. til at mange nu i dag er lidt mere aktive og imødekommende.

Mangler en enig knap :thumbup:

Smækker lækker bamsedreng mums Der er altså et eller andet ved de der briter -love

Ej, Marina… Jeg vidste ikke han var din… Han er simpelthen bare alt for lækker, prøv lige at kigge de stolper han gå rundt på!!!

Ja, han er godt nok lækker :hjerte::hjerte:

Jamen tak for rosen af bjørnen. Og han er ligeså sød som han er bamset:)
Og det samme gælder hans børn, tykke runde bamser der bare falder i armene på folk.
Skal man kritisere ham med Briteopdrætter briller på, måtte han gerne have lidt større øjne.
Marina

[quote=Marina;114132]
Skal man kritisere ham med Briteopdrætter briller på, måtte han gerne have lidt større øjne.
Marina[/quote]

Nej, nej, nej… han er RÅ som han er!!!
Men hvad ved jeg om Briter -høhø

Marina - Okay… det tilbud tror jeg jeg vil tage imod :slight_smile: skal bare lige have fundet en dag det passer ind. Suk de er flotte dine katte :smiley:

[quote=Marina;113952]Joda:)

Marina[/quote]
:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:
Han ligner sådan en tyk bjørn på vej gennem sneen i Alaska!
Og så fræk han ser ud med sne i sit “skæg”
:wehuu::wehuu::wehuu::wehuu:

Åhh hvor er han lækker Marina -what Uhh håber de gode gener kommer til at gå videre i lille Meeko -juhu

[quote=Britt Hammershøi;113928]Jeg vil sige at det med at de er forbeholden overfor gæster skal man tage lidt med forbehold… Mine BRI byder altid velkommen, men nu får jeg også ros for deres særligt gode temprament.
Men jeg syntes da som også andre skriver så tag ud og besøg nogen opdrætter og se hvad der sker og oplev kattene IRL.
Der er altid kaffe på kanden her og du er velkommen.
Jeg opdrætter Bicolor det vil sige Britter med hvidt. sætter lige et par billeder ind af nogle af mine bamser…
Bob aka Hammershøi´s Mister Perfekt er blå/hvis van

Sting sort- hvid Harlekin. Min avls han

Choko og Victor i en hygge stund. Chokolade/hvid

Nyeste skud på stammen , Pashmina Chokolade tortie masket

Du er velkomme til at komme og se mine stue-tiger og få en god snak om racen og deres kvaliteter…:wehuu:
Jeg bor i Kaas ca 15 km fra Brønderslev. tlf 98240442 el. 25294797[/quote]

Åh der var mine dejlige drenge, og så dem begge to!!! mage til søde briter skal man lede længe efter. Koen sniger sig bare mere og mere ind i mit hjerte, og Bob ja han har jo altid været der.
:wehuu::wehuu:

Hold kææææææææft de er lækre! Tak for billeder alle sammen! Elsker den race, men kender den heller ikke ret godt. Har også en aftale om at lave en aftale med nogle brite opdrættere i Randers. (Men øv, de to sidste uger og næste uge har alle dage bare været booket med aftaler)

Marina - Woooooow!!! Det er jo en bjørn -love -love -love

[quote=Eva K;115338]Hold kææææææææft de er lækre! Tak for billeder alle sammen! Elsker den race, men kender den heller ikke ret godt. Har også en aftale om at lave en aftale med nogle brite opdrættere i Randers. (Men øv, de to sidste uger og næste uge har alle dage bare været booket med aftaler)

-love -love [/quote]
Det var da så lidt , har du lyst til at komme til nordjylland er du velkommen til en BRI snak og se de dejlige bamser IRL.:wehuu:

Britt - Mange tak. Skulle jeg komme på de kanter vil jeg helt sikkert se om det ikke er muligt at lave en aftale :slight_smile:

Du skal være så velkommen:thumbup: