Til jer med British-shorthair

Er helt vild med denne race… Desværre ved jeg uforskammet lidt om dem :ups:
Måske der er nogen af jer med Briter, der har lyst til at fortælle mig lidt om dem? Deres temperement, væremåde, adfærd osv :kryds::slight_smile:

  • Har selvfølgelig læst om dem på nettet osv. Men der er nu ikke noget som katteejeres egne erfaringer :smiley:

Åhh de er bare de dejligste missere nogensinde.
Kan du SÅ komme herhjem og se dem, en beskrivelse af dem er jo laaang og du får et meget bedre indtryk hvis du ser dem irl :wehuu:

Jamen hvor bor du så henne af i verden? :smiley:

I hvidovre -LOL

Uf det var laangt væk :smiley:

  • Hvis du ikke passer på, kan det være at jeg tager i mod dit tilbud en dag jeg er tæt på :smiley:

Drengene herhjemme er nogle rigtig forkælede bamser. De render rundt og snakker til mig og til hinanden og lægger sig på ryggen med alle 4 poter i vejret og kigger på min mens de mijawer efter maaad -høhø
De har for det meste krudt i r**** og render rundt efter hinanden og leger og bokser, men når de putter så gør de det til gengæld også i flere tiiimer :stuck_out_tongue: Om morgenen kommer de luskene ind så snart de hører vækkeuret - og så skal vi nusse og brumme og hygge :wehuu:
De hopper ikke så meget - eller dvs de tager genvejene :stuck_out_tongue: Og for mig er det rart at de ikke hopper højt både pga af at kaninerne ville dø af skræk hvis der lige pludselig sad en kat oven på buret, men også fordi så hopper de ikke op på kogepladerne i køkkenet :slight_smile:
De er nogle madører med tendens til overvægt da de jo er kraftige bygget - så de får kun vådfoder hver 2. dag og kun lidt - eller også får de kogt fisk eller kylling de eeelsker de.
Men holder man øje med deres vægt så bliver de bare viiildt flotte og det er virkelig smukt at se alle deres muskler bevæge sig når de går eller klatrer i deres kradsetræ.
Elers er de stille og rolige -høhø Ej ellers så er de super fredelige - de skal lige se folk an når der kommer nye på besøg, men er ikke typen der sætter sig op hos fremmede og vil nusses. det er kun mor og far der dur -lovelove Jeg har prøvet at vænne dem til at blive båret på, da jeg havde læst at det var de ikke glade for. De elsker heller ikke at blive båret på nu og heller ikke i lang tid ad gangen, men de finder sig i det :slight_smile:
De er også megt omsorgsfulde og kommer selv op og kravler op i nakken på én når de vil have lidt kvalitetstid -høhø
Uhh der er så meget at fortælle. Det er ihvertfald den bedste race for os og det er det bedste vi ever har gjort - at købe dem -love
Du spørger bare hvis du har flere spørgsmål :ok:

[quote=Houmann90;113782]Uf det var laangt væk :smiley:

  • Hvis du ikke passer på, kan det være at jeg tager i mod dit tilbud en dag jeg er tæt på :D[/quote]

Det er du 100% velkommen til :ok:

Jamen de lyder jo helt fantastisk dejlige :smiley: det er altid rart at høre lidt fra folk der kender til racen… Det er noget andet end bare at siddde og læse fakta på fakta i en bog, eller på nettet.

Deer skønne:-)

En smule reserverede overfor fremmede, synes jeg dog… men hva faen det er Tip og Nanoq også herhjemme…

Men det var sådan en i rød der inspirerede til Garfield:-) Så er den race vist beskrevet hihi

Celina - viser du ikke lige et foto af de to drenge? altså:-)))))

Jooo Helle jeg viser altid gerne de 2 brødre frem :wehuu:
Først et fra de var små
Et et andet nyere hvor de er ca 9 mdr tror jeg :slight_smile:

Men jo det er rigtigt at de ikke rigtig gider fremmede - men det gør ik noget så lægne de gider mor :stuck_out_tongue:

Åh jeg er hermed besvimet!

:wink:

Århh tak Helle du er sød -kramer

Ja, de er godt nok lækre… Hvad hedder den opdrætter du har købt dem hos Celina?

Tak :wehuu:
Hun hedder Elin og har har opdrættet Burchardts Briter -love

Du er meget velkommen til at se og høre om Briter her. Bor jo lidt tættere på end Hvidovre-høhø
Jeg har så opdrættet Briter i 18 år og arbejder meget henimod et temperament med mere tillidsfulde katte. Så her vil du opleve Briterne søge kontakt med gæster istedet.
Celinas nye dreng vil nok også være sådan, hans far bor her og har et fantastisk sødt temperament.

Marina

Hvor bor du henne af Marina? :slight_smile:

Mellem Brønderslev og Aalborg:)
Marina

[quote=Marina;113860]Du er meget velkommen til at se og høre om Briter her. Bor jo lidt tættere på end Hvidovre-høhø
Jeg har så opdrættet Briter i 18 år og arbejder meget henimod et temperament med mere tillidsfulde katte. Så her vil du opleve Briterne søge kontakt med gæster istedet.
Celinas nye dreng vil nok også være sådan, hans far bor her og har et fantastisk sødt temperament.

Marina[/quote]

Århh :wehuu:
Vil du ikke sætte et par billeder på af farmand? -engel