Til jer med Perser

Hvad fodre i med? og hvorfor?

Lige nu bruger jeg RC Persian, RC Sensitive og RC long hair indoor.

Som sagt et tidligere sted så er jeg også interesseret i Porta 21 og har også fået tilsendt en prøve fra et medlem herinde. Drengene kan godt lide det men jeg har så hørt at det ikke er et fuldfodder. Hvad skal der så gives ekstra?

[quote=birtheras;100322]Hvad fodre i med? og hvorfor?

Lige nu bruger jeg RC Persian, RC Sensitive og RC long hair indoor.

Som sagt et tidligere sted så er jeg også interesseret i Porta 21 og har også fået tilsendt en prøve fra et medlem herinde. Drengene kan godt lide det men jeg har så hørt at det ikke er et fuldfodder. Hvad skal der så gives ekstra?[/quote]

Er Porta 21 ikke fuldfoder?
se den fatter jeg jo så ikke… der må være utallige af vores katte herinde, som lider af de frygteligste manglesygdomme i så tilfælde…
Men det kan jeg fortælle mere om i næste uge, når Aske har været til blodprøvekontrol for sin hyperthyroidisme… hvis der er mangler, skal de nok dukke op når der tages fuldt blodpanel.

(og skulle nogen være i tvivl… oventstående er ironi :stuck_out_tongue: )

jeg fodrer med en blanding af:
Hills i forskellige smagsvarianter, lidt hvad jeg synes det skal være denne gang
Orijen
Porta 21
james Welbeloved
Alt som tørfoder.

Jeg fodrede på et tidspunkt med udelukkende RC, men fik kedelige, tørre, matte og skællende pelse.
Så skiftede jeg primært til Hills og Orijen, og der skete hurtigt noget positivt med pelsene.

Jeg giver af og til enten vådfoder eller råt kød, mest som snacks.
Men primær fødekilde er tørfoder.

[quote=Ann K;100332]Er Porta 21 ikke fuldfoder?
se den fatter jeg jo så ikke… der må være utallige af vores katte herinde, som lider af de frygteligste manglesygdomme i så tilfælde…
Men det kan jeg fortælle mere om i næste uge, når Aske har været til blodprøvekontrol for sin hyperthyroidisme… hvis der er mangler, skal de nok dukke op når der tages fuldt blodpanel.

(og skulle nogen være i tvivl… oventstående er ironi :stuck_out_tongue: )[/quote]

Jeg husker det nævnt i et eller andet indlæg at Porta 21 ikke er fuldkost og troede selvfølgelig på det. Hmmmm

Se jeg syntes også at Charlie ser mat ud i pelsen…så det kan altså være fordi jeg udelukkende fodre med RC?

Ja og så får han også kogt fisk indimellem. Han kan ikke lide nogen form for vådkost men drikker en masse så jeg er ikke nervøs for om han får nok væske.

Nunuu virker også mere tør i pelsen nu, men det kan altså være årstiden og vores opvarmnings system. Nunuu har altid fået RC og havde en dejlig pels da jeg fik ham.

Jeg fodrer mine med RC, og det går fint - min perserpige bliver rost for sin fine pelskvalitet hos ‘sin kattefrisør’.
Jeg hørte godt fra en veninde, der opdrætter MCO, at hun for et års tid siden fik lignende problemer med RC og skiftede til noget andet.
Jeg har også hørt, at katte med allergi nogle gange ikke tåler RC så godt, men har katten ingen særlige problemer, så er det IMHO godt foder, som kattene kan lide.
Ind imellem, når jeg har hevet mig nogle prøver på udstilling, har de prøvesmagt noget andet, og Hill’s kan være nok så godt, de vil ikke spise det. Ingen af de forskellige slags Hill’s bliver spist her. Hov jo, forresten, den der øko-variant ‘med økologiske grøntsager’ kunne godt spises.
Fornylig fik jeg noget Specific Adult, og det gled godt ned :slight_smile: Så det ville jeg da evt overveje som alternativ til RC, men umiddelbart ser jeg ingen grund til at skifte: De elsker RC Persian, men tager lidt på af den. Så her serveres RC Fit32 og RC Sterilised, det første bliver spist først.
Ellers er IAMS afprøvet, en version, som skulle være godt mod dårlig mave - det hjalp ikke på maven, og var tydeligt heller ingen nydelse. RC Intestinal var langt mere effektivt - og tid, masser af tid.
P t er der også en skål med Cat Exclusive under testning, og det er ikke den store succes.
Som forkælelse er Hills dog en succes: De der poser med bidder i sauce er guf, dog helst kun saucen :stuck_out_tongue:
Da mine to ikke har specielle behov, har jeg endnu ikke haft grund til at give dem specialfoder (banker under bordet).
Pudsigt nok, så er den største succes rent smagsmæssigt såmænd RC Obesity slankefoder :tihi:

Porta 21 er et fuldfoder. Et af de bedste vil jeg tro. En masse katte ser ud til at stortrives - så snart jeg kan finde ud af om jeg kan få det hjem, så vil jeg overveje at skifte til det.

MVH Helle

Du kan købe det her:

http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm

Jeg kender ikke zooplus betingelser - har aldrig handlet der. Det virker på mig vildt at skulle bestille mad i Tyskland. Er det ikke tysk?

MVH

den ene er tysk, den anden engelsk og den sidste dansk

[quote=lenschow;100450]Porta 21 er et fuldfoder. Et af de bedste vil jeg tro. En masse katte ser ud til at stortrives - så snart jeg kan finde ud af om jeg kan få det hjem, så vil jeg overveje at skifte til det.

MVH Helle[/quote]

[quote=lenschow;100464]Jeg kender ikke zooplus betingelser - har aldrig handlet der. Det virker på mig vildt at skulle bestille mad i Tyskland. Er det ikke tysk?

MVH[/quote]

Helle hvis du handler på UK siden spare du en masse penge lige nu. Den eneste betingelse er at du har et visa dankort eller andet kort der virker i udlandet.