Tiltrækker katte katte?

Vores ‘lille’ Mille Mis er efterhånden tæt på 10 måneder og nyder rigtig meget at være ude på vores altan, der vender ud mod baghaven (vi bor på 1. sal i en etageejendom midt i byen med en mindre baghave til). Og den sidste tid, hvor hun har været rigtig meget derude og slikket solskin, er der noget, jeg har bemærket.

Vi har ‘altid’ haft to (vistnok han-) katte, der IKKE er særlig vilde med hinanden (kan jeg høre når de render ind i hinanden), der strejfer rundt i kvarteret. De plejer aldrig at været nede i vores have, der er omkranset af en høj mur, men her på det sidste er de begyndt hver for sig at gå på line på muren, og nogle gange ligger de på halvtaget til vores cykelskur, der også er i haven, tæt ved vores altan. Og i dag havde en af dem så klatret ned i haven.

Det undrer mig meget. Mille blev steriliseret da hun var 12 uger, har således aldrig været i løbetid og hun viser absolut INGEN interesse for andre katte. Hun kigger opmærksomt med ørene fremme når hun får øje på dem, men mister hurtigt interessen, hvis der i stedet er en fugl at kigge på, eller hun hører jeg rasler med guf-posen indenfor. Så det er ikke fordi hun sidder og kalder på dem eller på anden måde giver noget af sig selv.

Hun har ikke foder ude på altanen, da altandøren står åben når hun er derude og hun bare kan gå indenfor og spise.

Er det bare sådan at ‘kat tiltrækker kat’?

2 Synes om

Ja - det gør de faktisk. Det er kendt, at katte holder “møder”, hvor de samles og sidder stille og hænger ud sammen i en timestid, uden at man rigtigt ved hvorfor. Så vidt jeg husker som regel sidst på dagen.
VH
Susanne

1 Synes om

Og så er de jo også bare nysgerrige :smil:

1 Synes om

Min kæreste kan også berette om hvordan hans tamkatte tiltrak mere vilde katte på hans ejendom. Jeg tænker også at håb om mad kan være en del af forklaringen.

1 Synes om

Det lyder ret hyggeligt. :smiling_face_with_three_hearts:

1 Synes om

Enig - det lyder faktisk lidt hyggeligt :slight_smile:. Og giver vel egentlig også god mening at de kommer til os, når nu Mille ikke kan komme til dem.

Og som jeg hører dem, når de slås om territoriet, så tror jeg vist det er fint at hun holder sig på altanen!

2 Synes om

Der er altid det bedste for en kat at blive holdt sikkert på egen matrikel.

Et er at der er nogle slagsmål, det kan være alvorligt nok og bidskader er ikke at kimse af. Men trafikken er en dræber og det samme er der sure mennesker der er.

4 Synes om