Ting der betyder mest

En ting jeg har arvet fra min mor og som praktisk har stor betydning for mig, er denne her …

… en gammel grim kaffetragt i skrigende gul plastik :uha:
Den kan jeg huske fra jeg var barn på en bondegård på Island, min mor brugte den altid, indtil hun fik en kaffemaskine … men hun er sådan en, der aldrig smider noget ud og det var mit held … for dengang jeg flyttede sammen med min eks. (da boede jeg stadigvæk på Island) fik jeg den, så jeg kunne lave kaffe til gæster … for dengang levede jeg ikke af kaffe, sådan som jeg gør nu :rock:
Den bruger str.6 i poser, hvilket gør at jeg kan hælde 1 l. vand i den i et hug … de tragte man kan købe i dag, har slet ikke den størrelse :rulleøjne:
Jeg bruger den HVER DAG … 2-3 gange om dagen … og da jeg blev skilt sidste år, var den faktisk den eneste ting jeg og min eks. kom '‘op at skændes om ‘’ … men fan’me nej, om han skulle ha’ lov til at beholde MINE barndomsminder :sshh:

[quote=Skattekat;135881]En ting jeg har arvet fra min mor og som praktisk har stor betydning for mig, er denne her …

Hrönn…jeg er vild med den tragt…
den har “karisma”…:wehuu:
Og jeg… som er vild med farven gul - ligegyldigt hvad det er.
Mona

hvor kan man købe dem?

Jeg er tyr, og ville gerne have sådan en herhjemme.

[quote=Ronja;135941]hvor kan man købe dem?

Jeg er tyr, og ville gerne have sådan en herhjemme.[/quote]

Man kan købe dem b.la i Imerco , Bahne …

Homepage

Du kan se dem alle ( Figur ) her

ok, tak, tror næsten jeg skal have en glashylde med en for hver af os herhjemme…ss

:):slight_smile:

Det kan jeg godt forstå… nu, hvor jeg tænker lidt over det.

Jeg har mange ting, som jeg ville skrige over forsvandt ved et evt indbrud - f.eks. billeder, arvede smykker, alt mit slægtsforskning, mine elskede gamle, selvrenoverede cremefarvede møbler osv.osv.

Men vigtigst af alt er mine dyr - alt det andet kunne snildt undværes - men en uvis fremtid om Silke og Rynke - det ville give mig mareridt for resten af livet, tror jeg.

:uha::uha:

[quote=Kaja;135947]Man kan købe dem b.la i Imerco , Bahne …

http://www.royalcopenhagen.com/Figurines.aspx

Du kan se dem alle ( Figur ) her[/quote]

:ok::ok:

De er godt nok smukke - jeg er Vægt :

De er godt nok smukke - jeg er Vægt :[/quote]

Det er jeg også …:slight_smile:

Ja men jeg har da også et par ting jeg nødig ville undvære.
Min mand og jeg gav hinanden vore stjernetegn og dem er vi begge meget meget glade for. Mogens er tyr og jeg er stenbuk.
Så har jeg et billede min datter karinhar malet af Leopold. Jeg fik det som pakke nr 24 i en julekalender hun havde lavet til mig.
Knus Elin

Hun er dælme da dygtig til at male, hende din datter.ss

[quote=Kaja;135947]Man kan købe dem b.la i Imerco , Bahne …

http://www.royalcopenhagen.com/Figurines.aspx

Du kan se dem alle ( Figur ) her[/quote]

Man kan jo også få dem i sorte , hvis man er til det …

Jeg syntes nu de er pæneste i hvid :ok:

De er godt nok smukke - jeg er Vægt :[/quote]

jeg er tvilling… Og jeg synes altid at tvillingen er grim eller mærkelig… :doh:

Jeg kan godt lide at Tyren ligner en sød djævlepige…hihi, det passer vist meget godt på mig gggggggg

Ja tyren er rigtig fed - den har vi også herhjemme da Peter er tyr :slight_smile:

Det er lidt sjovt så mange af os , har dem :slight_smile:

Ja der er gået lidt pop i den med de figurer :tihi:
De er super flotte, men nu er de desværre ikke så specielle mere som lige da de kom frem, nu alle har dem :tihi:
Men skidt med det de er stadig super flotte :slight_smile:

[quote=Celina;134484]Dette er mit bud
Min forlovelsesring.
Jeg er så glad for den og den kærlighedserklæring der ligger bag -love[/quote]

Iiiih hvor er den altså også bare fin :inlove:

[quote=Lise;134534]Min computer

Ellers kan jeg jo ikke holde forbindelse med alle de dyretossede mennesker på diverse fora :tihi:[/quote]

HELT enig! :ok:

Der er selvfølgelig nogle ting jeg er glad for som ikke er min bærbar, men hvis det skal være noget med affektionsværdi så kan jeg ikke kun vælge en ting :wink: og derfor valgte jeg min computer, da jeg bruger den hver dag og jeg er bare SÅ glad for den. Den computer jeg havde før kunne holde strøm i 15 min og den her kan holde strøm i 6 timer (8 hvis jeg har begge batterier med) og med det strømkaos der er på uni så er det guld værd for mig :slight_smile:

Den her kande , ups på det første kom Sallys ben på -høhø

… Nå men den her kande har jeg arvet efter mine bedsteforældre , min far ville have været 91 år i år, hvis han levede , da han var ikke var den ældste men havde en bror som var ca 10 år ældre , så efter lidt simpel hovedregning , må den være over 100 år …Da de fik den i bryllups gave … Jeg tror nu ikke at den har den store værdi som sådan , men den har stor betydning(affektion værdi) for mig …:slight_smile:

Jeg ville meget gerne vide hvis andre ved hvor lignede lertøj er , så som fad , skål … Jeg har selv ledt , men kan ikke finde nogle ting som kommer fra samme sted :?.. Så hvis nogle af jer en dag støder ind i lertøj fra samme keramikværksted , så tænk lige på mig :kryds: Jeg syntes selve farven er flot :ok:… Jeg giver gerne en lille findeløn til dem , der kan fortælle mig hvor det sælges

Nu har jeg for at glæde dig været rundt at tage billeder af nogle af de ting der betyder meget for mig, der er mange flere og jeg kan ikke vælge en ting ud, da de betyder noget forskelligt for mig og er fra “forskellige perioder” i mit liv :slight_smile:
Men jeg har taget billeder af nogle af tingene

glas (og sæbebobler i glasset) er fra mit prom i USA
Katten fik jeg af min bedstefar da jeg var lille - min bedstefar er død nu

Beklager billedkvaliteten.
Det er bordpynt fra Isabel Trujillos quinseñera - den første, eneste og bestemt bedste quinseñera jeg nogensinde har været til (og jeg var den eneste ikke-mexicaner så det var ret skægt at få så stort indblik i deres kultur).
quinseñera er en 15-års fødselsdag, som er en stor ting for mexicanere

Kinesere: de har stået hos min farmor og farfar så længe jeg kan huske og da min farmor døde vidste jeg at det var noget jeg gerne ville arve - jeg fik dem på en betingelse, nemlig at vi købte et skab til dem, så kattene ikke kunne ødelægge dem…og det gjorde vi så :wink:
Elefanten har min farmor lavet i 1985 - det år jeg blev født

De har også stået hos min farmor og farfar så længe jeg kan huske. Den store bjørn har min farmor lavet.

Kattemaskerne har jeg fået af Nikolaj når han har været i Italien (den sidste er Nikolajs), de er håndlavet i Italien.

En collage af min elskede kat Sun, som jeg fik af min søster da jeg flyttede til Odense, så jeg altid kunne have Sun i nærheden

Den har min bedstemor lavet til mig og jeg synes bare den er så flot

Mine letters fra USA

Et udpluk af bøger der betyder meget for mig
Min yearbook, the grinch som jeg fik at min værtsfamilie, min blå bog fra DNT, program til Nevada State Championship jeg var med i, bog om Crazy Horse købt på Crazy Horse Memorial i South Dakota (der hvor de er ved at hugge en figur af ham ud af en klippe.) Jeg snakkede længe med den indianer der har skrevet bogen og det var vildt spændende - jeg fik også hans autograf :slight_smile:

Til sidst lidt smykker der betyder meget for mig

En halskæde med mit navn som jeg fik lavet sammen med min amerikansk søster - hun fik en med hendes navn
Et hjerte fra min dåb med mit navn i
til højre en halskæde af black hills gold, som kan have andre farver end guld og derfor har vedhænget en lyserød blomst og grønne blade, jeg synes den er så smuk. Jeg fik den i julegave af min amerikanske mor. Jeg købte et armbånd til min søster da jeg var i USA som passer til halskæden, da min søster blev gift havde hun halskæden og armbåndet på :slight_smile:

Så Celina, nu må det vist være billeder nok :tihi: - undskyld til dem der mener det er for meget :ups: