Ting der forsvandt

:inlove:

I dag på min daglige gåtur i det skønneste regnvejr, kom jeg til at tænke på :

Hvor blev regnhætten og galosjerne af ??

Har du nogen ting, du har oplevet forsvinde - noget småt eller stort, så del det med mig her i tråden - det skal blive helt sjovt at blive mindet om ting fra ‘gamle dage’ :slight_smile:

begge vores fejebakker :høhø:

jeg har oplevet mange slikmærker forsvinde - savner mine peber piratos fra haribo

Min negleklipper

Hvilket er grunden til at jeg efterhånden må have 20 negleklippere liggende rundt omkring i sorte huller - og jeg ved kun hvor en af dem er og det er fordi den ligger på bordet lige ved siden af mig :tihi:

:savle:

Årh ja - slik ! mit yndlingsemne :tihi::tihi:

…jeg savner de skønne gebisser af lakrids, man kunne købe da jeg var barn …

…og cremehæle…

…og de der fisk, man kunne få i blå og brune…

…og Stratos saltlakrids…

…og salmiakstænger…

…og øloplukkere

…jeg kunne nok komme i tanke om flere slikting, der bare er forsvundet

[QUOTE=Gizzemissen;1130218]Min negleklipper

Hvilket er grunden til at jeg efterhånden må have 20 negleklippere liggende rundt omkring i sorte huller - og jeg ved kun hvor en af dem er og det er fordi den ligger på bordet lige ved siden af mig :tihi:[/QUOTE]

:høhø::høhø:

Dig, der er så kreativ - du må kunne klistre en negleklipper fast til din tandbørste på en smart måde - så ved du altid, hvor du har en :engel2:

:inlove:

Kom lige til at tænke på :

det behøver ikke nødvendigvis at være ting vi savner - det kan osse være ting, vi er glade for forsvandt…

hvem husker ikke tiden, før vi fik fjernbetjening til fjernsynet - og man skulle rende HELT hen til kassen, for at skrue ned eller skifte kanal ? :uha: :surrender1: :yikes:

:høhø:

Hvad jeg savner var dengang man gik i koisken efter slik og skulle blande; 4 af dem til 5 ører og 4 af dem til 10 ører ect. Det savner jeg. Det er altså ikke det samme at skulle bandle selv og tænke på vægt…

En Fax og en alm chek

:slight_smile:

Enig !!

Det var SÅ hyggeligt selv at kunne gå hen og snolde - og selv pege ud, hvad man ville have.

Savner i det hele taget de gode gamle butikker, hvor der var personlig betjening - supermarkeder er bare SÅ upersonlige :slight_smile:

Tut - øloplukkere (hvis det er dem af lakrids) kan stadig fås :slight_smile: Hold øje med de små Pingvin-poser i Netto :wink: Det er en lyseblå og sort pose.

Jeg savner min discman, alm. VHS og kasettebånd - ej at forglemme disketten :wink: De blev aldrig rigtig væk, fordi størrelsen ikke var minutiøs som idag.

checken er skam ikke forsvundet - men den er blevet helt umulig at indbetale, hvis ikke du lige har din bank i nærheden… :S og den kommer kun fra indstanser, hvor man ellers tænkte “hallo - er det ikke derfor vi har nem-konto?”, men nææ nej man får det da lige på en check, som man så ofte også lige kan få lov at betale gebyr for at indløse :S

… en ting der er forsvundet - et helt alm. posthus, som KUN er et posthus, hvor kunderne kommer kun for at ordne post! De er faktisk helt forsvundet efterhånden! end ikke en relativ stor by som Aalborg har et mere :frowning: det store hovedposthus er nu lukket og slukket for kundebetjening og delt ud over tre butikker… :frowning:
… Det helt nære postbud, som kendte alle på vejen/i landsbyen og gjorde sit arbejde fordi det var en ære at være postbud og at hjælpe folk med alle deres postærinder!

… tiden er forsvundet - alt er blevet effektiviseret i en grad, så vi kun har stress og jag tilbage :frowning:

[QUOTE=Pernille DL;1130229]Tut - øloplukkere (hvis det er dem af lakrids) kan stadig fås :slight_smile: Hold øje med de små Pingvin-poser i Netto :wink: Det er en lyseblå og sort pose.

Jeg savner min discman, alm. VHS og kasettebånd - ej at forglemme disketten :wink: De blev aldrig rigtig væk, fordi størrelsen ikke var minutiøs som idag.[/QUOTE]

:slight_smile:

Tak… ja, det er dem af lakrids :savle:

Jeg har stadig hele 2 Disc Men ? Man’s ? :tihi: … dem bruger jeg til lydbøger og dejlig New Age musik… og kassettebånd minder mig om… båndsalat:rock:… altid på yndlingsbåndet selvfølgelig - og så sad man der med en blyant og spolede båndet tilbage… :ok:

:godnat::godnat::godnat:

Og nu forsvinder jeg for i dag - jeg skal tidligt op i morgen for der kommer til en afveksling håndværkere klokken ‘nat’

[QUOTE=Tante Tut;1130219]
…og øloplukkere[/QUOTE]
Apropos øloplukkere tror jeg ikke der er ret mange unge mennesker, der ved hvad en samfundshjælper er :slight_smile:

Jeg ser faktisk stadig begge dele i forbindelse med mit arbejde. Checken godt nok kun en meget sjælden gang - faktisk vidste vores forrige receptionschef ikke engang hvordan man bonner det, når man modtager en chek, så langt er der mellem dem :tihi:
VH
Susanne

kan huske i mine unge der der stank alle af en deo af mærket Date fy føj det kunne lugte i klasse værelset . Især den lilla af dem .

Jeg savner tobakshuset. De solgte alt og ingenting, og det var så spændende blot at gå rundt og se på alle de ting, de havde. Det kunne vi få meget tid til at gå med. Og ham der ejede butikken var så rar og havde den sorteste humor.

Min hukommelse…

jeg savner banker der MODTAGER PENGE!!! det er til at blive vanvittig af at man ikke kan deponere penge fra kunder er gerne vil betale kontant

:uha:

SAY WHAT ?

Det lyder da skummelt - det har jeg godt nok ikke hørt før.

Hvad er deres begrundelse for ikke at ville modtage kontanter ??

Måske skulle du have en bankboks ?? :slight_smile:

ting jeg ikke savner : mobiltelefon med antenne- 160 tegn begrænsning for en sms- isdn forbindelse- mini disc- en topsy tail- buffalo støvler- harley davidson gamasher- sukkerfrit tyggegummi fra apoteket som gik hlet i fnul efter 2 min- da man kun kunne få fun light i appelsin og jordbær- frisko ligth. cowi drik, fanta ligth med annanas

ting jeg savner
danzka kurrant vodka, laserstråler, den besynderlige sukkerfri youhurt med korn og gulerod. nikoline(tror jeg) sukkerfri lemon trope agtigt sodavand. at kunne købe ex dr.pepper ligth, cola zero lemon zest etc - men det kommer vel en dag i fremtiden. mtv der sendte musik. burn energidrik med kaffesmag (baseret på mælk og kunstigt sødet) extra busser indsat af århus sporveje når hele klasser skulle på tur, nej der er IKKE pludselig plads til 30 extra mennesker på en fyldt afgang.