Tino parrer imaginære hunkatte

Ja for ikke længe siden havde jeg en tråd om at han ville parre både Lucky og Sugieh. Det har han fattet de ikke vil have, så langt så godt.

Nu er han imidlertid begyndt at parre en imaginær hunkat.
Han ælter forsøger at finde et sted at sætte tænderne i (ud i den blå luft) Han forsøger indtrængen i hunkat og gnider sig mod det underlag han nu måtte befinde sig på. (med tisseren ude)

Når han så har parret, slikker han sig som ja havde der været en hunkat.

Hvad sker der for ham?? Skal jeg stoppe ham i hans forestilling, eller bare lade det gå over?

Det er ikke specielt lækkert at han sådan gnider sg her og der, men i den anden hånd gør han jo ingen skade.

Han er tidligt kastreret og har aldrig parret en hun.

Hvor er det rart at få nogle til at stille de rigitge spørgsmål til reflektion :slight_smile:

Tusind tak Helle Lenchow for kanon vejledning :slight_smile:
(der er faktisk allerede sket en ændring)

Øøøh … må vi andre ikke få lidt af guldkornene osse? :smiley:

Fjern de ting han parrer.
Afled indirekte så hans adfærs ikke belønnes.

Ret simpelt men virksomt.

Og så SKAL en bangal altså bare have uderum til rådighed, hvilket er på vej :slight_smile: En bengal er ikke egnet til en lejlighed :slight_smile: MEGET uenighed blandt opdræt, men der er MIN og Helles holdning :slight_smile:

Super at du allerede kan se en effekt - det skal du lige huske at rose dig selv for! Det viser jo, at DU anvender redskaberne korrekt.

Ja dette er ikke et problem man ser tit ved katte, men ofte ved hunde. Årsagen er normalt stressrelateret - ofte pga pludselige ændringer såsom en flytning eller lignende.

Det er dejligt at høre, at det går den rette vej - ellers ringer du bare. Så findes der flere tiltag, som kan afprøves, men som udgangspunkt er der ikke grund til at gøre 100 ting, hvis man kan nøjes med 2 :slight_smile:

Skønt at det virker. Jeg læste det bare som om han parrede “ud i luften” - og ligefrem at komme katten i et lufttomt rum … :tihi: var jo lidt drastisk. Men hvis det er en bestemt pude eller tæppe eller noget, så er det jo noget nemmere at fjerne :smiley:

[QUOTE=DK Sugieh;868379]

(…)
Og så SKAL en bangal altså bare have uderum til rådighed, hvilket er på vej :slight_smile: En bengal er ikke egnet til en lejlighed :slight_smile: MEGET uenighed blandt opdræt, men der er MIN og Helles holdning :)[/QUOTE]

DET kan jeg skive under på!

Godt det virker, det du gør :thumbup:

Det dér gjorde min gamle hankat også rigtig meget - lå jeg under en dyne så kom han straks løbende, blev helt salig, lavede “ehrm”-bevægelser og ja, efterlod en lille våd gave på dynen. Rigtig lækkert. Han var også kastreret. Han gjorde det fra starten af da jeg fik ham (4 år gammel).

Dyrlægen foreslog en hormonbehandling, hvilket jeg ikke ønskede. Så jeg gik i gang med at aflede ham hver gang han begyndte på det. Så snart han begyndte på det, så lagde jeg ham blidt om på siden (hvor han havde sværere ved at lave bevægelserne) og holdt bagdelen fast mens jeg snakkede med ham. I starten var han længere tid om at stoppe og derefter så kunne jeg stoppe det ved bare at lægge ham på siden. Det blev mindre og mindre med tiden, men det tog tid.

Jeg ved godt, at mange dyr gør det når de er stressede, men det var ikke i de situationer, at han gjorde det. Det var mere det at dynen og puderne satte noget i gang hos ham. Dyrlægen mente, at han måske havde haft masser af dejlige stunder med hunkatte, som han ikke kunne glemme (han blev først kastreret da han kom ind på internatet). Ved ikke om jeg tror på den.

Uanset hvad hjalp det da, at han blev afledt og fik stoppet vanen :slight_smile: Men sjovt at høre om andre der har oplevet det, for jeg kan huske at jeg dengang spurgte andre om råd, og ingen havde hørt om det, men syntes bare det var ulækkert at høre om.

Gucci “hygger” sig også med Balloo engang imellem… Han kan ligge og sove og så pludselig vågne og gå direkte over og bestige Balloo, som bare ligger og finder sig i det. Værst er det om natten, når de begge ligger i sengen. Så kan jeg ligefrem vågen af at mærke…ehmm…bevægelserne (ja, jeg sover altså meget let). Jeg kan aflede ham ved at sætte en finger lidt hårdt ind mod hans krop - nogle gange rækker det med at sige hans navn på en MEGET bestemt måde… Det er elles normalt Balloo der er overchef herhjemme, så jeg kunne nemmere forstå hvis det var ham der gjorde det, for at dominere Gucci. Men nææ nej… Ind imellem når de leger kan der komme små antydninger af det - men der skiftes de til det. Lige så vel som de skiftes til at lege underdanig og overboss…

Mærkelige dyr :hjerte: :tihi: