TIP, katte og persienner

Igår da vi skulle ha’ huset fyldt med gæster skulle katte-dyrene som sædvanligt lukkes inde i et værelse, så de ikke kom udenfor ved en fejltagelse.
På værelset er der persienner i vinduerne, jeg er ikke glad for snorene :S

Min bedre halvdel sagde så: Vi klipper da bare snorene af.
Tænk, at jeg ikke selv havde overvejet dette. Måske i andre heller ikke har :?

Vi bandt en knude helt oppe, da persiennerne var foldet helt ud og klippede af lige efter knuden, så kattene kan umuligt komme i karambolage med snorene.
:slight_smile:

Er jeres persienner da altid nede og aldrig oppe? :slight_smile:

Men jeg har alm. gardiner alle steder, så intet problem…

Ja det er de faktisk, det er meget sjældent de ikke er nede.

Hvis man hiver dem op, kommer der selvfølgelig mere snor, men døren til det værelse er stort set altid lukket alligevel, så her er det ikke noget problem.
:slight_smile:

Jeg har noget familie der også ville have korte snore i deres persienner.
De trak persiennen helt op - og klippede snoren. Det gik ikke så godt da de så ville lade persiennen falde ned igen…

Man kan da montere beslag, som netop er beregnet til at vikle overskydende snor rundt om.

Godt råd du kommer med.
Katte og persienne-snorer er en farlig cocktail :uh:

Vi har persienner i udestuen, og der er snorene klippet af i en højde, så kattene ikke kan nå dem.
Når persiennerne trækkes op, vikler vi altid snorene op - igen så kattene ikke kan nå dem.

Jeg klipper snorene af så langt oppe som muligt. Når persiennerne trækkes op, vikles snoren omkring den øverste lamel.

Snorene har aldrig givet problemer - at Misling så somme tider har muntret sig med at bide i en af lamellerne er en anden sag :tihi:

Vi har rullegardiner i soveværelset som bliver rullet op og ned hver dag.
Tommy har sat en lille krog op som snorerne blivet bundet om hver morgen så der ikke sker ulykker.

Man kan nu om dage også få de der persienne lignende gardiner der bare skubbes op og trækkes ned? Helt uden brug af snore eller andet dingeldangel :slight_smile:

Jeg har trådløse persienner (tror jeg de hedder :?)
Det er dem uden snore :smiley: som bare skubbes op og hives ned.

[QUOTE=Winnie Nielsen;624556]Jeg har trådløse persienner (tror jeg de hedder :?)
Det er dem uden snore :smiley: som bare skubbes op og hives ned.[/QUOTE]

Det lyder smart, hvor køber man sådan nogen henne?
Jeg har aldrig hørt om dem, men skal da bestemt overvejes næste gang dem vi har trænger til afvaskning :høhø:

[QUOTE=danpia;624574]Det lyder smart, hvor køber man sådan nogen henne?
Jeg har aldrig hørt om dem, men skal da bestemt overvejes næste gang dem vi har trænger til afvaskning :høhø:[/QUOTE]

De kan købes flere steder eks. hos Jysk sengetøjslager. Det er dem her
http://www.jysk.dk/140/497/5504621/a/catalog-sales?family=true

De er så nemme at holde, de støvsuges eller børstes med en fjerkost :slight_smile:

[QUOTE=Winnie Nielsen;624672]De kan købes flere steder eks. hos Jysk sengetøjslager. Det er dem her
http://www.jysk.dk/140/497/5504621/a/catalog-sales?family=true

De er så nemme at holde, de støvsuges eller børstes med en fjerkost :)[/QUOTE]

Ej hvor smart :smiley: Dem har jeg aldrig hørt om…

Det skal da helt sikkert op og hænge her… Persiennerne er alligevel ved at ha hængt der et år… så mon ikk jeg kan retfærdigøre købet så?:muhaha::tihi: