Tips hage (fotos)

Som lovet fotos af det vi ikke ved hvad er på Tips hage:

Nu er jeg langt fra ekspert, men sådan lige umiddelbart ville jeg altså sige acne…med de forbehold at de to jeg har herhjemme som udgangspunkter har blå pels omkring munden og selve stederne er mørkere, nærmest sorte.

Det kunne også godt ligne noget der har været et billede af her inde før. Noget med noget foder allergi eller en eller anden kødædende virus. Ej, du skal ikke holde mig oppe på det, mener bare at kunne huske noget i den dur!

Jeg synes ikke selv det ligner ringorm, men jeg er ikke dyrlæge og det er første gang jeg ser dette hos en kat… Så min viden er enorm lille faktisk ikke-eksisterende…:slight_smile:

Nope- med ringorm ville det nok være et større område og der vil være pelstab- Filur havde ringorm kort tid efter vi fik ham og det startede med pelstab ved øjen/ næse regionen.

Har ikke lige et bud på, hvad det så kan være, men Tina`s bud lyder meget logisk- det har jeg nemlig også set på Biva ind imellem, selvom hun jo godt nok ikke er en kat.

Det ser for mig ud som et klokkeklart eksempel på acne. Bruger du plasticskåle til deres foder?

Jeg har fire skåle af plastik, så det kan sagtens være det… jeg anede ikke, at de kunne give det… stakkels kat

Skal jeg mon rense det i klorhexidin? Eller vente til jeg får svar på testen?

[quote=lenschow;222795]Jeg har fire skåle af plastik, så det kan sagtens være det… jeg anede ikke, at de kunne give det… stakkels kat

Skal jeg mon rense det i klorhexidin? Eller vente til jeg får svar på testen?[/quote]

Plastic får bittesmå revner med tiden og i de små revner kan der altså gemme sig lidt af hvert. Skift til porcelæn eller stål skåle og se om ikke det gør en forskel. Du kan sagtens rense det med klorhexidin, men prøv at børste det med en blød babytandbørste også.