Tips til byg af løbegård?

Davs

Jeg skal lave en mindre løbegård til vores killing, som er 25 uger gammel (så der går nok lige et par uger inden, at den kan bruge gården).

Jeg har kigget en del på katteindhegning.dk, men næsten alle eksemplerne er meget store arealer. Lige nu er planen, at vores løbegård bliver 2,5m bred, 1,5-2m dyb og 1,9m høj.

Mit første spørgsmål er hvilket trådnet, som er bedst at bruge?
Dyrebutikkerne har forskellige forslag, men priserne virker lidt pebrede. Tænker et trådnet fra et byggemarked kan det samme.

Jeg tænker ikke, at katten er den store graver, så net i bunden behøver jeg vel ikke?

Hvad skal der være i gården? Tanken er nogle flader, som katten kan ligge på, noget at kravle opad, og så et sted, hvor der er skygge.

Indgang/udgang er gennem vores bryggers-vindue, hvor mad og drikke også er.

Tips og råd om løbegård er meget velkomne :slight_smile:

tak

Hvor stor er din killing nu? Kilo, mener jeg. Ift om du skal have 5x5 eller 5x10 måske kan gøre det. Hønsenet er for skrøbeligt, men diverse voliernet kan nemt bruges. Og ja, gå helt sikkert efter byggemarkederne fremfor dyrehandlerne til jeres projekt :smil:

Som 25 ugers kan den dog snildt komme ud “på græs”, vores får lov til det ca. fra 9-10 ugers alderen

Ja, nogle niveauer til at komme i højden med, gerne noget græs at ligge på og som minimum noget græs at gnave af :smil:

@Lykke - Hvad var det I byggede jeres altan-net af? :slight_smile:

Vores altan var med bidefast net fra Trixie.

De havde bare omkring 2*1m, men de elskede det alligevel :slight_smile:

1 Synes om

Hun blev for nylig vurderet for let til sterilisering, så hun vejer vel lige under 2 kg :slightly_smiling_face:

OK, med en hunkat, som nok ikke bliver kæmpe vil jeg gå efter max 5x5 cm så :smil:

Jeg tager på jagt i byggemarkedet :slight_smile:

Muligvis dumt spørgsmål, men hvis ellers væggene slutter tæt til jorden, så er net i bunden vel ikke nødvendigt? Har aldrig set katte som de store gravere.

Nej, vi har bare alm. plankeværk, og ingen af vores har nogensinde forsøgt at grave, selv ikke de steder hvor jorden er lidt lavere end plankeværket :smil: