Tissemyrer OVERALT!

Vi har tissemyrer i køkkenet og bryggers. De er OVERALT!
vi havde stillet sådan en myrelokkedims?! men virkede ikke.
det var dog en af de billige…måske derfor?
Jeg ved at vi også har en del i haven…
Har I nogle gode råd…
Jeg synes det er ulækkert at have i køkkenet…:s:S

i skal finde ud af hvor boet er…

mine forældre hvad et GIGANT bo lige under deres fundament for nogle år tilbage… virkelig GIGANT… der kom et særligt firma og gravede hele boet ud og sendte det noget undersøgelse i gentofte tror jeg det var…

hvis myredræber midler og lokkedåser ikke virker er det typisk fordi boet er meget tæt på og skal fjernes…

Jeg har prøvet det, det er absolut ikke sjovt, ej heller for kattene, de sprang 1 meter i vejret når myrerne kravlede på dem.
Myrerne var i mit bryggers og forvildede sig ind i mit køkken.

Jeg slap af med dem for mere end 3 år siden og har ikke haft en myre i mit hus siden. :slight_smile:

Jeg købte en damprenser, gulvene fik en tur i hele huset og udenfor fik fundament og den forreste række fliser ind mod huset en tur.

Fundamentet får stadig en gang damp hvert forår…
Man fjerner myrernes duftspor og så er ens hus pludselig uinteressant for myrerne, de kan nemlig ikke snuse sig til, at der har været andre myrer.

Jeg har en kollega der bruger varmt vand i en kande tilsat klorin, altså til at vande fundamentet med. Hun vasker også gulve i en svag blanding, men den løsning kunne jeg ikke lide… :frowning:

Held og lykke med det.

har en bange fornemmelse at det er under viores køkken :frowning:

Vi har også haft virkelig mange myrer i nogle år - især irriterende når de kommende myredronninger begynder at flyve rundt inde i vores entré … myregift i rå mængder ser dog ud til at have haft en ret god effekt, for vi har ikke set en eneste flyvemyre i år! :thumbup:

Vi er også plaget af myrer hvert forår, og jeg kunne godt have en mistanke om, at der er et bo et sted under huset. Her plejer det dog at hjælpe med myrelokkedåser, men de billige, vi havde fået købt først i år, virkede altså ikke. Da vi så fik fat i nogen af dem fra Matas forsvandt myrerne også, så ned i Matas og få fat i nogle af deres :slight_smile:

Vi køber altid myredåser i Tyskland når vil alligevel er der nede - de koster en brøkdel af hvad de gør herhjemme, og de virker!

Vi har tidligere været plaget af myrer, et år var vores bryggers en dag helt fyldt med flyvemyrer :panic: men siden vi er begyndt at sætte myrerdåser op INDEN den første myrer har vist sig indenfor (altså så snart jeg spotter nogen ude på fliserne udenfor) har vi sluppet for dem. Der er massevis af myrer under vores fliser langs huset, men så længe de holder sig der kan jeg leve med dem. Indenfor vil jeg IKKE ha’ dem.

Jeg har tidligere lavet hjemmelavet myregift af borsyre blandet med saftevand og sat op - selvfølgelig kattesikret - på de steder hvor de kommer. Det fungerer også godt nok, men jeg er ikke sikker på man kan købe borsyre længere… så nu står den på færdigkøbte myredåser.

Hvis du kun har haft én myredåse stillet op kan det være den ikke har haft nok effekt. Vi sætter dem alle vegne i myresæsonen, også ved kattemaden, for det lokker altså…

vi døjer osse frygteligt med myrer, men efter vi har drysset myregift rundt langs soklen er det meget begrænset hvad vi har af myrer, vi har problemet hvert eneste forår, så mon ikke der er et kæmpebo under huset. og så måske ikke alligevel, for iår har det ikke været så slemt som andre år, har så osse gået grundigt til værks i år og gik allerede igang da de første spor efter myrerne viste sig,
tidligere har vi osse prøvet de billige myre-lokkedåser uden større held.
for at få noget der virker skal man nok købe noget fra bayer el lign

Vi har myrer i stuen, på trods af at vi har myrelokkedåser fra Tyskland. Men de forsvinder, når vi køber det til at vande med, og vi så vander hele vejen rundt om huset.

Vi har haft en del op… Men det er selvf.de billige, så må vi prøve nogle andre!
De kommer faktisk ind i bryggers udefra…
Men gud, hvor jeg frygter, de også har et bo under køkkenet…
Har jo aldrig selv haft problemer med myrer, men nu ved jeg da, at man skal være forberedt haha

Er det ikke noget med at man kan drysse kanel. Syntes det var det jeg brugte engang og især hvis man gerne vil slippe for det gifttige bras, jeg mener at kunne mindes jeg havde god virkning af det.

Vi prøvede med kanel et år. Myrerne vadede hen over det som om det ikke var der :frowning:

Prøv at drysse kanel langs kanterne i køkkenskabet.
For et par år siden havde jeg en sand invasion af myrer, men de forsvandt, da jeg dryssede godt med stødt kanel langs med panelerne efter at have støvsuget grundigt først.

Jeg tror vi prøver nogle andre myrelokkedåser…

Mine myrer kan ikke lide kanel, så det drysser jeg ved “hovedindgangen” når jeg ser en myre - så bliver de pænt udenfor :ok:

Vi har nu købt nogle andre myrelokkedåser og så en spray der slår dem ihjel…
Lasse har været igang og det ser ud til det virker…

[QUOTE=DK Zaphy;866447]Vi har nu købt nogle andre myrelokkedåser og så en spray der slår dem ihjel…
Lasse har været igang og det ser ud til det virker…[/QUOTE]

dejligt, men vær forberedt på at der kommer myrer igen når deres nye æg udklækkes, men så er det bare at give dem en tur igen og sådan kan man blive ved en hel del gange, men fra den ene dag til den anden er de væk.
sådan er det ihvertfald hos os.

jeg er af den overbevisning at der overalt i vores undergrund findes myre og derfor er det umuligt at komme dem til livs

[QUOTE=Johnny;866550]dejligt, men vær forberedt på at der kommer myrer igen når deres nye æg udklækkes, men så er det bare at give dem en tur igen og sådan kan man blive ved en hel del gange, men fra den ene dag til den anden er de væk.
sådan er det ihvertfald hos os.

jeg er af den overbevisning at der overalt i vores undergrund findes myre og derfor er det umuligt at komme dem til livs[/QUOTE]
så ved jeg det… Jeg håber, det vil holde dem væk efter et stykke tid…Utroligt at et så lille dyr kan være SÅ irriterende…