Tisser blod - rigtig bekymret

Så tør jeg efterhånden godt komme med en glad update :slight_smile:

Vi skyndte os til dyrlægen som konstaterede at blæren var tom og der ikke stod resturin, at der ikke var nogen sår eller skrammer på penis og at ingen organer var forstørrede og at han ikke havde feber.

Han fik en antibiotika kur, 2 gange dgl i 5 dage og smertestillende 1 gang dgl i samme periode og besked om at drikke en masse for at skylle blæren igennem, dvs spise en masse vådmad fortyndet op med vand.

• Og så skulle jeg holde øje med om han søgte bakken ofte uden at kunne tisse eller om der var mange små urinklumper i bakken. Dagen efter skulle jeg ringe med en update for at vurdere om han skulle ind og lægges i narkose og få trukket en urinprøve ud med kateter eller der evt. var sten der skulle opereres ud.

Næste morgen var han i fin form og der var ingen blod at spore i urinen og nu er han færdig med kuren og alt har været fint hele vejen igennem, så nu begynder vi at tillade os selv at være lettede…

Dyrlægens diagnose endte på en irriteret blæreslimhinde, evt. et bristet blodkar, formentlig stressrelateret som følge af flytningen nogle dage før.

Så fra nu af holder vi skarpt øje med bakken og prøver at vænne ham til at drikke lidt mere i hverdagen…

Tak for alle jeres råd og hjælp!