Tisser i sengen

Kan ikke huske om jeg har lavet indlæg herinde omkring det. Men problemet er at 2 af killingerne tisser i sengen. Jeg har så haft lukket døren til soveværelset, og skiftet deres kattegrus ud til det de store os bruger (extreme classic)… Det var de godt tilfredse med og de tissede i bakkerne… De blev tilmed rost. Igår aftes kom en af dem så ind… hun leger i sengen og der er ikke noget… 2. gang kommer hun ind, går direkte på dynen og tisser.

Ih… Jeg er ved at være træt af at vaske sengetøj hele tiden. Det er åbenbart duften af vores dyner der gør at de synes de skal tisse i sengen…

Hvad ialverden gør jeg så for at få det til at stoppe??

For at urinlugten skal forsvinde helt fra dynerne skal de vaskes på 60 grader og gerne med både vaskepulver og rodalon. Hvis du allerede har gjort dette så kan jeg desværre ikke hjælpe dig…

Både dyner og betræk?

Jeg er nok ikke den bedste til at råde dig, men gør det alligevel selvom min erfaring er ringe…nok nærmest ikke-eksisterende. De 81 mislinger jeg har været hærget af i sengen, kan jeg ikke erindre blot èn har tisset i sengen. Jeg kan huske fejl for ældste misling er født i 2000.
MEN…jeg ville lukke døren igen ind til soveværelset så misling ikke bliver fristet. Havde det været en voksen kat, ville jeg have tillagt den noget enten psykisk eller fertilitetsmæssigt, men jeg tror en misling blot første gang syntes…nuuui her er dejligt blødt og sikke et godt mærke wc-papir (læs dynebetrækket’s blødhed og dynens ligeså.
OG…når man så har god erfaring med sit forehavende, så fortsætter man selvfølgelig, for en succes gentages jo helst (læs: at den tisser igen og igen). At du vasker og vasker hjælper ikke nødvendigvis, for vore dyr’s lugteorganer er så veludstyrret, de sagtens kan lugte, de har været der før.
At købe ny dyne kan måske hjælpe, men hvis den er lige så dejlig i mislings øjne, så tror jeg ikke det hjælper alligevel.
Det ER enormt træls hvis man skal dele seng med x-antal tisse-tåre, og jeg KAN godt forstå du er træt af det, men mit bedste bud ER…luk døren.
Vi har, hvor ulækkert det end måtte lyde, en kattebakke inde i soveværelset, når her er mislinger.
ET uheld KAN opstå fordi man har for langt til bakken, så er der aldrig mere end nogle få meter, så kan det tænkes man ikke får den grimme vane.
NÅR her er mislinger ligner vores soveafdeling noget der er løgn…der står bakker allevegne, men jeg kan snart heller ikke huske hvor længe det er siden, jeg har mødt en tissetår eller en pøllebæ, andet de har været hvor de SKULLE være…undtagen de små klumper der ligger indtørret uden for bakken, men det er ikke urenlighed…det er fordi man har så travlt med at komme videre, man ikke helt er færdig, og så taber man klatten for sent til den rammer inden for bakkens kant.
Brita -pote

Jo, men det kan jo ikke være rigtigt at det skal gå ud over de andre katte som kommer ind og sover om aftnen, fordi der er 2 der tisser i sengen. Jeg vil gerne have at de holder op med det så alle kattene kan komme ind og putte osv. :slight_smile:

Det har ikke noget at gøre med hvor langt der er til bakken… For de går direkte ind og tisser på sengen… Og er døren lukket, ja så foregår det på kattebakken.

Både dyner og betræk?[/quote]

Ja begge dele da lugten jo også sidder i dynen

Jeg - hvis uheldet er ude - vasker først i ren Rodalon, og bagefter i vaskemiddel, for jeg syntes, at lugten hænger ved, hvis man blander det.
Kan især lugte det, når jeg tørretumbler dynen - så jeg vil anbefale, at tage to ture, selvom det nærmest tager en hel dag -øøøvvvs

Det er noget du må gøre op med dig selv…OM du vil have tissedyner eller hvad.
Men som jeg ser det, så er en misling der tisser i dynerne èn der syntes det er dejligt…en voksen kat èn der af den ene eller anden grund har noget den vil sige.
Det sidste du må blive er irriteret på dyrene…de gør det IKKE fordi de vil generer, men blot fordi ?, ja hvem ved
Brita -pote

Det siges at man skal bruge vaskepulver med enzymer. Det kan man også bruge til at vaske gulvet med skulle uheldet være ude. Ellers så er jeg helt enig i Rodalon!

Men du bliver nødt til også at vaske dynen og faktisk også madrassen skulle det være sivet helt derned.

Selvom vi ikke kan lugte det kan katten, som jo har en meget bedre lugtesans, og så tisse der igen.

Håber du kan bruge mit indlæg.

Kh Annette

Annette…hvilke vaskepulver indeholde enzymer, noget ala brun sæbe?

Eksempelvis BioTex

[bigloony] -kramer

Hmmmm den fås ikke her i Frankrig…hvad med Vanish… -græd

Jeg går lige ned og kigger på mine rengøringsmidler… kommer straks igen søde

Det står ikke på min Vanish… de er iørigt meget sparsomme med oplysninger.
Men i mit JELP vaskepuler er der enzymer… tror det er i de fleste vaskepulvre i dag, prøv at tjekke din. Ellers sender jeg dig meget gerne en omgang biotex søde Birthe :slight_smile:

Takker søde Annette…jeg må da lige checke hvad der står på diverse af de ting jeg har hernede…normalt bringer jeg faktisk altid noget biotex med herned men glemte det sidste gang…

Har lige kigget på mine produkter men der er ikke nogen der nævner noget om enzymer…godt jeg har husket at købe masser af Rodalon i Danmark… [bigloony]

Giv endelig besked, så sender jeg gerne!!

Takker rigtig mange gange for tilbudet, men min datter kommer snart herned og denne gang køre hun så hun kan få lov til at bringe et par pakker Biotex.

Ja men Jelp tror jeg at jeg kan få hernede…egentlig bruger jeg OMO da jeg syntes at det giver rigtig gode resultater…har lige prøvet et andet og billigere mærke, men det viste sig at blive en dyr omgang…måtte vaske en hel del igen… [bigloony]

Ah hvor surt da.
Jeg købte 10 kg (mener jeg) i Bilka for små 200 kr. Det har holdt i MANGE mdr. nu.
Det vasker super rent og dufter dejligt… så jeg fløjtende ligeglad med mærker GGG

Vaskepulver får jeg helt gratis, da min mand er lastbilchaffør og tit skal forbi og læsse det. Så jeg er totalt ligeglad med hvad det hedder -høhø

Vi får også gerne V6- stimorol - Halls - flødeboller - smør - margarine
Og så har de også deres skadesbutik hvor vi kan købe ting meget billigt.

Bare sig til jeg kan være der imorgen -joker -joker -joker -joker