Tjekker du din/e kat/tes tandkød og tænder?

Jeg checker mine missers tænder ugentligt, så evt problemer hurtigt bliver opdaget.

Mine gamle misser fik hevet nogle tænder ud pga paradentose (staves).
Derefter fik de Hill’s t/d som godbidder og fik ikke flere problemer med tænderne/tandkød.

Nej, er ikke så god til, at få tjekket, andet end når de gaber.

Jep, tjekker regelmæssigt og Mea har også været i behandling for lidt rødt tandkød på et tidspunkt.

Jeg tjekker deres tænder og tandkød med ret jævne mellemrum.

Amidale har haft en omgang tandkødsbetændelse, desværre. Og har ind i mellem tendens til rødt tadnkød, så det skal der holdes øje med.

Jeg bruger Dental i deres foder til alle 3. - Får Amidale ikke Dental kan det ses hurtigt. - Og heldigvis elsker hun det, og snupper det som det første! :slight_smile:

Jeg tjekker nok omkring en gang ugentligt eller mere når vi alligevel er i gang med at fjerne busemænd, ørevoks, søvn og hvad der ellers indimellem viser sig - griner :wink:

Jep mindst hver anden dag når de får børstet tænder

Jeg tjekker også jævnligt missernes tænder og tandkød - som vi heldigvis aldrig har haft problemer med :ok:

Derfor har jeg også valgt, at jeg ikke vil begynde at børste rundt på deres tænder og tandkød, når der ikke er en indikation for det :slight_smile:

Vi børster tænder på Amira næsten dagligt.
Og hun var hos Jens Ruhnau i går, der syntes, at det så fint ud. Vi skal bare fortsætte tandbørstningen (hun fik dårligt tandkød allerede som før 6-måneders).

Ja jeg tjekker - i dag fandt jeg ud af at Tip allerede har plak - det lover ikke godt for hans fremtid, men vi tager det en dag af gangen.

Vil forsøge med råt kød til ham - hvilket skal jeg give ham? Jeg har en gang imellem fået dem til at tygge på de der oksestykker til gullasch - rå naturligvis.

Men findes der andre “tricks”?

Jeg børster ikke deres tænder.

Maggies ser fine ud, og de to MCO har kernesunde tænder.

MVH

hvis jeg ellers kunne komme til for Habubi…hun fik lige tjekket tandkød i skrivende stund fint fint:thumbup: da hun blev sterilliseret i nov 07…godt 4 år gammel fik hun end ikke en tandrensning…ville jeg skrive…så nu gik hun.
Her er vi 17 misser og vi kigger mund ind imellem, men jeg må tilstå man bliver en smule doven når der sjældent er noget.
Nana har dog p.t. mundhulebetændelse som vi behandler med antirobe og immunocare…det sidste har jeg bestemt hun får livet ud. Men hun er 9 år (her d. 13. 4.) og har INTET haft indtil nu, hverken med hule eller tandkød. Hvad det skyldes, ved vi ikke.
Findus har en smule tandkødsbetændelse men det ser meget bedre ud nu end for 1 år siden, hvor jeg fik ham hjem.
Beloki har tandsten men det fiiineste tandkød…men han er altså også 7 år…er på onsdag.
Alle de andre er der overhovedet INTET med.
Sad på tønden for lidt siden og kom til at tænke på denne tråd, og sædvanen tro kom Mymsilymso alias Kamikaze’s La-Toya og ville mymmelymme…d.v.s. jeg gør hvad jeg skal og hun mymmelymmer d.v.s. okser rundt på mit skød for at finde den bedste liggestilling så jeg kan sidde dèr og blive kold i måsen. Hun har også det flotteste bisser og tandkødet er helt i top, end ikke en lillebitte mikroskopisk rød rand.
Ranya kigede jeg i munden i sidste uge…var vist fredag…efter srudiekredsmødet sidste torsdag…intet.
Dusty på snart 12 år hae en lille smule løst tandkød ved den ene hjørnetand og Mandalay render rundt med manglende hjørnetandsspids. Dog ikke i en grad så det gør noget. Hun har med garanti fået det ved at hakke tænderne ned i fliserne ude i den lille løbegård når hun var i løb…i hendes unge dage var hun helt i selvsving. Da jeg opdagede hendes tandbreakdancing, fik hun ikke lov at gå derud i løb.
Samson mangler en hjørnetand, han fik operativt fjernet sidste år i Maj…han må have skadet den, for året før ved sundhedstjekket var der intet. Ingen ved hvorfor den var nærmest revnet.
Det er hvad vi har haft genem 11 år.
Så jeg MÅ tilstå jeg tænker mit når mange siger alle MCO’er har tandkødsproblemer

Altså… jeg forsøger
Det er bestemt ikke spor let med Tjalfe - han bider :S Og det er selvfølgelig ham, der har mest brug for at vi holder godt øje…
Aske får jo en pille dagligt, så Jan vil hurtigt opdage evt forandringer…
Ting og Leo tjekkes med jævne mellemrum, når vi alligevel nusser. :slight_smile:

Jeg vil gerne tilføje - jeg ville ØNSKE at jeg børstede tænder på mine, men jeg har aldrig lært dem det. Jeg er overbevidst om effekten!

Men det er svært at lære dem det nu. Det erkender jeg.

MVH

Her hjemme får misserne tjekket i hvert fald en gang om ugen på nær Saga da hun ikke kan lide at være i hænder og jeg vil skræmme hende for meget hvis hun skulle tjekkes hver uge. Derfor bliver hun tjekket når hun får klippet klør.

vi bruger Oral care som guf og vi har indtil videre:kryds: haft fine tænder ved det årlige tjrk hod dr.dyr.

så misserne har hverken tandkødsproblemer eller Forfaldent gebis( der var den igen Helle:fløjte::fløjte:)