To huskatte

Jamen hej :slight_smile:

Vi har to katte - helt alm. dansk huskat, hvis sådan nogle kan blive almindelige.

Phineas og Ferb, hhv. han og hun og de er fra ca. september 2011.
De blev oprindeligt fundet i en papkasse inde i Odense, passet i ca. en måned af en tidligere kollega - og så fik vi dem.
Vi antager de er søskende.

Phineas er sådan en fin stribet, grå/sort-agtig sag. Ferb er sort med en hvid plet på brystet.

De er begge neutraliserede, øremærkede og chippede. Altid kun fået Royal Kanin tørkost (og vand!).
Har altid boet indendøre (lejlighed på første sal).
De er ikke blevet vaccineret de seneste par år.

De er selvfølgelig også lidt sære - og det er nok her, det bliver svært for mig at sælge dem - men, det vil sgu være tarveligt med en uærlig annonce.

Ingen af dem kan hoppe specielt højt - og de er generelt ikke dem der bare pisker rundt og leger ninjamisser.
De kan f.eks. ikke hoppe fra gulvet op på vores køkkenbord.

De er ikke jordens mest sociale, målt på hele døgnet, men har dog deres perioder hvor de bare kommer hen og smider sig med en klar forventning.
Til gengæld kommer de aldrig hen samtidig og forventer “fuld service”.

Det virker som om Phineas (hannen) er noget dominerende overfor Ferb.
På det seneste har vi oplevet at hun øjensynligt ikke spiser noget i løbet af dagen, men først når vi kommer hjem hvor hun så er mere tryg - og der spiser hun til gengæld så meget, at hun kort tid efter ørler. Det er ikke godt.

Ofte ser vi også Phineas være efter hende, vappe hende en, forsøge at fange hende og holde hende nede.

Ferb har alle dage været den mest reservede og sky.
Det kan tage en rum tid før hun kommer ud og hilser på gæster.
Faktisk skal gæsterne helst blive et par dage.

Phineas er noget mere vovet og kommer gerne frem efter en lille times tid.

Phineas vejer ca. 5,2 kg, Ferb er et kilo lettere.

Jeg forsøgte at fange et par billeder af dem her til morgen, men de var ikke enige - så de må vente.

Hvad der vil være bedst for dem ved jeg ikke, men måske de skal skilles så Ferb kan give slip og blive det indendørs puttemonster hun virkelig udstråler - og Phineas trænger måske til at komme ud i det åbne og prøve at fange en mus?
Jeg har ingen idé…

Vi fik dem ved et tilfælde - og vi kan mærke det ikke fungerer længere.
Dels fordi vi ikke er nok hjemme - og når vi er der, har vi enten ikke overskuddet til at lege med dem - eller også gider de ikke.

Jeg har haft kontakt til et par lokale internater mhp. genplacering, men ingen vil have dem - primært fordi de ikke længere er “nuttede killinger”.

Omgangskredsen er også spurgt, men ingen føler lige for ansvaret.

Hvis du har mod på en projekt-kat eller to, gi’ lyd - også gerne hvis du har en kreativ idé eller to, der ikke involverer dyrlægen.

jeg kan desværre ikke tilbyde dem et hjem, men sikke en dejlig ærlig annonce. Jeg krydser sådan fingre for at de finder deres hjem, enten sammen eller hver for sig, hvor de kan få lov til at blomstre. :kryds:
Ift. dominans, kan bach blomsterdråber måske hjælpe? Det skulle hjælpe på lidt af hvert, hvis man har bange, utrygge katte.

Men uanset håber jeg, i finder en løsning der passer både Jer og kattene.

Bedste hilsener

Bettina

Jeg kan heller ikke hjælpe, men en dejlig annonce !
Han leger drengelege og keder sig og for en lille forsigtig pige som også er fysisk mindre er det for voldsomt