To katte i én transportkasse?

Lol, hvor har du en TinA henne ?? :smiley:

Her kommer de store i en for dem selv, os når de bliver ældre, der er ingen problemer :slight_smile:

Er lige stået op…og er alt for træt til at stave navne rigtigt he he

Vi har kun en kasse, hvor Celine og Lido altid delte kasse og de sagde ikke noget til at være sammen.
Nu da vi har fået Aslan skal vi løbe en kasse engang, når de alle tre skal et sted hen. Jeg overvejer en stor kasse til alle tre, da det kan være møjbesværligt at slæbe rundt med to forskellige kasser tænker jeg (en til Lido og Celine og en anden kasse til Aslan).

[QUOTE=TrekkieGrrrl;736669]Vi har en GIGA kasse som de alle 5 KAN og SKAL være i når de skal til dyrlæge.

…[/QUOTE]

Hold da op, det må være en monster kæmpe kasse, siden der kan være 5 i!!!:uha:

[QUOTE=Kimilla;736672]Jeg har denne kasse: Plastic Dog Crates & Cages | Great selection at zooplus!

Jeg købte den dengang jeg udstillede fordi Amidale var blevet ret stor og tung, så det var dejligt med hjul på.

[/QUOTE]

Smart!

Jeg har set to kasse slås så blodet fløj fordi de var i samme kasse og den ene blev stresset… Jeg kunne derfor personligt aldrig drømme om at gøre det… Killinger er en ting, men ikke voksne

Jeg har en almindelig transportbur og en der er lidt større i lyserød. Nimbus kan være i den almindelige, mens Skaldepande og Ami som regel er sammen. De er da ikke de bedste venner uden for transportburet, men der forekommer ingen problemer i kassen. De slapper i hvert fald mere af sammen.

Hver sommer har vi “store evakueringsøvelse” I starten af juli bliver alle voksne revaccineret, og de killinger der måtte være her kommer også med. Øvelsen går ud på at her selvfølgelig ikke skal være flere dyr end at alle kan komme med herfra i samme runde HVIS vi skulle få en halv time til at evakuere og komme ud af området. Det omfatter bl.a. at vi er nødt til at have stort set alle kasser fyldt med mere end én kat. De voksne fertile hanner kører alene, men de fleste andre voksne har nogen jeg med sikkerhed kan sætte dem sammen med uden problemer. Alle ungdyr bliver ikke engang spurgt, de bliver bare puttet i en kasse, og så kører vi. Det går forbavsende let. For det første er de allesammen vante til at køre bil, og selv dem der ikke udstilles tager det med ophøjet ro. For det andet har vi fingeren på pulsen og ved hvem der kun kan køre alene - men det er heldigvis kun ganske få.
Dette er klart lettest med katte, der ikke er bange for at køre i bil, og der kan argumenteres meget for at moderne katte nødvendigvis skal være vante til at køre i bil - men stort set ikke imod.
VH
Susanne

Flere katte i samme transportbox er fint hvis de i det daglige tåler hinanden. Bliver bare en køresyg og gør i bukserne og/eller kaster op bliver alle syltet ind i det.

Tjaaa… tjooo…
Det kommer an på kattene!

Jeg har nogen som kører sammen, og andre som absolut kún kommer i kasse med sig selv! :wink:

Stik fingeren i jorden og vurder dine missere :slight_smile:

/Mette

[QUOTE=Susanne W;736743]Dette er klart lettest med katte, der ikke er bange for at køre i bil, og der kan argumenteres meget for at moderne katte nødvendigvis skal være vante til at køre i bil - men stort set ikke imod.
[/QUOTE]

Det skal retfærdigvis også siges, at absolut ingen af mine nogensinde har stresset over at køre bil eller været køresyg. Engang imellem får jeg spørgsmålet “moooarrr - hvornår er vi der?”, men ellers sover de hele vejen og så er det jo altid dejligt med nogen at sove på/med :wink:

Ha Tine, du skal da bare have en sækkevogn, tre stabile kasser i cirka samme størrelse, så de kan stables, bakker, grus og mad på toppen og et par remme, du kan køre over og spænde - så er du da SÅ rejseklar :slight_smile: Det fylder altså noget mindre end en klapvogn (og må jeg i øvrigt, hvis du alligevel vælger den løsning, anbefale en barnevogn i stedet for, der er en lukket kasse og altså mindre du skal til at fusk-afdække).

mvh. tina

Hmm… Altså jeg har altid haft min to kræ i samme store transportkasse. Til alt på ture fra 5 minutter til 5 timer. Uden problemer. MEN… Så blev de jo begge syge i sommers… Og både inde ved dyrlægen og på vejen hjem, var de seriøst i flæsket på hinanden. Og det påvirkede alt herhjemme. Mine 2 drenge, som er de bedste bedste venner… Var det ABSOLUT ikke når de blev lukket inde… Så nu har jeg købt 2 transporttasker i stedet for. Jeg vil IKKE risikere det fremover. Det er ikke sikkert det går galt igen. Men jeg vil simpelthen ikke risikere noget. Jeg købte sådan nogle sammen klappelige transport tasker på zooplus. Ikke for dyre - men stabile og fine…

Tak for jeres svar allesammen! :slight_smile: Det har givet mig lidt at tænke over.

De kommer nok til at rejse i samme kasse til jul, for tryghedens skuld, og så må jeg have en ekstra nødløsningstaske med. Og så tror jeg, jeg vil spare sammen til sådan en Sturdi Bag Large divided - der kan da godt være to voksne Birmaer i, kan der ikke?

Har også godt overvejet sækkevognen og tre plastikkasser :slight_smile: hvor ømt det end må komme til at se ud…bryds mig bare ikke så meget om at de så kommer til at ligge sådan skråt, når man går med dem :S

Du kan jo også overveje at spare sammen til sådan én Cat Collars & Transport

Men så skulle jeg jo have tre af dem :høhø:

Uh…og binde dem sammen på en måde, så det blev til en lang kattebus!!! :lys-ide:

Kunne også være, jeg bare skulle spare sammen til en bil :smiley:

[QUOTE=Tine M;736927]Men så skulle jeg jo have tre af dem :høhø:

Uh…og binde dem sammen på en måde, så det blev til en lang kattebus!!! :lys-ide:

Kunne også være, jeg bare skulle spare sammen til en bil :D[/QUOTE]

Den er altså rigeligt stor til i hvert fald to af dine katte :slight_smile:

Men så har vi jo balladen, hvis de skulle blive uvenner :S

Nåå, jeg må gruble lidt videre. Til jul bliver det nok bare til, at jeg låner en transportkasse de begge kan være i…og følges med nogen, der er i bil, hehe :smiley:

Jeg har en transport kasse til hver af katten.

Ville aldrig sætte dem sammen, vil være bange for ballade.

Zooplus har dagstilbud (halv pris) på sådan en her i dag:

Måske var det noget i stedet for klapvognen? Om ikke andet må man da kunne stable transporttaskerne / kasserne i sådan en :slight_smile:

mvh. tina

Jeg har en stor Atlas på hjul den bruger jeg hvis jeg har kuld der skal afsted til dyrlæge for vacciner og neutralisering, eller har to katte der kan sammen. Derudover har jeg så to sturdi bags som jeg bruger hvis jeg har to katte som jeg ikke er sikker på kan enes under transporten :slight_smile:
De to transportmuligheder er jeg meget glad for.

[QUOTE=taina;740133]Zooplus har dagstilbud (halv pris) på sådan en her i dag:

Måske var det noget i stedet for klapvognen? Om ikke andet må man da kunne stable transporttaskerne / kasserne i sådan en :slight_smile:

mvh. tina[/QUOTE]

Det er LIGE sådan en, jeg såå gerne ville have! Men jeg har slet, slet ikke penge til den lige nu og her desværre. Den ville ellers være super genial :slight_smile:
(sødt af dig at tænke på mig :slight_smile: )