To killinger

Jeg har fået to frøkner for to mdr siden. De er måske søskende - to mødre fik killinger samtidig, 7 ialt.
Det går livligt for sig, de er renlige og alt er godt. Den ene bestemmer tydeligvis hvem der har mest ret til at ligge på mit skød. De leger og sover også i en klump. Jeg har sågar oplevet at de sad og sk… i bakken sammen.
De ligger og sover på min dyne og det går næsten godt, men den som ikke bestemmer tisser af og til på dynen. HVORFOR? Og hvorfor langt fra hver gang hun ligger der. Det sker ikke andre steder - bortset fra i bakken. De har ikke været til dyrlæge endnu - er indekatte med adgang til altan med kattenet omkring.
Har købt Feliway classic til stikkontakt og det har helt sikkert hjulpet på hendes skyhed.
Hvad gør jeg?

3 Synes om

Du starter med at sætte en ekstra bakke op. Man kan hurtigere have for få end for mange bakker :slight_smile: Det kan i sig selv løse en del problemer. Hvis hun sætter mange små tissetårer, så skal du dog også overveje lige at høre dyrlægen om hun kan have blærebetændelse.
Og smid dem så ud af soveværelset i dagtimerne, indtil den dumme vane er brudt. Det behøver ikke tage mere end få dage, især hvis der kommer en ekstra bakke.
VH
Susanne

6 Synes om

Tak for dine råd :heart_eyes_cat::heart_eyes_cat:

Har det hjulpet?
VH
Susanne…-

Hej Susanne
Jeg lukker døren ind til min dyne når jeg ikke er der. Har købt nogle små puder med baldrian i og de kørte begge to hovederne rundt i dem. Jeg synes det har hjulpet på hende der var mest reserveret. Hun kommer op og lægger sig og er også på når jeg får besøg.
Jeg er fortrøstningsfuld :wink:
Dbh Pia

12 Synes om

Hvor er de fine, de to frøkner. :love:
Hvad hedder de ?

1 Synes om

Ja de er og tak
Bodil er den mørkeste og Jytte med flest tydelige farver :face_with_peeking_eye::grin:

5 Synes om