Tøjvask

hvor meget tøj vasker i om ugen el rettere hvor mange maskiner tøj vasker du/i om ugen og hvor mange er i hustanden.
bruger du skyllemiddel og tørrer du det i en tørretromler.

vi vasker ca 3 maskiner om ugen(syntes det er meget), vi er 2 voksne, vi bruger ikke skyllemiddel og vores tøj bliver lufttørret

Vi bruger kun neutral eller det fra kvicly for jeg gider ikke alt det parfume noget og ville passe på naturen…
Det svinger meget med hvor mange maskin fulde vi har da jeg har en gemal der er montør der er i en kostald.
Skyllemiddel der bruger vi det fra neutrl og kun til symtetiske ting for at forbygge stasisk tøj.

Jeg får vasket ude, det vil sige hos min mor. Det bliver vasket, tørret og lagt sammen og jeg skal bare ligge det på plads når det bliver leveret - det bliver nemlig også leveret. Århhh livet er nemt:tihi::tihi::tihi:
Jeg vil tro min mor vasker 2-3 vaske om ugen som så er fordelt på 3 mennekser. Der bliver brugt skyllemiddel og tøjet bliver lufttørret.

Jeg vasker to til tre maskiner tøj om ugen.
Jeg bruger vaskemiddel uden parfume etc da jeg har en meget sensitiv hud - pt er det noget økologisk vaskemiddel.
Jeg bruger en anelse skyllemiddel, måske 10 mL, - også et økologisk mærke - til det jeg vasker på 40 grader.
Alt hvad der bliver vasket på 60 grader - undertøj, håndklæder, sengetøj - kommer i tørretumbleren sammen med strømper, der bliver vasket på 40 grader.
Resten bliver hængt til tørre enten i havestuen eller på badeværelset.

Vi vasker nok ca. 3 - 4 vaske om ugen.
2 voksne og 1 barn (som ligner et “underjordisk-monster” hver dag han kommer hjem fra børnehaven).

Skyllemiddel bruger vi og alt kommer i tørretumbleren.

På det punkt er vi nogle miljø-svin, men forsøger så at spare på svineriet andre steder bla. på varme & el. (har sparepærer over hele huset, skiftede tag & efterisolerede huset sidste år og renoverer løbende huset så det er bedre rent varme/miljø mæssigt - nogen vil også sige at vi bruger for lidt varme da temp. sjældent er over 20 grader i vores hjem.

/Mette

[quote=Johnny;282195]hvor meget tøj vasker i om ugen el rettere hvor mange maskiner tøj vasker du/i om ugen og hvor mange er i hustanden.

vi vasker ca 3 maskiner om ugen(syntes det er meget), vi er 2 voksne, vi bruger ikke skyllemiddel og vores tøj bliver lufttørret[/quote]

som regel 1 maskine ugentlig, en gang imellem 2, der er kun mig og kattene,
jeg bruger ikke skyllemiddel, men eddike og tøjet bliver lufttørret :slight_smile:

Uha jeg vasker meget. 5 gange om ugen. 2 gange arbejdstøj(sort/mørk). 1 gang hvid, 1 gang “blandet” kulørt og 1 gang sengetøj. Bruger neutral vaskepulver og skyllemiddel(der er MEGET kalk i vandet her i byen). Det hele bliver lufttørret:)

Oorrrh det svinger meget, men en 3-4 maskiner om ugen kan vel gøre det.
Nogle gange mere (Meget mere) andre gange ikke så meget, det afhænger af, om jakkerne tæller med.

Jeg bruger 1/4 hættefuld skyllemiddel (miljøsvin - jeg ved det, men jeg er begyndt at vaske på 30 grader, hvilket vel opvejer det en smule) og vi lufttørrer når muligheden er for det - ellers er det tørrerumbler.

OG så vil jeg lige sige, at jeg HADER det. :mad: Vasketøj er bare ikke mig, men jeg vil helst ikke have at Karsten vasker det (kom han til for mange år siden :uha:)

[quote=Johnny;282195]hvor meget tøj vasker i om ugen el rettere hvor mange maskiner tøj vasker du/i om ugen og hvor mange er i hustanden.

vi vasker ca 3 maskiner om ugen(syntes det er meget), vi er 2 voksne, vi bruger ikke skyllemiddel og vores tøj bliver lufttørret[/quote]

Vi vasker ca 3-4 maskiner hver 14 dag tror jeg… (Hader ikke at have egen vaskemaskine brok brok:tihi:)

Vi er to i husstanden. Vi bruger ikke skyllemiddel, men Neutral vaskemiddel (lidt fornuftige er de da i bebyggelsen). Noget af tøjet; t-shirts, trøjer, toppe og bukser lufttørre i lejligheden (Glæder mig til at få en have engang) og resten; strømper, håndklæder, sengetøj osv tørrres i tørretumbleren.

Åh ja… og så vasker vi primært på 30C:thumbup:

Vi vasker nok en 7-8 maskinfulde, sommetider mere, om ugen selvom vi kun er to, men der er jo også mange kattetæpper og huler som skal vaskes her.
Hilsen Lisbeth

Jeg vasker ca 4 maskiner om ugen - i vinterperioden nok en smule mere, for der bruger vi mere tøj. Vi er 3 personer.
Det er yderst sjældent jeg vasker kattenes ting, så det tæller ikke det store.

Jeg bruger aldrig skyllemiddel og kun meget sjældent tørretumbler - jeg er “miljønørd”, som min datter plejer at sige :slight_smile:

udfra det jeg læser så er vores 3 tøjvaske om ugen ganske normalt, dahmmmm så er min skælden ud på fru tonya over hendes tøjforbrug helt uberettet, øv altså sådan noget pjat, nu skal jeg jo til at undskylde istedet:thumbdown::høhø:
nå jeg er nok ik et hak bedre selv.
her hos os er det mig der er vaskemesteren:høhø::thumbup:

Vi vasker nok gennemsnitligt 4-5gange, vi er to voksne og to børn, og det er inkl min dug og 30° vaske.

Vi bruger også Neutral, samt vi hænger vores tøj til tørre på tørrestativ :slight_smile: Skal aldrig have tørretumbler

[quote=Johnny;282239]udfra det jeg læser så er vores 3 tøjvaske om ugen ganske normalt, dahmmmm så er min skælden ud på fru tonya over hendes tøjforbrug helt uberettet, øv altså sådan noget pjat, nu skal jeg jo til at undskylde istedet:thumbdown::høhø:
nå jeg er nok ik et hak bedre selv.
her hos os er det mig der er vaskemesteren:høhø::thumbup:[/quote]

-LOL -LOL

ja kan du komme i gang søde :stuck_out_tongue: Det skal ikke gå ud over fruen -engel

Jeg vasker max 1 gang om ugen. Og nogengange 1 gang hver 14 dag.

Men vi har også kun fælles vaskeri. :stuck_out_tongue:

[quote=Mette Mejdahl;282206]Vi vasker nok ca. 3 - 4 vaske om ugen.
2 voksne og 1 barn (som ligner et “underjordisk-monster” hver dag han kommer hjem fra børnehaven).

:klapper:… Da min søn var lille og gik i børnehave , var jeg indimellem i tvivl, om det var det rigtige barn, jeg fik med hjem :høhø:

[quote=Kaja;282244][quote=Mette Mejdahl;282206]Vi vasker nok ca. 3 - 4 vaske om ugen.

:klapper:… Da min søn var lille og gik i børnehave , var jeg indimellem i tvivl, om det var det rigtige barn, jeg fik med hjem :høhø:[/quote]

:øhmm: i skræmmer jo helt folk uden børn :tihi:

:fin::fin:

Jeg vasker ca. 1 maskine tøj en gang om ugen - uden forvask, med Neutral vaskesæbe og uden skyllemiddel.

Jeg er én person i husstanden.

:tihi:

Vi vasker ca. 3 omgange om ugen. Mørkt, hvidt og rødt (eller lyst - alt efter hvad der er brugt mest af ;)) Nogle uger vasker vi i stedet for mørkt eller hvidt en omgang håndklæder eller sengetøj. Vi har heldigvis et stort lager af sengetøj og håndklæder, så det går nok… :slight_smile:

Til håndklæder bruger vi tørretumbler (eller gjorde… vi fandt lige ud af at industrimaskinen koster 1,-/minut), fordi de fnulrer…

[quote=Kaja;282244]

:klapper:… Da min søn var lille og gik i børnehave , var jeg indimellem i tvivl, om det var det rigtige barn, jeg fik med hjem :høhø:[/quote]

[quote=skeem;282247]

:øhmm: i skræmmer jo helt folk uden børn :tihi:[/quote]

Haha !

Ja indimellem kan man godt næsten komme i tvivl :klapper:

Skeem; Jeg plejer at sige at “sådan skal sunde & raske børn se ud” :thumbup: :stuck_out_tongue: