Topmadras. Bedst i Ikea eller JYSK

Kæresten og jeg står og overvejer en god topmadras til billige penge. Max omkring 1400 kr til en trekvart seng.

Jeg har kigget på en wellpur som står til 1200 kr i Jysk. Den virker fin når man ligger på den, men jeg fik en udstillingsmodel med mig hjem, og vågnede i løbet af natten med virkelig ondt i ryggen.
Tænker I at det kan handle om tilpasning fra en hård madras til en blødere, eller tror I, at det er den forkerte madras?
Så vidt jeg ved, så har jysk ingen prøveperiode som ikea har, hvilket ærgerligt mig ekstremt.
Jeg har haft kigget på en topmadras fra IKEA kaldet sultan til omtrent samme pris. Her har man mulighed for at prøve madrassen i op til 90 dage.

Men hvor mener I selv at de bedste topmadrasser fåes, i JYSK eller i IKEA.

Vores bedste madrasser har vi fundet i JYSK så min anbefaling ligger hos dem :slight_smile:

Jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag - men jeg har altid været glad for både senge og topmadresser fra JYSK :smiley: så de kan anbefales herfra!

Vi har madrasser fra IKEA - et af de bedste køb ever.
Fra allerførste nat, har vi sovet helt fantastisk på dem.

[QUOTE=PiaR;939125]Vi har madrasser fra IKEA - et af de bedste køb ever.
Fra allerførste nat, har vi sovet helt fantastisk på dem.[/QUOTE]

Hvilken madras er det du selv har. Har du prøvet jysk’s madrasser tidligere.

Har du kendskab til madrasser fra begge forhandler.

Har ingen erfaringer selv med JYSK, kun fra andre - og så fravalgte vi :slight_smile:

Jeg kan ikke huske hvad vores Sultan-model hedder, kan tjekke det senere.

Jeg har også både madras og topmadras fra Ikea. Og jeg ligger fantastisk på dem :slight_smile:

Jeg har af flere omgange har madrasser og topmadrasser fra IKEA og er meget glade for dem.

Jysk kender jeg ikke rigtig, har kun håndklæder og sengetøj derfra - og det er udemærket :slight_smile:

Vi har en topmadras fra Jysk som vi er meget glade for, men hvis der er prøvetid på topmadressen fra Ikea så prøv da den.

Vores første madras var en IKEA madras, bagefter købte vi så en JYSK og den var vi glade for og holdte længe og den vi har nu er også købt hos JYSK :slight_smile:

Vi har en alm. madras og en Wellpur topmadras - begge fra Jysk, og jeg har sovet som en baby og uden at få ondt i lænden (som jeg ellers meget tit gjorde med min gamle seng) i de 3 år vi har haft den :slight_smile:
Men det lyder som om din ryg ikke rigtig dur til det der memoryskum. Det er også meget individuelt hvordan (og på hvad) man sover bedst, så det vil være meget svært at sige hvad der er bedst :slight_smile:

vi har osse både madrasser og topmadras fra ikea og inden vi købte det for ca 1½ år siden var vi osse i jysk, men de havde slet slet ikke noget vi kunne bruge medmindre vi skulle af 6-8000 kr. i ikea havde de de rigtig madrasser osv og så til ca det ½

Vores nuværende boxmadras og topmadras fik vi hos JYSK til 2000 kr, det kan i den grad betale sig at holde øje når de sætter 50% rabat på deres boxmadrasser, det er når de nye versioner skal ind i butikken som regel om sommeren :slight_smile:

Lige lidt nyt herfra. Wellpur madrassen fra JYSK føltes jo virkelig af en god kvalitet og ligge på, men da jeg vågnede op om natten med ondt i ryggen og ikke ved om det har skyldes at madrassen er forkert eller det bare er tilvænning, og eftersom jeg ikke har mulighed for at prøve madrassen for en periode kvit og frit, så har jeg valgt ikke at handle hos JYSK. Jeg tør simpelthen ikke tage chancen, hvis kæresten og jeg så ikke vender os til madrassen Så har vi spildt 1399 kr på ingenting.

IKEA er jeg også gået fra, ene alene pga. afstanden og dertil fandt jeg et godt tilbud
Hos DANBO i Skive havde de et tilbud på en celsius top madras. Normalprisen er 3.599kr og er sat ned til halv pris, og koster derfor “kun” 1.599 kr. Her har jeg en uge til at vende mig til madrassen og have en uges returret.

Der står følgende om madrassen:

140x200 topmadras - 40 mm celsius

Beskrivelse: En super god topmadras til 1½ mands sengen. Topmadras i målene 140*200 med en kerne af 40 mm trykaflastende Celsius helseskum

Betræk udført i bomuld og polyester quiltet med fibervat. Betrækket kan vaskes.

Har nogle af jer købt denne madras og kan sige noget omkring den eller kender til DANBOs madrasser generelt.