Jer, der sover to i en seng … og har topmadras på sengen … er topmadrassen ud i ét, eller to forskellige?
Er det for bøvlet med to 90 cm. madrasser på en 180 cm. seng?
Jeg spørger fordi, gæstesengen godt kunne trænge til ‘‘ny’’ topmadras … kigger på dba og det der ville være mindst bøvlet for mig at købe (afstandsmæssig) er to 90 cm. madrasser.
Men bliver det for ubehageligt med evt. kløft, da madrassen nedunder også består af to … ![]()
Jeg får gæster om en uge, der skal bruge sengen i 5 nætter …
Jeg ville personligt vælge en ud i et, så man ikke pludselig glider fra hinanden i løbet af natten ![]()
Som en, der hvis det på nogen måde er muligt, gerne ender med at sove i revnen mellem madrasserne så tænker jeg klart de enkelte ville være fine, især hvis sengene kan glide lidt fra hinanden ![]()
Jeg ville nok lurer lidt på om de evt. kunne spændes fast med Lagen strammere for at sikre de bliver, hvor de skal være ![]()
Altid én stor! Jeg ender altid i fjanterevnen og man ligger af Pommern til. Alternativt, og det gør vi ofte på hoteller, så sæt kraftige strips omkring sengebenene, så boksmadrassen i det mindste ikke skrider fra hinanden.
Altid en stor. Jeg ender også i revnen i midten. Og hvis der skal sove børn, der karter rundt, i den.
Da den yngste var lille sov vi hos noget familie, to voksne og hende i en seng med to enkelte madrasser. Ingen fik sovet, for en af os endte i revnen eller med barnefødder i næsen
Det er springmadrasser i en træk-ud ramme … de madrasser hæfter jeg sammen med to brede elestikker, så de glider ikke fra hinanden.
Hmm … jeg var bange for I alle ville sige én stor madras ![]()
Fandt sådan én i Næstved i sidste uge, den havde stået til salg i 2 mdr. så den var stort set hjemme … for hvad er chancen for at en anden spørger på den samme dag som jeg?
Tjahhh … ![]()
Nåh, men så må jeg se, hvor langt jeg gider køre efter den …
Nu har jeg været så fræk at skrive til en sælger i Stege, om han mon kommer til Næstved en dag … ![]()
Jeg er så stik modsat, 2 top madrasser a 90 cm.
De få gange jeg har ligget på en dobbelt, det er noget rod, jeg ender over i den anden side af sengen.
Du kunne købe et stort 180x200 lagen og komme ud over ?
Dem har jeg mange af, men de er ikke stramme nok til at holde madrasserne samlet …
Sku’ lige til at skrive det samme - vi havde oprindelig delt madras, incl. topmadras, men jeg sover altså markant bedre, efter vi gik over til 2 af hver… ![]()
… og den madras er blevet solgt her i eftermiddag ![]()
Nogen gange tror jeg hele verden er i mod mig … ![]()
Hvis det er to single madrasser, så ville jeg personligt gå med individuelle top madrasser (og lagner) også.
Men du skal ikke sove i den seng … medmindre vi slæber dig op af trappen næste gang til nytår
Og jeg har købt en madras … en helt ny på tilbud i Bilka … skal bare nosse mig afsted til Næstved for at hente den ![]()