Tør hud/skæld?

Jeg har lige lagt mærke til at Bølle er begyndt at få lidt skæld på ryggen. Specielt nede fra haleroden og ca. 10-15 cm. op ad ryggen…

Hvad kan man gøre for at afhjælpe det? Fiskeolie/lakseolie? :?

Og er det et tegn på en ubalance i foder ell. lign?

det kan det være… en inden du kaster dig over fedtsyrer…

nu kan jeg ikke huske hvad race bølle er, men min mco Ramses er en PELSBOLDT uden lige… og hvis jeg ikke får fjernet underuld nok, så får hans hud ikke når nok luft og så virker det som om han har skæl…

men gang med kammen på de uldne steder og skællene er væk på 2 dage… og bliver væk hvis jeg holder hans hud luftet…

hvis det ikke er nok, så er Viacutan et af de bedste midler hvad angår fedtsyrer… for fedtsyrer er lidt tricky… ilt og varme nedbryder dem og derfor er viacutan langt det mest effektive da det holdes i vacuum og opbevares i køleskabet. Desværre er det ret dyrt ifht lakseolie og fiskesnacks og hvad du ellers kan købe - men det er bedre kvalitet. Fås hos dyrlægen

held og lykke
-kramer

Han er huskat… Men farmand er pelsboldrace… :wink: Så Han er lidt semilanghårethåret og har en meget tyk underuld. Han vil kun børstes med sådan en gummibørste, som har nogle bløde pigge og noget sort skumgummi man skal holde på…
Overvejer at der ikke er nok fedt for ham i kastratfoderet… Har bestilt noget andet idag… :slight_smile:

Emil har skæl i øjeblikket. Har lige købt en lille pose hair & skin tørfoder til ham, det plejer at hjælpe på dem. Har prøvet at gi kattene olie, men de spiser helst ikke maden hvis der er olie i.

Nåh ja… Det tænkte jeg da ikke lige på… Har lige bestilt fra zooplus ellers… Hm. Så må jeg jo bide i det sure æble og købe det i butikkerne hvis det ikke hjælper med et foder med et større fedtindhold.