Tørfoder - findes der et dokumenteret, bedste foder?

Kære Alle…

Jeg er vil så gerne give katten det bedste af det bedste tørfoder, men hvad er det?

Min sidste kat fik Royal canin - først kitten, og derefter steriliseret young male (anbefalet af dyrlægen), men alligevel fik han sten/krystaller og endte med nyresvigt og aflivning, inden han fyldte 3 år:rip: Det skal lige siges, at han var UTROLIG vanskelig mht vådfoder, og jeg var gennem ALLE mærker og varianter, for at finde noget han ville æde. Og den eneste han ville æde var Porta 21 med tun, hvilket nok ikke er den bedste hvad angår disse problemer. Istedet måtte jeg så opbløde hans tørkost, så han fik ekstra væske den vej, og ellers have vandskåle i alle lejlighedens rum, så han konstant blev lokket. Men lige lidt hjalp det. Op til sin død fik han Hills cd tror jeg det hed.

Jeg får den nye killing - igen en Ragdoll, omkring d 8 August, og jeg sveder allerede tran ved tanken om hvad dælen jeg skal give ham. Han er neutraliseret når jeg får ham, og er der så noget jeg skal være opmærksom på, i den forbindelse?

Mine to andre Ragdoll-hanner, blev kastreret da de blev kønsmodne, så jeg kender ikke rigtig til tidlig neutralisering, og om det har betydning for det tørfoder man vælger.

Den anden Ragdoll, broderen til ham der blev aflivet, har aldrig haft problemer med nyrerne på trods af, de fik samme foder. Så jeg ved godt det bare er noget der kan ske.

Hvad fodre i jeres guldklumper med? Opdrætter har naturligvis rådgivet mig mht hvad jeg kan vælge, udfra hvad hun fodre dem med, men jeg vil gerne have nogle flere meninger på området.

Jeg er blevet anbefalet Kingsmore og Selected Gold - og jeg kender ingen af dem. Jeg kender kun Royal canin og Hills :rock:

• og lige på falderebet, hvem er det nu der laver og sælger de der fantastiske nullerput puder/senge?? Købte sidst til de andre katte, men må også have en til den nye:hjerte:

Foder kan jeg ikke lige hjælpe med, men nullerputterne er det Brita/Kamikaze/hittekat der laver :slight_smile:

JA, det var da det hun hed - takker!

Foder er vist lidt en religionssag :slight_smile:

Vores ‘regel’ herhjemme hedder mindst 35% protein og cirka 20% fedt… Og så masser af vådt (uden korn og sukker) ved siden af.
Fordi de to store har fået at vide, at de har behov for at bruge bisserne, så er der også dagligt enten råt med ben eller et større stykke tørret kød :slight_smile:

Vi vandt noget Kingsmore på en udstilling for et par uger siden.
Det er et hit!
Og så er det jo kornfrit.

Vi har ikke set en eneste hårbolle fra de langhårede efter det kom i skålene, hvor vi på Royal Canin (intense hairball varianten) så en hver dag minimum.

[QUOTE=ThildeL;1250974]Vi vandt noget Kingsmore på en udstilling for et par uger siden.
Det er et hit!
Og så er det jo kornfrit.

Vi har ikke set en eneste hårbolle fra de langhårede efter det kom i skålene, hvor vi på Royal Canin (intense hairball varianten) så en hver dag minimum.[/QUOTE]Det lyder da fantastisk, altid dejligt med erfaringer - Kingsmore lyder også god med både kylling eller havfisk…og uden korn. Jeg skal nemlig også tænke semi langhåret med ind i beregningen.

Det er nok med katte som med mennesker - der er forskellige behov. Al tørkost opfylder jo de ernæringsmæssige minimumskrav, som man kender dem. Ikke alle katte trives på alle mærker dog. Herhjemme har jeg en der har en let foderallergi i forhold til nogle mærker. May slår ud på Royal Canin, Kingsmoor og Perfect Fit. Diego fik en forfærdelig pels at holde når der var under 20% fedt i foderet, og skulle have vådkost dagligt for ikke at få en blokade i urinrøret. Européerne har jeg ikke opdaget andre præferencer med end at de bedre kan lide nogle mærker end andre.

Jeg har grundet allergi og en med meget sart mave været ude og finde alternativer og vi er landet på det her i heste varianten. Kattene er super glade og de trives så fint på det. Her er er link: http://healthfood24.shopgate.com/item/353534 jeg har som sagt kun prøvet hestevarianten.

Ja, det er sgu nok et spørgsmål om religion - og kattenes særlige ønsker og behov.

Nu har jeg købt et lille udvalg - Kingsmoore, select gold og Hills til killinger. Og så får hans begejstring lov at sejre. Har bare købt små poser, så han kan prøve det af.

Jeg kan godt lide at kingsmoore er dansk - og vil gerne støtte op om de danske producenter.

Og så HÅBER jeg han er nem med vådfoder - Christa gør i hvert fald sit til, at de bliver vænnet til det, helt fra små. Tror ikke den gamle opdrætter nogen sinde havde tilbudt dem vådforder, for de gloede på det som om det var gift, og jeg fik dem aldrig til at kunne lide det.

Rigtig godt foder vi har alle 6 slags som vi blander i en tønde . Meget drøj foder . Kan kun anbefale det

Kan man købe dette foder i nogle fysiske butikker i Tyskland?

ved ikke om man kan . Når jeg bestiler på deres web shop så går der max 3 dage så har vi det rigtig god service de har.

Skal nemlig til Tyskland lige om lidt, derfor jeg spurgte :wink:

kunne du ikke lave en forspørgelse til dem om der er butikker der forhandler ? Hvis du finder en må du gerne sige til for jeg er begyndt og køre Tyskland med lastbilen

hvis jeg husker at få det gjort og der er et sted skal jeg nok prøve at huske dig… ellers må du endelig minde mig om det… hukommelsen ikke så god som den har været :wink:

Jeg er også på vej til Tyskland, her om en uges tid - jeg skal nok også forhøre mig rundt omkring!

[QUOTE=hmm;1251016]ved ikke om man kan . Når jeg bestiler på deres web shop så går der max 3 dage så har vi det rigtig god service de har.

Er det rigtigt forstået, at forsendelsen er gratis, også til Danmark? :slight_smile:

Faktisk pinlig er ikke klar over det med porto bestiller det bare. Er så glad ved det foder og det er svært og finde så jeg kigger ikke så meget pris men det jeg for

Nej, der er ikke gratis fragt til DK. Prisen står under “Versandkosten”. WOLFSBLUT - Das Original

Ah, tak. Kan se, at det koster 15 euro at få leveret til andre europæiske lande. Det er godt at vide, inden man bestiller! :slight_smile: