Kære Alle…
Jeg er vil så gerne give katten det bedste af det bedste tørfoder, men hvad er det?
Min sidste kat fik Royal canin - først kitten, og derefter steriliseret young male (anbefalet af dyrlægen), men alligevel fik han sten/krystaller og endte med nyresvigt og aflivning, inden han fyldte 3 år:rip: Det skal lige siges, at han var UTROLIG vanskelig mht vådfoder, og jeg var gennem ALLE mærker og varianter, for at finde noget han ville æde. Og den eneste han ville æde var Porta 21 med tun, hvilket nok ikke er den bedste hvad angår disse problemer. Istedet måtte jeg så opbløde hans tørkost, så han fik ekstra væske den vej, og ellers have vandskåle i alle lejlighedens rum, så han konstant blev lokket. Men lige lidt hjalp det. Op til sin død fik han Hills cd tror jeg det hed.
Jeg får den nye killing - igen en Ragdoll, omkring d 8 August, og jeg sveder allerede tran ved tanken om hvad dælen jeg skal give ham. Han er neutraliseret når jeg får ham, og er der så noget jeg skal være opmærksom på, i den forbindelse?
Mine to andre Ragdoll-hanner, blev kastreret da de blev kønsmodne, så jeg kender ikke rigtig til tidlig neutralisering, og om det har betydning for det tørfoder man vælger.
Den anden Ragdoll, broderen til ham der blev aflivet, har aldrig haft problemer med nyrerne på trods af, de fik samme foder. Så jeg ved godt det bare er noget der kan ske.
Hvad fodre i jeres guldklumper med? Opdrætter har naturligvis rådgivet mig mht hvad jeg kan vælge, udfra hvad hun fodre dem med, men jeg vil gerne have nogle flere meninger på området.
Jeg er blevet anbefalet Kingsmore og Selected Gold - og jeg kender ingen af dem. Jeg kender kun Royal canin og Hills
- og lige på falderebet, hvem er det nu der laver og sælger de der fantastiske nullerput puder/senge?? Købte sidst til de andre katte, men må også have en til den nye:hjerte: