Tørfoder til barf

Emnet har vist været oppe før men kan ikke finde emnet.

Hvordan får man en kat over på barf.
Ved ilder er der nogle teknikker jeg selv bruger: Man kan blande tørfoderet med hakket kød og så langsomt blande mere og mere i. Nogle er dog så kræsne de nægter at smage på det. Man kan også lave den onde plan og faste dyret et døgn før man tilbyder dem kødfoderet så de er sultne, MEN er der ikke noget om katte ikke tåler faste særlig godt?

Hvordan kan man lære en kat at spise kød istedet for tørfoder -surrender

Det afhænger jo af, hvad katten kan li’.
Spiser den kun tørfoder? Intet vådfoder? Hvad med kogt kylling?

Du kan sagtens bruge samme princip som med ilderne, men lad være med at faste katten. Tilbyd evt det samme hele tiden, men i små portioner.
En kat kan ikke tåle at faste mere end et døgn.

Jeg gjorde det at jeg blandede lidt dåsetun eller A38 op i det i starten, og så trappede ned indtil jeg slet ikke tilsatte det længere.
Det gik meget nemt, og det tog kun en lille uges tid før de var helt vilde med BARF. :ok:

Mit bedste råd er at kontakte Marianne - www.utika.dk

Hun kan rådgive om det individuelt

-what Lykkes i første hug. Jeg tog 7-8 stykker små kanin klumper og blandede sammen med tørfoder så der hang tørfoder på hele stykket i aftes. Her til middag kikkede jeg og alle stykkerne er pist forsvundet :uha::thumbup:

Hvordan er det med tun på dåse må de få det eller er det fyldt med tungmetaller osv :?

Godt at de kunne lide det. :thumbup:

[quote=tzari;371546]
Hvordan er det med tun på dåse må de få det eller er det fyldt med tungmetaller osv :?[/quote]

Tun er generelt kendt for at være fyldt med tungmetaller, men normalt vil dåsetun have et lavt indhold af tungmetaller, fordi man bruger små fisk, og kviksølv især ophobes i de store og ældre fisk.
Så hvis de bare får en smule, synes jeg personligt at det er okay. :slight_smile:

Jeg lærte en venindes kat at spise kød ved simpelthen at præsentere forskellige kødtyper for den. Herunder lever, oksekød, lammekød, hjerte, kallun, kanin, kalkun osv. Dag for dag noterede jeg hvad der var populært. Hvis det f.eks. var hjerte der var populært, blandede jeg noget mindre populært i for at vænne den til det.

Nu spiser den det meste og får også en ugentlig bendag, hvor han får lammeben. Selvfølgelig ikke varmebehandlede :slight_smile: