Tørring af ting

her på det sidste synes jeg virkelig jeg er blevet våd - eller også er mine ting blevet våde… eller også har jeg været nødt til at vaske ting (som fx min frugtkurv) i opvaskemaskinen…

jeg tørrer så alting i ovnen - 50 grader og så varmluft…

men jeg synes min lejlighed lider en del under lugten af vådt træ, vådt gummi og andre ting mens det står på…

altså - det virker, tingene bliver tørre og det er jo en skånsom måde…

men ærlig talt - findes der ikke andre og bedre måder jeg bare ikke er kommet i tanke om til tørring af ting som jeg ikke kan lugte mens det står på ?

Gode råd modtages med kyshånd!!

Jeg kommer til at tænke på de dersens varmskabe man havde i dagpleje og børnehave. Der var jo sat udluftnbing på, men det er nok lidt omfattende.

Jeg vil lige høre manden ad når han kommer hjem (han arbejder med ventilation og vvs), om der kunne være smarte løsninger, for kender godt det med lugten af fugtige ting der skal tørre.

[QUOTE=Gucci;744991]Jeg kommer til at tænke på de dersens varmskabe man havde i dagpleje og børnehave. Der var jo sat udluftnbing på, men det er nok lidt omfattende.

Jeg vil lige høre manden ad når han kommer hjem (han arbejder med ventilation og vvs), om der kunne være smarte løsninger, for kender godt det med lugten af fugtige ting der skal tørre.[/QUOTE]

tusind tak - det er sødt af dig!

Han siger at man sagtens ville kunne lave et skab selv, man skal bare sørge for at varmen bliver ledt ordentligt væk, især hvis det er fugtig luft. Ogsørge for at der ikke er tilbageløb på luften, så en ventil a’la hvad man har ved gamle tumblere.
Så skal man selvfølgelig have en varmekilde, et kunne evt være en form for elektrisk apparat.

Tror der er mange muligheder hvis man er kreativ, men er ikke sikker på hvad sådan noget ville kunne koste, så ved ikke om det vil kunne betale sig i fht bare at købe et alm tørreskab evt brugt

Jeg kan så ikke lade være med at tænke på om du har fået en vandskade efter det med din køkkenvask i sidste uge?

nej jeg opdagede det med det samme - den har ikke stået og sivet :slight_smile: så ingen vandskade :slight_smile:

Af samme grund er mine frugtskåle af porcelæn eller glas, men det er måske for at undgå at have ting der kan gå i stykker stående fremme at du bruger noget af andet materiale?

Jeg havde engang sådan et mini varmeskab. Det brugte jeg i stalden til at tørre underlag, dækkender osv…
Jeg kan huske det var vildt dyrt… men ved ik hvordan priserne er idag.

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår problemet. Hvorfor er det nødvendigt at tørre i ovnen?
Det jeg vasker i opvaskemaskine, tørrer jo selv, og opvask i hånden tørres med viskestykke. Vasketøj tørres i tørretumbler, og det, der ikke kan tåle det, på en tørresnor.

[QUOTE=Battlestar;744955]her på det sidste synes jeg virkelig jeg er blevet våd - eller også er mine ting blevet våde… eller også har jeg været nødt til at vaske ting (som fx min frugtkurv) i opvaskemaskinen…
[/QUOTE]

Jeg forstår heller ikke, hvad du mener.
Du er blevet våd :? Det bliver jeg hver dag i badet :wink:
Tingene er blevet våde :? Hvordan?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;746581]Jeg forstår heller ikke, hvad du mener.
Du er blevet våd :? Det bliver jeg hver dag i badet :wink:
Tingene er blevet våde :? Hvordan?[/QUOTE]

fx havde jeg et par sko der blev MEGET våde og en kende snavsede - jeg fik simpelhen tråd ned i en vandpyt - de kan ikke klare vaskemaskinen/tørretumbleren og jeg skulle bruge dem næste dag - altså måtte jeg ty til alternativ tørring…

grundet regn der var trængt ind i min opbevaringsboks på altanen, så var noget træ-udstyr jeg havde liggende der blevet vådt og for at det ikke skulle rådne og kunne komme ud igen, måtte jeg lige tørre det inden det kom på plads…

min frugtkurv var jeg uheldig med - den er rigtig sød og jeg ville gerne beholde den - også EFTER et angreb af mug fra en frugt jeg havde overset… så først så røg den i kogende vand… så i opvask, og så var den gennemvåd… det kan den dog ikke tåle, så jeg skulle have den tørret lidt hurtigt… så den røg også ind i ovnen…

men pr anbefaling har jeg set på tørreskabe, men de fylder en krig - jeg har ikke rigtig plads til et…

så leder efter alternativer til når jeg har uheld som det med min sko

Nårh … okay, så er jeg med :slight_smile:

Jeg plejer at placere det foran brændeovnen - men så heldig er du jo nok ikke.
Hvad med foran/ovenpå en radiator?

[QUOTE=Vivi_Fletcher;746711]Nårh … okay, så er jeg med :slight_smile:

Jeg plejer at placere det foran brændeovnen - men så heldig er du jo nok ikke.
Hvad med foran/ovenpå en radiator?[/QUOTE]

det var en mulighed -

jeg skruer dog aldrig særlig meget op for varmen i lejligheden for den er rigtig godt isoleret så de er aldrig rigtig varme… men hvis det bliver koldere var det selvfølgelig en gode ide :tak: og lige for…

:inlove::inlove::inlove:

Når jeg vasker mine sko, fylder jeg dem med avispapir - det er rigtig effektivt og smitter ikke af.

Er det sommer, stiller jeg dem i det åbne vindue - er det vinter, står de på radiatoren.

:slight_smile:

Ting, ville jeg aldrig tørre i ovnen - de tørrer af sig selv, lige i solen - på radiatoren - eller ude på din mega terrasse :slight_smile:

Avispapir i skoene er også et af min mors gamle råd :slight_smile: