Torskerogn?

Jeg blev sulten her for lidt siden og lavede mig et par madder med torskerogn. og er duda SÅ færdig der var nogen der gerne ville hjælpe mig af med det.

Så det endte med jeg skar resten af dåsens indhold i tern og kom det i kattenes madskåle. Og Ib lavede igen sin rottweiler-efterligning som han kun gør når det er meget lækkert mad!

Men må de egentlig få det? Altså kan man (en sjælden gang) gi’ dem en dåse torskerogn i stedet for det almindelige vådfoder?

Altså, bortset fra at det ikke er fuldfoder og mangler nogle mineraler og vitaminer, så det ikke kan erstatte vådmad som sådan, så kan der vel ikke ske noget ved det? Jeg har også i gamle dage givet Donna og Ditte det. At de så ikke rigtig gad det, er noget andet :smiley:

Jamen Ib og Ozzy (og … modstræbende, Stevie - vist mest for ikke at gå glip af noget) er osse de første katte vi har haft der overhovedet har værdiget de der millionæg et blik. Men Ozzy og specielt (big surprise…) IB syntes da GODT NOK det var good nom!

Når jeg får torskerogn får mine 5 striber da osse torskerogn, det har de såmæn ingen skade af, når det kun er i ny og næ, der er nemlig lidt for stor saltindhold i til at det kan blive en daglig ‘vane’ :-). Når jeg har haft killinger, og de skulle forkæles lidt, gav jeg dem lidt torskerogn pisket ud i modermælkserstatning, og det er mums synes de :slight_smile:

Alle vores killinger starter op på torskerogn med fløde. Det er ret let at lære dem at spise på fordi det lugter godt, og det er let at fordøje. Ret hurtigt blandes der tørkost i, så de vænner sig til at tygge også. Stort hit gennem mange år.
VH
Susanne

Så hut jeg visker, var B’ernes (og deres søskende) første faste måltid torskerogn rørt ud i A38.
Jeg har ikke afprøvet den ret i længere tid (jeg spiser ikke rogn), så ved ikke om de ville spise det i dag … :gruble:

Da jeg på et tidspunkt havde en syg kat, anbefalede min dyrlæge mig at lave skånekost
af totalt udkogte ris opblandet med torskerogn.

Her er det også succes - jeg røre det op med vand :slight_smile:

[QUOTE=Charlotte Oeh.;733637]Da jeg på et tidspunkt havde en syg kat, anbefalede min dyrlæge mig at lave skånekost
af totalt udkogte ris opblandet med torskerogn.[/QUOTE]
Jeg fik det samme at vide da jeg startede Thea op på skånekost. Så hvis det bruges til skånekost så må det jo være ret skånsomt for missernes maver.

Torkerogn er ikke kattemad. Men kig på dåserne og tag den med mindst salt, og hav så en hyggestund med misserne :slight_smile: Mine får det en sjælden gang imellem med laktosefri fløde på.

Hvis vi spiser torskerogn, får kattene altid det der evt er tilbage i dåsen.
Der er jo forskel på om det er en sjælden gang eller om det er daglig kost.

de kan sagtens få lidt indimellem - ville dog aldrig bruge det som skånekost - har i læst bag på sådan en dåse ? salt, tomatpure og den slags.
drejer det sig derimod om en der ikke vil spise så gælder alle tricks

Tarzan kan godt lide det…og har et par gange fået det som skånekost med udkogte ris og æg, mener jeg det var? Det er en del år siden, men han elskede det.

Så her bliver det “serveret” som snack i ny og næ, ligesom der også kan falde en lille smule tun af, hvis jeg selv skal bruge noget tun.

[QUOTE=Skattekat;733636]Så hut jeg visker, var B’ernes (og deres søskende) første faste måltid torskerogn rørt ud i A38.
Jeg har ikke afprøvet den ret i længere tid (jeg spiser ikke rogn), så ved ikke om de ville spise det i dag … :gruble:[/QUOTE]
Det er ikke sikkert - mine voksne gider ikke have det, men det er fint at lære killinger at spise på.
VH
Susanne

Ja altså mine killinger får det så længe de gider have det. Jeg blander torskerognen med økologisk A38 og de trives på det :slight_smile:

Mine voksne katte kigger på mig som om jeg har fået ørerne sat vrang på, hvis jeg serverer det for dem i fersk udgave, men blander jeg det op med fisk (vel og mærke kogt) og ris(jeg køber den der foderris til hunde og katte) ja så skal jeg da love for det glider ned.