Er der nogen, der har nogle gode tips til tørt hår?
Jeg synes nemlig, at mit hår er ret tørt og nogle gange hø-agtigt. Jeg farver hår ca. hver 2. - 3. måned, og ind til i denne uge har jeg vasket hår og føntørret hver dag, men nu er jeg begyndt at vaske hår hver 3. dag - mener jeg har hørt, at det faktisk ikke er godt at vaske hår hver dag.
Derudover bruger jeg lidt mouse i håret, når det er nyvasket, og hårlak når jeg sætter det op (hver dag), og når det skal gå rigtig vildt for sig har jeg noget volumenpudder, som jeg bruger sammen med en evt. lille tupering.
Hvis ikke du allerede bruger balsam, så kunne du jo starte med det. Og en hårkur med jævne mellemrum skader nok heller ikke. Føntørring hver dag er hårdt for håret, så jeg tror det godt, du nu sætter hyppigheden ned.
Jeg har et irriterende fint hår, der også meget nemt bliver tørt og flyvsk, hvis jeg ikke gør noget for at undgå det. Jeg bruger volumenshampoo (ved ikke, hvor stor forskel det gør, men jeg må jo tro på det) og derefter balsam. Inden føntørring putter jeg hårmousse i inde ved hovedbunden - jeg har for tiden noget fra Stuhr, der kan sprayes direkte i håret. Efter føntørring bruger jeg hårlak. Hvis jeg undlader det, så bliver håret netop flyvsk og “tørt”. Og så nøjes jeg med hårvask ca. hver anden dag.
Jep, Da jeg er meget bekendt med problemet har jeg prøvet mig frem… En hårkur, i håret og lad det blive i natten over, hvis du kan sove med det…
Jeg giver det en kur, plastik over, og ud i solen, eller varm med hårtørren… en tyve minutters tid…
Jojoba olie i det halv våde hår… og lad det blive i…
Og så undgå at føntørre dit hår. og til sidst ikke vaske hår for tit…
jeg læste faktisk om problemet med tørt hår i en avis så sent som i onsdags og der stod bla at det især var et problem i denne tid med frost osv.
der stod man skulle bruge hårprodukter med keratin i og når man vaskede hår skulle man til sidst lige give det en kold afskylning da det ville lukke cellerne i håret, læs artiklen her http://www.e-pages.dk/aarhus_onsdag_dk/166/
Jeg takker for jeres gåde råd, og kan da fortælle, at jeg for tiden bruger Matas shampoo og balsam til farvet hår, og en gang om ugen, eller to, bruger jeg Matas hårkur til farvet hår - der står den skal sidde i i tre minutter, men jeg kan da prøve at lade den sidde lidt længere. Jeg glemte også at nævne, at jeg har købt noget hos frisøren, der hedder Moroccan Oil, som jeg bruger lidt af, hver gang jeg har vasket hår.
Køb også Healing Oil treatment i samme mærke, og put den i dit helt våde hår lige når du kommer ud af badet. Jeg lover dig du ser og mærker en total forandring når du tørre og styler dit hår efterfølgende. Den er fantastisk, og har reddet mit lyse, krusede hår!!
Held og lykke med det! Det her er ihvertfald produkter jeg sværger til! Hvis du lyster det kan du tjekke min blog ud for flere tips (og bare hverdagsbloggeri) www.lainaslife.wordpress.com