Tøstrup Kattehjem tæt på konkurs

Det er jo meget godt at have principper, som man ikke vil gå på kompromis med. Men er det hensigtsmæssigt for kattene i dette tilfælde?

Jeg kan godt huske, da de meldte sig ud, selv om jeg ikke helt kan huske begrundelsen. Det er der nok andre, der kan.

[QUOTE=galath;1287036]http://www.tv2oj.dk/artikel/kattehjem-i-krise-170-katte-risikerer-miste-deres-hjem

Det er jo meget godt at have principper, som man ikke vil gå på kompromis med. Men er det hensigtsmæssigt for kattene i dette tilfælde?

Jeg kan godt huske, da de meldte sig ud, selv om jeg ikke helt kan huske begrundelsen. Det er der nok andre, der kan.[/QUOTE]

Bl.a. vil hun ikke have et maks på hvor mange katte hun vil have på kattehjemmet - det vil DB - hvilekt vil betyde aflivninger eller afvisninger.
Og er mener jeg at huske at hun bare ikke kunne stå inde for DB længere.

[QUOTE=galath;1287036]http://www.tv2oj.dk/artikel/kattehjem-i-krise-170-katte-risikerer-miste-deres-hjem

Det er jo meget godt at have principper, som man ikke vil gå på kompromis med. Men er det hensigtsmæssigt for kattene i dette tilfælde?

Jeg kan godt huske, da de meldte sig ud, selv om jeg ikke helt kan huske begrundelsen. Det er der nok andre, der kan.[/QUOTE]

Nej det er overhovedet ikke hensigtsmæssigt :frowning: nu vil hendes flotte principper skade kattene, det er ikke nok kun at have et stort hjerte, man må have lidt realitetssans også, vi har herhjemme et enormt antal overskudskatte og at tro at det kan løse “bare” med neutralisation er ikke kun naivt, det er torskedumt, vi ser igen og igen, år efter år at der er et hav af katteejere der simpelthen er for dumme, ansvarløse og nærige til at neutralisere, og det betyder at der simpelthen ikke er gode ansvarlige hjem til den overproduktion af katte :frowning:

[QUOTE=galath;1287036]http://www.tv2oj.dk/artikel/kattehjem-i-krise-170-katte-risikerer-miste-deres-hjem

Det er jo meget godt at have principper, som man ikke vil gå på kompromis med. Men er det hensigtsmæssigt for kattene i dette tilfælde?

Jeg kan godt huske, da de meldte sig ud, selv om jeg ikke helt kan huske begrundelsen. Det er der nok andre, der kan.[/QUOTE]

Nej det er overhovedet ikke hensigtsmæssigt :frowning: nu vil hendes flotte principper skade kattene, det er ikke nok kun at have et stort hjerte, man må have lidt realitetssans også, vi har herhjemme et enormt antal overskudskatte og at tro at det kan løse “bare” med neutralisation er ikke kun naivt, det er torskedumt, vi ser igen og igen, år efter år at der er et hav af katteejere der simpelthen er for dumme, ansvarløse og nærige til at neutralisere, og det betyder at der simpelthen ikke er gode ansvarlige hjem til den overproduktion af katte :frowning:

[QUOTE=louiseogbuster;1287037]Bl.a. vil hun ikke have et maks på hvor mange katte hun vil have på kattehjemmet - det vil DB - hvilekt vil betyde aflivninger eller afvisninger.
Og er mener jeg at huske at hun bare ikke kunne stå inde for DB længere.[/QUOTE]

alt andet lige så har hun stadigvæk et max på hvor mange katte der er plads til, og vil derfor være nød til at afvise nogle katte.
så at afskære sig selv fra økonomiske støtte er i min verden direkte dumt, og hjælper da bestemt ikke de katte som hun prøver at hjælpe.

så vidt om jeg ved så bestemmer DB ikke hvor mange katte der er, men de har et max antal de vil give støtte til samt de giver kun støtte i en fastsat periode, det er en væsentlig forskel

Det er lidt svært at se, hvad Tøstrup Kattehjem mest ligner: En velgørende organisation baseret på frivilligt arbejde eller en forretning, som et antal personer får deres løn fra.

De tager 700-900 kr for en indleveret kat og 800 kr for en udleveret kat.
De har 20 firmaer som sponsorer.
De får donotioner fra private og fonde.

Selvfølgelig kan køb og salg af huskatte ikke blive en guldgrube. Men de siger, at de mangler 60.000-70.000 kr om måneden. Det er ret mange penge. Hvad går de til? På deres hjemmeside omtaler de 8 medarbejdere (fuld- og deltids, samt praktikanter). Det er en pæn bemanding.

Forstå mig ret. I ovenstående er der hverken konklusioner eller insinuationer. Jeg prøver bare på at få mening ud af spredte informationer. Supplerende oplysninger er velkomne. :slight_smile:

vh

Andreas