OK - jeg har lige leveret et par voksne kastrater til et hjem hvor de har sådan et komfur der tænder ved “touch”. Og så kan jeg jo lige se sådan et par to abyer sidde og varme rumpen på komfuret når de er alene hjemme
Nogen der har gode ideer til hvordan man undgår at kattene kan tænde for komfuret ? Det lyder jo lidt farligt da komfuret ikke slukker igen…
Kan ikke huske hvem det er herinde der har fået konstrueter sådan en omvendt lav kasse, der passer at ligge over komfuret når det ikke skal bruges eller er varmt efter brug.
Hos os står der fast en gryde ovenpå “tastaturet” Så sker der intet, da de ikke kan komme til at trykke sig ind… hvilket for mig er ufatteligt at de kan, men det KAN de, for jeg kan stå selv længe og bøvle med vores, og har da før hentet en kat til hjælp når jeg stod helt hjælpeløs og meget sultet! Gemalen påstår det er fordi jeg bruger det for sjældent ;))) :høhø:
Jeg har haft sådan en touch-keramisk-kogeplade-ting, og dén havde altså en lille knap med en nøgle, som var en ‘lås/børnesikring’, man kunne slå til.
Og jeg synes altså også der var noget med, at pladerne slukkede selv, hvis de stod tændte længe nok…men er ikke helt sikker…
Der kan jo også være forskel på, hvilke funktioner, de forskellige typer har.
Man kan jo altid lægge et eller andet tungt plade-agtigt over de touch-knapper, hvis man vil være på den sikre side
[QUOTE=Diana F;803751]Jeg har haft sådan en touch-keramisk-kogeplade-ting, og dén havde altså en lille knap med en nøgle, som var en ‘lås/børnesikring’, man kunne slå til.
[/QUOTE]
Det er der også, men vores katte har så store fusser at de kan ramme både den og en af de andre på en og samme tid og så har vi balladen!
Vi slukker for strømmen til komfuret når vi ikke er der eller sover - det laver nemlig en “Biiip” hyletone/advarselstone hvis der står noget på det, og det vil drive både os og kattene til vanvid.
Men det er kun efter vi har fået “Jeg går på ALT” Chloe er det er blvet nødvendigt.
Der skulle gerne være et relæ, der kan slukke for komfuret alene og ikke køl/frys.
[QUOTE=PiaR;803757]Vores kan heldigvis ikke varme uden der er gryder på (vi har induktion)
Og vi efterlader aldrig noget på pladen.
Der er også en lås, så det slet ikke kan tændes.
Men vi hører meget tit biiiiiiiiiiiiiiip-lyde fra pladen, det er når Wrappe danser rundt på den.[/QUOTE]
Vi har for nyligt fået induktion, og det sker RET tit at der lyder et BIIP henne fra køkkenet.
Heldigvis bli’r de jo ikke varme, og de slukker af sig selv efter kort tid, men jeg er meget obs på ikke at ha’ noget af metal til at ligge på dem. Jeg er osse forundret over at de kan, for jeg synes jeg skal trykke både hårdt og længe for at tænde det, men kattene har ikke de problemer. Behøver jeg at sige at det 9 ud af 10 gange er en vis Ib der er synderen?
Jeg skal aldrig have tutch ( staves) da jeg har set hvad der kan ske.
Den ene gang var vi på besøg hos kattevenner, og rygning forgik i køkkenet. Da jeg kom der ud stod to blus og var temmelig varme :S jeg slukkede og satte to gryder med vand på dem. De vidste godt at kattene fik dem tændt ind i mellem, trod det havde de blade med mere liggende tæt på.
De andre var ikke lige så heldige. Det kostede hele stuehuset incl. alle katte og hund
Så ever never den slags komfur her.
[QUOTE=Moster´s;805143]Jeg skal aldrig have tutch ( staves) da jeg har set hvad der kan ske.
Den ene gang var vi på besøg hos kattevenner, og rygning forgik i køkkenet. Da jeg kom der ud stod to blus og var temmelig varme :S jeg slukkede og satte to gryder med vand på dem. De vidste godt at kattene fik dem tændt ind i mellem, trod det havde de blade med mere liggende tæt på.
De andre var ikke lige så heldige. Det kostede hele stuehuset incl. alle katte og hund
Så ever never den slags komfur her.[/QUOTE]
Ja, touch med varme… Touch med induktion betyder jo ikke noget (hvis man ikke lader gryder eller pander stå på)…