Tråd på vinduet?

Hej jeg har et lille problem, der flytter en lille, nysgerrig fyr ind på 12 uger om 1 uge og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal kattesikre mine vinduer! Det er sådan nogle forsatsruder, så det ene vindue lukker indad og det andet lukker ud ad…nogle der har en idé?:confused:

Let, erstat forsats vinduet med et net. Du kan selv lave det med en ramme af træ og så et net :slight_smile:

Sådan nogle havde jeg for en del år tilbage.
Hvis vinduet skal åbnes på klem, skal du bruge nogle ganske alm sikringer, som også kaldes børnesikring. Helst dem, der kan indstilles i forskellige huller.
Jeg har sådan nogle som dem her.

Til at have vinduet stående helt åbent, lavede jeg en ramme, der passede med forsatsruden. Forestil dig din forsatsrude uden rude, men med net sømmet på i stedet for.
Det sad fast ved at åbne forsatsruden helt, skubbe nettet ind og så sad det fast på samme beslag som forsatsruden.
Måske lidt svært at forklare.

Jeg vil gerne have begge ruder da vinduet ikke er tæt hvis den inderste ikke er på.
Men Vivi_Fletcher, mener du sådan en ramme med hønsenet som man kan sætte imellem de to ruder som man kan tage af og på?

Jeg har lavet indendørs løbegård til mine katte. Dvs at jeg kan have døren på mit kontor til at stå åben uden at misserne forsvinder :slight_smile:

[quote=Kylesa;366094]Jeg vil gerne have begge ruder da vinduet ikke er tæt hvis den inderste ikke er på.
Men Vivi_Fletcher, mener du sådan en ramme med hønsenet som man kan sætte imellem de to ruder som man kan tage af og på?[/quote]

Ja, det er en ekstra ramme med net på :slight_smile:

Hvordan skal jeg så sætte den fast? Jeg tænker måske nogle små kroge…det er jo vigtigt at jeg kan tage rammen af for ellers kan jeg jo ikke lukke det vindue som lukker ud af… suk det er lidt besværligt:?

Det forsøgte jeg at beskrive i første indlæg.
Lidt som Birthes - åben forsatsvinduet helt. Så skubber du din netramme ind i hakket, der kommer inde ved hængslerne. I den anden side kan du forhåbentlig bruge de samme som du bruger til forsatsruden. Det var det jeg gjorde.

Sæt det imellem de to vinduer. Det behøver jo ikke at være særlig stærke så jeg forstiller mig at man kunne bruge ledning holdere som støtte på begge sider:)

tak skal I have, jeg må i silvan og være kreativ :smiley: