TRÅD til ALT hvad der vedrører de misrøgtede katte

Alle tråde ang. de misrøgtede katte, er eller vil blive låst.

Hvad i fremover vil skrive ang. denne sag, det bedes venligst postes i denne tråd.

Vi vil prøve at få noget “ro” på herinde… og efter bedste evne standse intriger og muderkastning.

Vi beder jer derfor om at gå efter bolden og ikke manden.

Mvh.
Admingruppen

Husk retningslinierne:

  1. Der skal holdes en ordentlig tone og ikke bruges anstødeligt sprog. Overholdes dette ikke kan Admin/Hjælpeadmin til hver en tid rette/moderere eller slette indlægget, og der vil blive sendt en officiel advarsel. Ved gentagne stødende indlæg, vil brugerens skriverettigheder midlertidig blive låst.

  2. Personer som ikke er medlem af dette forum må ikke omtales så de kan genkendes. Chikane eller personangreb på bruger af en anden mening, religion, herkomst etc. er ikke tilladt, og disse indlæg vil blive slettet omgående og brugeren vil modtage en officiel advarsel.

  3. Er der i samme tråd over 5 brugere, der på samme vis tilkendegiver negative holdninger om en enkeltperson, gruppe, forummet eller andre fora, vil tråden blive låst. Tråde vil fremover som hovedregel ikke blive slettet, dog er det op til den Admin/Hjælpeadmin som er online, at vurdere om det er så slemt, at der skal en sletning til, eller om de istedet vil blive låst og de ord/indlæg der har gjort at tråden låses vil blive redigeret væk.

  4. Husk sigende overskrifter som fortæller hvad tråden handler om, ellers forbeholder Admin/hjælpeadmins sig retten til at ændre overskriften. Ved gentagne oprettelse af samme tråde uden sigende overskrifter, forbeholder Admin/Hjælpeadmins sig rettet til at slette disse tråde.

Dog vil topics der negativt vedrører KatteGalleri eller andre fora, samt dårlig omtale af brugere på disse foraer af disse blive låst pr omgående uanset hvad, og de stødende indlæg redigeret af admins/hjælpeadmins.

De der har oprettet disse tråde/indlæg får en pb fra admin vedr hvorfor det er låst og en advarsel.

For disse 4 retningslinier findes kun EN ENESTE undtagelse

Kattehandlere, dyremishandlere, dårlige dyrlæger eller tilsvarende personer der skader, vanrøgter eller mishandler katte (dyr) kan der - uden repressalier - frit advares imod, også selv om personen har en profil på KG - men KUN såfremt man har virkelig begrundet mistanke.

Fordi vi helst skal undgå at slette eller låse tråde, vil vi bede jer brugere om lige at tælle til 10, inden I poster et evt indlæg med en grim ordlyd eller dårlig omtale af diverse forummer. Gør jer selv, Admingruppen og alle jeres medbrugere af KatteGale den tjeneste, at gennemlæse jeres indlæg og ret det så det bliver et godt indlæg, som alle kan have glæde af.

Hvad du skriver på forum tager KatteGale ikke ansvar for, du vil tilhver en tid selv stå til ansvar for det du skriver.

Nu er jeg nødt til at fortælle folk der måtte undre sig, over at jeg som veninde af Lone og Jan ikke har grebet ind og meldt dem.

Det forholder sig ikke som AR siger, at jeg har forudbestilt en eller 2 killinger fra dem. Jeg kan slet ikke tåle katte og måtte selv skille mig af med min elskede hunkat Daisy efter adskillige hospitalsindlæggelser og flere operationer. Det var hårdt nok i sig selv og mit hjerte bløder stadig ved tanken om den dag hvor min svigerdatter kom og hentede den for at få den med til en andet kærligt hjem som var nøje udvalgt.

Derfor gør det meget ondt når man herinde kan læse at jeg har bestilt en killing hos nogen som helst, da jeg altid har været dybt facineret af katte. Det er ondt og gement at fyre sådan en beskyldning af når man OVERHOVEDET IKKE har hold i sandheden…

Hvad Berit har bestilt hos Lone og Jan vedkommer ikke mig.

Jeg lærte Lone og Jan at kende for cirka 4 måneder siden. Og ja, vi mødtes på hundegalleriet. De fleste besøg foregik hjemme hos mig, da jeg ikke var i stand til at komme rundt ved egen hånd, pga helbreddet.

Lone og Jan var blandt andre min store støtte under diverse undersøgelser og indlæggelser. De holdt modet oppe ved mig… De var og er aldrig længere væk end et opkald på telefonen og det gælder begge veje i denne for os alle svære tid!!! Rigetige venner hjælper nemlig hinanden med samtaler, støtte og samarbejde!!! Ikke tvang!!!

Allerede for 2 måneder siden gjorde Lone mig opmærksom på, at de havde brug for hjælp. Men det skulle være en fornuftig hjælp. Det skulle være en hjælp alle kunne leve med… Både mennesker og dyr… Vi var gået i gang med at få den hjælp sat i stand, nogle af kattene havde fået nyt hjem, det gik stille og roligt fremad i en periode. Og hver en kat d er kom ud af huset fik et godt hjem.

MEN så var det at nogle mennesker fandt fornøjelse i at drive en vulgær hetz på specielt Lone, som har måttet lægge ryg til alverdens snavs som hun ABSOLUT ikke har fortjent. Og slet ikke offentliggørelsem som også kom. Og dette var på forskellige forumer. Således at Lone knapt kunne vise sig nogen steder uden at blive hagler ned under gulvbrædderne. Dette betød også at det sikkerhedsnet Lone troede hun havde, forsvandt under hende… Så til syvende og sidst gik det arbejde vi havde påbegyndt med at få kattene stille og roligt videre stille og roligt i vasken…
Lone begyndte gradvist at opgive mere og mere… Og kom ned i en svær depression… Hvilket naturligvis også gik ud over dyrene.

Jeg som kender Lone personligt ved at hun ALDRIG har ønsket at gøre de dyr fortræd!!! Og ALDRIG vil gøre det bevidst…

Jeg ved, at den snak der har været omkring hvorvidt hun har haft kontakt til dyrlæge eller ej, har figureret meget. Men jeg ved at Lone har brugt formuer på dyrlægebesøg og medicin til dyrene… Dyrlægen og politi er endvidere kommet i Lones hjem uden at påpege noget som helst ang eventuet mishandling af SAMTLIGE dyr…

Jeg beder jer også om at forstå at misrøgt er mange ting. Der er og bliver stor forskel på mishandling og misrøgt… Men desværre tager mange ofte fejl…

Vi kan hurtige blive enige om at mange af de katte var misrøgtede, hvis man ser misrøgtet for det begreb det er og det er Lone helt klar over. Derfor var hun klar til den hjælp Bente gav hende.

Jeg kunne aldrig drømme om at dømme Lone. Min måde at tackle den sag var stille og roligt at snakke med hende og få kattene ud af døren en efter en, men den metode blev forpurret og ødelagt af intanende og hensyndløse mennesker, som ikke vidste noget om hvad der foregik inden for Lone og Jans døre.

Så nej jeg har ikke stillesiddende siddet og accepteret den måde dyrene er blevet behandlet på, men jeg har været der, støttet, vejledt efter bedste evne, og sidst men ikke mindst har jeg lagt øre og øjne til alle de usandheder og uforskammet heder der er haglet ned over Lone og hendes familie…

Jeg vil ALTID støtte Lone og være der for hende og hendes familie ( både mennesker og dyr)
Og dermed beholde dem som de godt venner de nu engang er og som jeg har været så heldig at få ind i mit liv.

DET er min gevinst

Jeg flytter lige mit svar herind

Hvorfor samarbejde – når man kan hakke på hinanden??

Jeg sidder her, og læser alle de tråde der er omkring Lone og Jan.

Min helt store undren er:

Hvorfor samarbejder man ikke ??
Hvorfor alt den hakken løs til højre og venstre?

Jeg fatter det simpelthen ikke.

Det er så stort, at vi alle vil hjælpe, men det store forsvinder altså ud i periferien, når der fra den ene fløj hakkes på den anden fløj, og den vil ikke samarbejde med den eller den. I midten står alle de mennesker, som har givet alt hvad de har i sig, for at hjælpe, men de bliver trampet over ende, fordi de ikke kender til alle de intriger der er mellem diverse grupper. Og de helt store tabere i dette store magtspil – det er og bliver først og fremmest - desværre - vores elskede dyr.
Taberne bliver de familier, der rammes af tragedier og ikke magter at søge hjælp, fordi de måske frygter at komme på forsiden.

Der er ingen vindere, for dem der i sidste ende står med vinderkuponen, de har vundet en sølle trøstepræmie…

Det lyder måske hårdt, når jeg siger det sådan her, men for fanden… Handler det ikke om, at vi skal kæmpe for bedre dyrevelfærd i Danmark? Eller handler det i bund og grund om at svine hinanden til mest muligt?

Jeg har lært af denne oplevelse, og det jeg har lært, kunne jeg måske ønske at jeg aldrig fik kendskab til.

Jeg vil ikke nedgøre nogen som helst i denne sag, men jeg vil så inderligt bede om, at folk prøver at finde et sted, hvor man kan mødes, og gøre det vi egentligt alle brænder for – nemlig vores dyr.
Så må alt andet personligt ballade komme i anden række…

Det var lige mine 25 øre.

Indledningsvis vil jeg godt pointere, at dette hverken har med AR, DB eller dem, der var ovre hos Lone, at gøre.

Som flere af jer ved, løskøbte jeg i februar måned via en annonce i Den blå Avis fire Maine Coons + den enes killing.

Den ene kom efter et større detektivarbejde tilbage til sin opdrætter i Belgien, og den anden fik sammen med sin killing et dejligt hjem, hvorfra vi jævnligt får opdateringen og billeder.

De to ældste på 8-9 år kom sidst i marts måned op til Lone “Kattenes Paradis” mod, at de skulle neutraliseres og blive hos hende.
Jeg ringede derefter jævnligt til Lone og fik hver gang at vide, at de stor-trivedes, og at den, der ellers var lidt sky, sov i arm om natten.
Det havde derfor mange gange været muligt for Lone at melde ud, at hun ikke kunne overse situationen med sine katte.

Lone og hendes familie havde nu fået travlt med at flytte.
Derefter fik jeg fik at vide, at nu var kattene blevet neutraliseret, at de havde klaret det fint, og at jeg snarest ville få attestation tilsendt.

Da jeg for et par dage siden bad Lone om attestationen, fik jeg at vide, at den ville blive sendt næste dag, og at de for øvrigt lige var i gang med at tage billeder af de to katte.

Men samtidig blev der på et andet forum fortalt om forholdene hos Lone, hvilket selvfølgelig fik mine alarmklokker til at ringe. Jeg så også de billeder, Karina havde taget, da hun var der, og jeg var meget glad for at kunne komme med, da Karen spurgte, om jeg ville med derover. Tak Karen!

Det jeg så og oplevede, var bare forfærdeligt:
Udmagrede, filtrede og syge katte (voksne som killinger) og Lone, som skreg, at “vi kunne gøre med de forbandene, skide katte, hvad vi ville” og at “det var kæresten, der ville have de skide katte og ikke hende”.

De to katte var IKKE blevet neutraliseret, og det viste sig, at den tortie trods sygdom og udmagring stadig havde lidt mælk i patterne.
Det blev ganske vist hårdnakket benægtet, at hun var mor til killingerne på seks uger men:

  1. Lone havde lovet en bekendt (jeg ved, hvem det er) et par Maine Coon killinger
  2. Lone havde kun de to Maine Coon piger + en blå/hvid Maine Coon hankat

så der er al mulig grund til at tro, denne hunkat alligevel var mor til dem.

Flere har udtrykt medfølelse og medlidenhed med Lone.
Jeg har det KUN for kattene, især dem, der blev tilbage.
For Lone har jeg KUN den dybeste foragt!

Jeg synes, I skal se et par billeder af de to katte, som de var, da Lone fik dem, og hvordan de så ud efter godt 3½ måned i hendes “kærlige” varetægt.

Den bruntabby:


Og den tortie-tabby:



Jeg stod og nussede med dem, mens de sov ind hos dyrlægen.
Jeg bad dem om at tilgive mig, for jeg kan ikke tilgive mig selv, at jeg bragte dem fra asken og til ilden.

Lone tilgiver jeg ALDRIG!

Mega jeg har tilladt mig at ordne billederne. Håb er at der er ok.

Kære Animal Rescue :smiley:

Jeg vil lige understrege at der er 9 katte tilbage ved Lone og Jan. Dette kan Bente også bekræfte. Så du kan indstille din 24/7 overvågning af Lone og hendes familie.

Der er IKKE 15 - 20 katte som i tidligere har skrevet i en anden tråd.

Jeg forstår ikke, hvorfor det skal blæses op til dobbelt antal fra jeres side. Har i måske været inde ved Lone og Jan efter Bente var der sidst…?

Lad dem dog få fred nu!!!

I gør kun sagen værre ved at true med bål og brand og forfølge disse mennesker og deres dyr.

Endvidere kan jeg afkræfte at der er blevet flyttet katte i nattens mulm og mørke.
Ja i har set en bil på adressen. Det var min bil… Og hvis i kan finde så meget som et kattehår i den personbil, så er i MEGET dygtige…

Venlig hilsen Twinkelstar

Ps. Når i nu alligevel overvåger dem 24/7 vil jeg gerne vide hvad de skal ha til aften, for så vil jeg overveje at tage på besøg…

PPS. Hvor har i egentlig indhentet tilladelsen til at overvåge privatpersoner henne?? Bare ren nysgerrighed fra min side…

Mega, det gør mig oprigtigt ondt på dine vegne -ked Jeg ved du gjorde, hvad du troede var en tjeneste for de to katte. Jeg kan godt huske det, da det stod på. Du har vist tillid og den tillid er blevet misbrugt på det groveste. Jeg håber ikke, det vil påvirke din tillid til andre mennesker fremover. Sådanne mennesker, som gør sådan noget, kan man aldrig helt garderer sig imod…desværre.

Mange tanker til dig.
Diana

Hvordan kan nogen med god samvittighed forsvarer Lone efter at have set disse billeder?? Undskyld mig jeg er dybt rystet -sorry

Marita igen gider jeg ikke bruge tid på at svare dine indlæg. Al personlig henvendel vedr. AR bedes tages i pb med mig eller på min mail [email protected]

Marita igen gider jeg ikke bruge tid på at svare dine indlæg. Al personlig henvendel vedr. AR bedes tages i pb med mig eller på min mail [email protected][/quote]

Jamen kære Karina, hvorfor fortsætter du så selv debatten. Jeg er da nødt til at reagere på dine usandheder som du spreder ud her på kattegale…

Lone har 9 katte og hverken mere eller mindre…

Og det kan bevidnes og om det så er for meget for Lone kan kun tiden vise.

Hvis det viser sig at være for mange skal jeg nok være den første til at handle… IGEN…

Det lyder jo alt sammen meget sympatisk. Det kan bare undre mig, at hvis de allerede for 2 mdr siden vidste, det hele var for meget og de skulle af med flere af kattene, hvorfor så bruge så megen tid og ressourcer på at få Perseren Ann over til sig, for at give hende det endelige gode liv i “kattenes paradis”???

Marita igen gider jeg ikke bruge tid på at svare dine indlæg. Al personlig henvendel vedr. AR bedes tages i pb med mig eller på min mail [email protected][/quote]

Jamen kære Karina, hvorfor fortsætter du så selv debatten. Jeg er da nødt til at reagere på dine usandheder som du spreder ud her på kattegale…

Lone har 9 katte og hverken mere eller mindre…

Og det kan bevidnes og om det så er for meget for Lone kan kun tiden vise.

Hvis det viser sig at være for mange skal jeg nok være den første til at handle… IGEN…[/quote]

STOP NU !!!

Der er sendt dig en advarsel… den første og den sidste.

Det lyder jo alt sammen meget sympatisk. Det kan bare undre mig, at hvis de allerede for 2 mdr siden vidste, det hele var for meget og de skulle af med flere af kattene, hvorfor så bruge så megen tid og ressourcer på at få Perseren Ann over til sig, for at give hende det endelige gode liv i “kattenes paradis”???[/quote]

Det er helt korrekt men der må jeg være dig svar skyldig…
Der skulle ikke have været flere katte inde da vi var begyndt at trappe ned, men jeg må tilstå at netop den kat du nævner har jeg ikke kendskab til… Men havde jeg haft, så ville jeg så afgjort også have sagt fra…

Ja nu skal jeg altså ud med dette efter at have læst Hannes tråd og set billederne.

Lad os nu ALLE sætte os ned en gang for alle og tage en tudekiks for Lone.

Hvis man har kendt til problemet for 3-4 måneder siden, så var det vel for pokker ikke så svært at kontakte os, DB eller andre på Kattegale og bede om hjælp inden det kom helt derud?

Hvad hvar vigtigst? At redde familiens omdømme eller redde de stakkels katte som var misrøgtede?

Jeg er også blevet jagtet det sidste halve år, men jeg misrøgter ikke mine dyr. Jeg har også haft en voldsom depression, men derfor misrøgtede jeg ikke mine dyr!

Ja igen så er det synd at Lone har det skidt, men igen så skal det altså IKKE gå ud over dyrene! Der er INGEN undskyldning for sådan noget griseri!

Hvis Lone havde det så skidt hvorfor så ikke søge proff hjælp til hende i form af psykolog? Er det prøvet?

I kan kalde mig umenneskelig, dum, ufølsom og hvad ved jeg. Men jeg arbejder for dyrene og ikke menneskene. Mennesker har mange valg i livet…Det har dyrene ikke. De har kun de valg, som vi træffer for dem!

Så STOP det hyleri og sig at der blev bommet i det. Kom videre og erkend at Lone ikke kan overkomme at have dyr lige nu!!

Det var ikke sur galde eller andet, men blot min mening om dette hulken.

Det er hip som hap om det 9 katte eller 15 eller 100
de mennesker skal overhovedet ikke have nogle,og det skulle ikke undre mig at om et par måneder er det det samme igen
Jeg synes det er utroligt at der stadig findes nogen der forsvarer Lone og Jan
vi har alle set billederne af de stakkels katte.
Du skriver du ville hjælpe dem med at finde et andet hjem til kattene
I har haft måneder til det
der findes så mange hjælpeorganasitioner her i dette land
nævner i flæng :
Kattens værn,Dyrenes Beskyttelse + mange mange flere
evt aflivning
At Lone ikke ville udlevere katten til hvem som helst er en gang roterende …
Der har været alle muligheder for at få kattene væk inden det kom så langt ud,men nej…
skidt da med kattene,bare Lone og Jan er tilfredse

Enig -thumbs

Jeg håber MEGA flytter sit indlæg og billeder herover -jegkrydser

viewtopic.php?f=2&t=1771

Enig -thumbs

Enig -thumbs