Trådt på søm :(

Sidder hjemme og arbejder, for trådte lige et gammelt rustent søm op i foden i går - lige så flot midt på foden!:dokdok:

Hold op det blødte… nå men nu skændes de lærde. Jeg har set 3 læger og ingen behandling fået anden en ro (så hvem kommer lige og går med hunden og tømmer bakker?:surrender1:) - en vil give antibiotika forebyggende, 2 vil ikke - en mener jeg kan tage på job, to mener ikke - hold da op.

Indtil nu er den værste rådgivning jeg har fået hos vagtlægen, og den bedste hos,… vores dyrlæge :tihi: Overvejer om hun kan give mig pincillin så jeg slipper for en operation, hvis det spidser til :dokdok::høhø::ups::smiley:

Nå men det er kedeligt…

hmm - når jeg tænker på hvad jeg har fået trådt op i fødderne under renovering af min lejlighed i Ishøj og oppe i huset…det er ikke småting…

det eneste de har kigget på har været om min stivkrampe var up to date… AB har end ikke været på tale… mine fødder er også lidt ødelagte nu… men betændelse har jeg ikke fået på noget tidspunkt lige meget hvor dybt og grimt såret har været…

lyder som om du har 2 af den gamle skole og 1 af den nye :slight_smile:

Det kommer helt an på hvor langt sømmet er blevet trådt op i foden - og egentlig også, hvor rustent det var…
Jeg har prøvet både at få trådt en forholdsvist pænt søm halvt op i hælen = ingen behandling og så den helt store tur med et gammel rustent 7 tommer søm, som nærmest gennemborede min forfod = sæbevandsbade, antibiotika, ikke bruge foden…

Det kommer også an på om såret bliver inficeret af dødt væv.
Da jeg var 6 år gammel hoppede jeg ned fra et skur på bare fødder, og i græsset lå et brædt med et langt søm i. Det gik igennem min fod, men blev hevet ud, foden blev badet i sæbevand, fik jod på og det var dét.
Ikke desto mindre gik der blodforgiftning i skidtet og jeg endte med at ligge 8 uger på sygehuset efter en operation. Så hold godt øje med det, og hvis det hæver op, eller der kommer tynde røde streger der stråler ud fra såret så gå straks til lægen igen :regler:
God bedring :slight_smile:

Avs. :frowning:

Jeg fik noget forebyggende, da jeg trådte noget rustent metal op i foden. Og så fik jeg selvfølgelig en stivkrampeindsprøjtning.

Jeg har stivkrampe - pga dyrene - jeg blir jo af og til bidt i mit job - men nu skal jeg have antibiotika - har lige været hos lægen igen og der er blå streger op af foden - såret ser fint fitn ud, men det ligner en blodforgiftning - så nu får de sat en behandling i gang

Jeg håber ikke det kræver 8 uger på langs :frowning: Men må nok ringe mig syg hos chefen - har ellers lige skrevet til ham, at såret så så fint ud… iiiih Det var sådan et søm, præcis som Ann K beskriver jeg stod på :confused:

Nej nu er der total skybrud - det er da bare ikke mine dage det her - vist godt nok jeg skal blive inde :slight_smile:

God bedring med det, Helle. :kryds::kryds::kryds:

Puha :uha:
Der er åbenbart noget med søm og fødder:S

Rigtig god bedring!

God bedring. Jeg ville ønske, at du havde fået forebyggende fra din dyrlæge :wink:

Ja næste gang tager jeg til dyrlæge :slight_smile:

Nogle med erfaring med blodforgiftning? Vagtlægen er jo ikke just oplysende… Hvad kan jeg forvente? Hvornår kan jeg arbejde igen og gå med Hugo hunden? Og hvad “må” jeg… må jeg passe mine dyr fx - altså lidt må jeg vel gå? Eller… ja jeg må nok ringe til min egen læge i morgen og spørge… Vagtlæger er i lav kurs herhjemme… da en cyste sprang i mit underliv ventede jeg 5 stive timer i venteværelset og da jeg kom ind, sagde han - Du ser da ud til at ha ondt - du skal indlægges… Nårh virkelig… jamen jeg kom ellers bare fordi jeg kedede mig derhjemme :frowning:

Jeg googler blodforgiftning og jeg synes altså det ser voldsomt ud… min fod er slet ikke sådan rød - den har blå striber

jeg overvejer om det mon ikke er det her https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/blod/sygdomme/oevrige-blodsygdomme/betaendelse-i-lymfekarrene/

Nå må vist ha fat i egen læge i morgen, for det her er da et cirkus uden lige :slight_smile:

Puha, hvad end det er så lyder det ikke rart. God bedring :kram:

Kom til at skrive NYMFE karrerne på FAcebook - ih folk driller mig! Man må ikke drille en der er syg - men for pokker en sjov fejl hahahha

Jeg har hermed betændelse i NYMFE karrerne - noget alle kvinder kan rammes af nu og da :slight_smile: