Trådt på varm kogeplade

Bassen har lige trådt på en varm kogeplade. Den ene gang, hvor jeg glemmer at sætte en gryde vand på :dokdok:

Jeg tror ikke, han har nået at stå på den ret længe, men han sidder med poten løftet, og han vred på både de andre dyr og mig. Jeg har ringet til dyrlægen, som sagde, jeg skulle køle foden ned, men det er godt nok nemmere sagt end gjort.

Nogen gode forslag til, hvordan man kan gøre det?

Nej, desværre… Altså udover at stikke kattens pote under den kolde hane eller lign…

:s:S

Av-av.

Mon du kan tage en pose frosne ærter eller andet og sidde med ham med det kolde på hans pote ??

Uhhhhh, stakkels Bassen.

Koldt vand er altid det bedste råd.
Jeg har oplevet det en gang for mange år siden (nu har vi induktion, hvor pladerne sort set aldrig bliver varme, det er kun varmen fra gryder og pander der varmer dem).
Jeg opdagede det først da jeg så et ‘fint’ pote-aftryk :pote: på kogepladen :yikes:

Min flinke misse-mand fandt sig i at blive lagt på spise-bordet med fussen i klorin-vand og efterfølgende fik han salve og en bandage på (som han beholdt på, dygtig dreng).
Hans pote var hudløs, det må ha’ gjort frygtelig ondt, men han sagde ikke rigtig noget.
han kom sig helt uden problemer.

God bedring

aloe spray er din absolut bedste ven… koldt vand er godt men meget svært - aloe spray er genialt

Koldt vand. Fyld badekar eller lignene og hold han deri. Frosne sager giver frostskader.

Jeg tror faktisk, at han selv til dels har løst problemet lige nu. Han er gået ud og sidder på altanen, der er våd og dermed uden tvivl også kold. Jeg har desuden givet ham noget mad derud, så han forhåbentlig bliver siddende et stykke tid. Det er altså nemmest, når det er noget, han gør frivilligt :S

Jeg prøvede at sidde med ham og sætte hans pote på en pakke frosne grøntsager, men det gad han jo altså ikke, og så vred han sig bare fri. Jeg kan også læse nu, det alligevel ikke er en god idé. Mht. at sætte ham i koldt vand eller poten ind under vandhanen, så tror jeg ikke, jeg kan holde ham. Men jeg kan selvfølgelig prøve.

Jeg har desværre ikke nogle råd, men vil da lige ønske god bedring med ham. Det må gøre forfærdeligt ondt på ham :frowning:

Stakkels misser. Det er også sket for Bølle, da han var stor killing. Jeg havde lige fjernet en gryde og så hoppede han op da jeg vendte ryggen til.
Selv om Bølle ikke rørte ved kogepladen mere end et splitsekund mistede han alligevel noget af huden på et par trædepuder på en bagpote. Jeg forsøgte at køle poten ned med en kold våd karklud. Det skete en torsdag aften, så jeg var til dyrlæge fredag morgen, hvor han fik et skud antibiotika og noget salve/creme til fussen. Det var i øvrigt noget besværligt at smøre på da han hele tiden slikkede det af igen.

:kram:

Og lad være med at føle dig skyldig - det er et hændeligt uheld som kunne ske for os alle…

Det er altså forkert det som flere skriver, at man skal benytte koldt vand ved brandskader, det skal man ikke!

Det skal være kuldslået IKKE koldt.

Åh nej da… God bedring med ham :kram: Og nej Ingrid… Ikke have dårlig samvittighed. Selv om det nok er hamrende svært. Men det er et hændeligt uheld og kunne være sket for mange af os :kram:

Man må skam godt bruge frossent at køle ned med, men du må aldrig ligge frossent direkte mod huden. Der skal være noget imellem - håndklæde/viskestykke. Det er hvad min læge har sagt til mine hyppige ledskader. En pose frosne ærter er fint fordi den former sig efter ledet, men den skal altså være pakket ind i noget tørt til at tage brodden af kulden.

Jeg har intet skrevet om frossent, jeg skrev koldt vandt :wink:

God bedring med det lille pus :kram:

Stakkels Bassemand :S
Håber hans ophold på altanen bliver langt nok til at få det kølet ned, men mon ikke han selv finder udaf det, hvis det begynder at gøre ondt når han går ind igen :kryds:

:kram:

God bedring med ham :kram:

Kold og våd altan lyder da trods alt som et bedre alternativ til måske ikke at kunne gøre noget.
Der skal hverken smøres eller sprayes noget på, før forbrændingen er stoppet i poten. Skaden udvikler sig jo stadig efter at man har fjernet sig fra det brændende, hvis det ikke afkøles (rimelig længe…).

Stakkels Basse - håber det er blevet kølet tilstrækkeligt ned i tide og god bering til ham. :kryds::kryds::kryds:

Som Regitze skriver så er Aloe Vera din ven ved forbrændte poter :slight_smile: Det har vi brugt de gange vi har haft katte på komfuret eller brændeovnen, og det er altid super godt :slight_smile: