Træne alene hjemme?

Dette er nok et spørgsmål som oftes er stillet til hundehvalpe.

Men Hermie. Kan ikke være alene hjemme.

Så snart døren lukkes bare indtil værelserne går hun i panik og hyler.
er døren åben er der intet. Når vi forlader hende. Lige skal ud og handle osv. Så miaver hun så højt at jeg kan hører hende når jeg går ned af trapperne. Helt nede ved den sidste dør (bor på 3sal.)

Jeg tvivler på der går særlig lang tid før hun stopper :slight_smile: .
Men vil jo ikke have hun skal være ked af det når jeg går :confused:

Jeg vil tro det hjælper, når du får den ekstra killing.
Hun er formentlig vant til at være sammen med andre katte?

Men dertil så skal du nok ikke holde døre lukket mere end aller højst nødvendigt. Hjælper det evt. at du svarer hende, når hun kalder? Min første kat kaldte også ind imellem, da jeg havde hende alene, og så svarede jeg bare, og hun kom løbende ind i det rum, jeg var i.
Dog mht. nattesøvn gælder det om ikke at give opmærksomhed.

Men hvis du skal prøve at gøre noget ved ‘alene hjemme’ indtil killingen kommer, findes der så ikke nogle øvelser til hunde, man kan overføre?
Hvad med evt. at give hende mad, lige når du skal ud af døren. Altså, undlad mad i et par timer inden, og sa lige når du skal afsted, så stiller du madskålen ned. For det første bør hun være sulten og derved fokuseret på maden, og dertil så lægger mine katte sig i hvert fald altid til at slå mave/sove efterfølgende.

Hun har været i et opdræt med mange katte :slight_smile:

Så jo hun er vandt til andre dyr/ katte konstant.

Det hjalp lidt idag da jeg lod hende være sammen med min hund.
Kunne prøve det med mad !:stuck_out_tongue:

Super ide!

Hun skal have selskab. samtidig kan du fåp brug for at arbejde med andre ting også.

Alene hjemme problemer er et overset problem ved katte. Min Nanoq har haft det.

Hvis en killing ikke løser det, så skriv, så skal jeg gerne sende dig programmet for, hvad jeg gjorde ved Nanoq.

MVH