Træpiller

Hej!
Jeg er så træt af at kattegrus skal være dyrt og har nu købt nogle træpiller. Så kan det være jeg kan slippe for støv og kattetis i bryggerset.
Er der andre der har erfaring med træpiller? Bruger i kun træpiller, eller blander i det op med en smule kategrus, eller fx EverClean. Hvor ofte skifter i bakken når nu det ikke klumper?

Mvh :slight_smile:

Jeg brugte træpiller i starten (eller miljøstrø som de hed) og stoppede da jeg ikke gad savsmuld alle steder.

Hvis du bruger træpiller så skal det ikke blandes op med noget, tømmes hver dag for afføring og skiftes i bund ved behov, typisk når der er meget savssmuld i bakken.

Det er ikke sikkert, at kattene vil acceptere træpillerne, så gå gradvist frem:
Start med et tyndt lag piller med deres sædvanlige grus ovenpå.
Næste gang et tykkere lag piller + tyndere lag grus ovenpå.
osv. osv.
Normalt lag træpiller + strø en smule grus over.

På den måde vænner kattene sig til træpillerne - også fordi de selv blander, når de graver.

Det er noget juks i starten, men indsatsen værd.

Brug træpiller i 6 mm diameter i stedet for 8.

Så du strør altid et tyndt lag kattegrus ovenpå selv efter de har vænnet sig til det?

Nej - Til aller sidst bruger jeg kun træpiller.

Tusind tak for hjælpen ^^

Vi bruger også træpiller - dog ikke til kilingerne. Og så har vi et par katte der bare ikke kan lide dem.

Jeg vil også sige som Dorte, man kan altså godt blive lidt træt af at der er sagsmuld over hele huset :høhø:

Men det dufter nu godt.

Teresa

[quote=Teresa Guldager;501824]Vi bruger også træpiller - dog ikke til kilingerne. Og så har vi et par katte der bare ikke kan lide dem.

Jeg vil også sige som Dorte, man kan altså godt blive lidt træt af at der er sagsmuld over hele huset :høhø:

Men det dufter nu godt.

Teresa[/quote]
Teresa, hvilken slags træpiller bruger du?
De første, jeg købte, duftede nemlig også dejligt af fyr, men dem jeg bruger nu, dufter slet ikke.
Til gengæld har jeg så godt som intet smuld rundt om i huset.
Jeg giver 39 kr. for en stor pose med ca. 16 kg.

Hvor køber du dem så billigt? Gav samme pris for 8kg imaxi zoo.