Træt af tyndmave!

[quote=NamNamp;363772]
Men lige nu giver jeg hende vådfoder fordi hun taber sig bl.a. Hills a/d men det nytter ikke noget når hendes mave flipper sådan udover vådfoder… på Tørfoder tager hun ikke nok på…

Men på tørfoder plejer hun at have normal afføring, men der er altid 1-2gange om ugen hvor det ikke er fast…
Det er så synd for hende og syntes jeg har prøvet sæt muligt vådfoder :o for at få hende til at tage på! :kryds:[/quote]

Du skal altså have gjort noget ved hende ASAP!
En hunkat med konstant dårlig mave, ville jeg betænke mig meget for at få killinger på.

Hvis hun virkelig er testet for alt er den dårlige mave jo sandsynligvis genetisk betinget - og så vil hun give det videre …

[quote=Vivi_Fletcher;363775]Du skal altså have gjort noget ved hende ASAP!
En hunkat med konstant dårlig mave, ville jeg betænke mig meget for at få killinger på.

Hvis hun virkelig er testet for alt er den dårlige mave jo sandsynligvis genetisk betinget - og så vil hun give det videre …[/quote]

Hun skal til dr. Dyr fredag… :slight_smile:

tror ikke at det ligger som genetik… For killigerne er der intet med og det er kun når hun får vådfoder… Alt andet tørfoder spiser hun fint, men har uheldigvis tildens til at stjæle mad fra køkkenbordet… :S

• så nu må jeg få døren sat på og se om det er fordi hun går og spiser min agurk osv… Hvis det bliver ved og ikke bliver bedre så skal hun ikke have flere kuld

Har din hunkat noget der smitter er det helt sikkert killingerne bliver smittet, primært via bakken. Dine voksne kan måske godt holde det væk på grund af godt immunforsvar - det har killingerne ikke.

Få styr på hvad din dyrlæge har gjort - har han siddet og kigget mikroskop - glem det. Det skal være en afføringsprøve der sendes på laboratorie og der skal køres den store profil hvor der testes for alt er kan testes for, incl. Giardia og TF:

Giardia
http://www.felisdanica.dk/upl/files/7/237.pdf
TF

http://www.felisdanica.dk/upl/files/8/238.pdf
projektet er lukket - prøver sendes på laboratorie

Du skriver du giver Hills A/D - har man problemer med maven skal det altså være I/D Man bruger . Men en hunkat skal ikke gå og have dårlig mave konstant. Få som Lis skriver testet for coccider, giardia m.m

[quote=NamNamp;363782]
tror ikke at det ligger som genetik… For killigerne er der intet med og det er kun når hun får vådfoder… Alt andet tørfoder spiser hun fint, men har uheldigvis tildens til at stjæle mad fra køkkenbordet… :S[/quote]

Har hun selv haft det fra hun var en lille killing eller er det kommet til siden?
Hvad har tidligere ejer fodret med?

Hvor gamle er killingerne nu?

Hvis hun får dårlig mave af at stjæle et lille stykke agurk, er hun da meget sart (og den slags er altså arveligt)

Hun havde det ikke fra hun var helt lille fra hun var ca 6mdr… Men så har hun jo kun fået tørfoder indtil nu, og nu er den gal igen efter hun har fæet vådfoder…

Hun spiser hele agurken, ikke kun en bid hehe :wink:
killingerne er 6uger i dag… Men de spiser både vådfoder Og tørfoder uden noget som helst…

Grunden til at jeg giver Perle vådfoder nu er fordi at killinger suger alt næring ud af hende… Vil have hende til at tage lidt på, så derfor har eg forsøgt med 17 forskellige slags vådfoder…
Tørfoder har der som sagt ingen problemer med…

Hun får A/D pga. Hun taber sig… A/D er for at få hende til at tage på, men det får hun ikke mere da det ryger ud den anden vej…

Lige nu får hun tørfoder blandet op med KMR… For tør ikke give hende noget af det vådfoder jeg har på lager lige nu… Ser frem til at få min pakke med RC sensible vådfoder… (det som man kan købe hos dr. Dyr)

[quote=NamNamp;363848]Hun får A/D pga. Hun taber sig… A/D er for at få hende til at tage på, men det får hun ikke mere da det ryger ud den anden vej…

Lige nu får hun tørfoder blandet op med KMR… For tør ikke give hende noget af det vådfoder jeg har på lager lige nu… Ser frem til at få min pakke med RC sensible vådfoder… (det som man kan købe hos dr. Dyr)[/quote]

A/D giver let tynd mave pga det høje proteinindhold. Jeg syntes også KMR kan give lidt lind mave hos hunkattene.

Enig med Camilla. A/d er absolut ikke det rigtige foder til en kat med sart mave (men perfekt til katte generelt, der skal tage på).

Hvad med kogt kylling og den slags?
Eller fx Feline Porta, der udelukkende består af kyllingestrimler?

[quote=Vivi_Fletcher;363881]Enig med Camilla. A/d er absolut ikke det rigtige foder til en kat med sart mave (men perfekt til katte generelt, der skal tage på).

Hvad med kogt kylling og den slags?
Eller fx Feline Porta, der udelukkende består af kyllingestrimler?[/quote]

jg har tonsvis af FP med kylling - du bor ikke vildt langt fra mig hvis du vil have et par dåser og se om missen vil spise det…

Har jo noget porta 21 med kylling - der hedder sensitive - til killinger.
Men der er også æg i tror jeg og ris… Og det får hun også tynd mave af :frowning:
battlestar: vil meget gerne prøve det du har :slight_smile: er villig til at prøve ALT!!

Kogt kylling får hun og det bliver i maven… For det meste kan jeg stabilisere hendes mave ved at give en spsk. Græsk yoghurt… Men der skal mere til lige nu… Prokolin + plejer også At hjælpe, så tror næsten det er noget hun ikke kan tåle :frowning:
Mht. A/d får hun det ikke mere, netop pga det ryger ud den anden ende…

Det har også noget med fedtindholdet at gøre: a/d kan give blød mave, ligesom når vi andre spiser uvanligt fed mad (alt fra tunmousse til mayonnaise-salater).
Prokolin prøvede jeg også at give Leise - forgæves.
Du må gerne få en solid prøve på Hills w/d af mig. Det er effektivt!

Vores store hankat har også døjet meget med maven og testet i hoved og r*v flere gange uden at fejle noget…

Sidst fik vi så dyrlægen til at undersøge fæces og han fandt frem til at der var alt for meget fedt i.
Dvs. at han ikke har optaget fedtet og derfor er det røget lige igennem. De gange han har fået diarre on/off, er så fordi at der vokser bakterier i det overskydende fedt der ligger i tarmen og når der på et tidspunkt kommer for stor bakterievækst → så giver det tyndski…

Sådan forstod jeg der i hvert fald…

Vi prøver at køre på w/d nu og indtil videre har der ikke været noget i en hel måned!! :slight_smile:

Alternativt vil jeg nok prøve Iams hairball ellers, da du skal ha noget med et højt fiberindhold for at stabilisere maven.