Ihhh hvor er det dog bare skide hamrende irriterende at lige meget hvor godt kvalitets vådfoder jeg køber til damen/divaen i huset så får hun tyndmave.
Hills - tyndmave
feline porta 21, kitten sensitive m. kylling & ris - tyndmave
Det eneste jeg har kunne få hende til at holde I sig er RC sensitive som kun kan købes hos dr. dyr for en formue eller over nettet … det over nettet er bestilt, men kan selvfølgelig ikke komme frem pga. den dumme vulkan…
Er der andre der har katte med MEGET sart maver, som har fundet LØSNINGEN -surrender???
Jeg overvejer lidt at BARFE hende, hun er for det første ret tynd, men ved ikke hvordan hendes mave vil reagere på det…
Min ene MCO pige var også som killing plaget af konstant tyndmave. I en alder af 6 måneder vejede hun ikke meget mere end 1½ kg.
Lige meget hvad vi prøvede hjalp det ikke. Hun var på medicin mod Giardia og jeg ved ikke hvad. - Alt håb var ude. Men så prøvede jeg BARF på hende. Dagen efter stoppede hendes problemer. Det var lykkens dag. - Så i hendes tilfælde har det nok været lidt kalk osv. hun manglede.
Efter jeg stoppede med BARF kom hun på RC sensitivity. Men dengang og stadig idag tåler hun alt. Hvilket hun jo bestemt ikke gjorde før.
Håber på det bedste for din pige, og hurtigst muligt! - Men om BARF er svaret for din pige, ja det er jo et godt spørgsmål.
Well, jeg har jo Fnuggi med tendens til løs mave. Inden jeg fik ham var han vist på RC Digestive (kan så ikke lige finde noget på zooplus som hedder sådan, så måske var det Sensible? … nå, noget i den dur), som holdte det nede.
Jeg har dog også to andre katte med hver deres “problemer” at tage hensyn til, så nu få alle Acana/Orijen/Applaws. Og hvis vi ser bort fra et par dage med diarre for nogle uger siden, er hans mave helt fin. Det er i hvert fald sådan at jeg ikke kan se forskel på klumperne i bakken.
Kimilla: jeg må prøve at BARFE hende… Hun har 4 killinger og hun vejer kun 2,7kg… Så ville meget gerne have hende op på mindst 3kg, men meget gerne mere end det…
Tørfoderet fra olivers køre hun fint på mht. At have normal afføring, men hun tager ikke nok på af det desværre… Der kan tilntider komme noget tyndt… Vil jo helst have at hun får en god mave …
Hvor køber du dit BARF foder?
Tea: min aby kastrat led også af sart mave, men det sr han ikke mere … Nu kan han tåle det hele… Det er skønt men nu mangler je bare hende den lille skallede…
Ved ikke hvad han har testet for, men sagde han skulle teste for alt, for nu var jeg træt af dårlig mave… Og så sagde han at der ikke var noget At finde… Hun har har også fået ormekur… Men det var heller ikke det…
Hun har alle dage haft sart mave, lige siden vi fik hende fra Usa… Så tror ikke at det er stress relateret… men jeg Har for en sikkerhedsskyld sat en felliway(??) op hvor killingerne Og hun er…
Men snart tager jeg hende til dr. Dyr igen også må han teste hende igen…
[quote=NamNamp;363710]Hun har alle dage haft sart mave, lige siden vi fik hende fra Usa… Så tror ikke at det er stress relateret… men jeg Har for en sikkerhedsskyld sat en felliway(??) op hvor killingerne Og hun er…
Men snart tager jeg hende til dr. Dyr igen også må han teste hende igen…[/quote]
DU skal have hende testet for Tritrichimonas Foetus også - ikke alle dyrlæger ved hvad det er - men det gør de på Skovlunde. De har kørt et projekt på det.
[quote=NamNamp;363710]Ved ikke hvad han har testet for, men sagde han skulle teste for alt, for nu var jeg træt af dårlig mave… Og så sagde han at der ikke var noget At finde… Hun har har også fået ormekur… Men det var heller ikke det…
Men snart tager jeg hende til dr. Dyr igen også må han teste hende igen…[/quote]
Jeg ville da kontakte dyrlægen og spørge, hvad der er testet for.
Det kan da godt være, der er testet for alt - og i så fald hjælper det nok ikke at teste igen
Og er der ikke testet for alt, har han jo ikke gjort, hvad du bad ham om …
[quote=Lis Dahlstrøm;363712]DU skal have hende testet for Tritrichimonas Foetus også - ikke alle dyrlæger ved hvad det er - men det gør de på Skovlunde. De har kørt et projekt på det.
Men giv hende noget IAMS HAIRBALL indtil da …[/quote]
ENIG - få Iams Hairball i missen…
jeg havde 6 katte med dårlig mave… det var hæsligt…
Det er ikke hende, som har killinger, vel? For diegivning kan godt være hårdt for systemet, selvom det jo ikke forklarer hvorfor hun har haft tynd mave hele tiden…
iams hairball hjalp ikke på Leises mave - det gjorde Zoolac, Diarsanyl etc heller ikke.
RC Intestinal hjalp over tid.
Men det hurtigste og bedste resultat har jeg haft fornylig: Da han fik splatmave af Antirobe, forsvandt det i løbet af få dage på Hill’s w/d!
Og han kan lide det (RC’en gled nu også ned)
[quote=Vivi_Fletcher;363731]Men hun har jo haft dårlig mave siden hun kom fra USA, så jeg tvivler på det har noget med killingerne at gøre.
Var det min kat, ville jeg spørge dyrlægen om hun er blevet tjekket for TF og giardia.[/quote]
Tror bestemt heller ikke at det har med killingerne at gøre…
Men lige nu giver jeg hende vådfoder fordi hun taber sig bl.a. Hills a/d men det nytter ikke noget når hendes mave flipper sådan udover vådfoder… på Tørfoder tager hun ikke nok på…
Men på tørfoder plejer hun at have normal afføring, men der er altid 1-2gange om ugen hvor det ikke er fast…
Det er så synd for hende og syntes jeg har prøvet sæt muligt vådfoder :o for at få hende til at tage på!
[quote=NamNamp;363771]Det må jeg få gjort…
Hvad er det for en sygdom/bakterie?
[/quote]
Det er tarmparasitter.
Men din dyrlæge bør kunne give dig yderligere information.
Hvis hun allerede er testet for det, skal du jo ikke bekymre dig yderligere om det.