Tragedien i Oslo - Blærerøven dummer sig!

Det kører nærmest på samlebånd. Nogen siger noget dumt, og andre bliver forargede over det:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10080788

http://ekstrabladet.dk/112/article1591763.ece

Og billedredaktørerne foretrækker portrætter, hvor fjolserne har højre hånd løftet.:høhø:

vh

Andreas

jeg bliver så heller ikke forarget over sådan en udtalelse, selvom den nok ikke lige landede på det rigtige tidspunkt, men jeg har nemlig selv haft den tanke at det var underligt ingen valgte at forsøge at overmande svinet og der var da flere af dem på øen som var “voksne”.
MEN når det er sagt er der ingen der ved hvordan de selv vil reagere i sådan et tilfælde, den sejeste person ka bryde total sammen og den person som normalt bare passer sig selv og går langt væggene kan vise sig at være en “helt” uden lige.
lige umiddelbart vil jeg mene at jeg ville ha taget kampen op, men jeg var der ikke og ved ikke hvordan jeg ville ha reageret.

Det er nemt at være bagklog, men jeg tror at når man står i situationen er det flygt eller dø. Så er jeg overbevist om at det eneste de fleste tænker på er at overleve.

Desuden synes jeg ikke man kan sammenligne situationen med 9/11. Der havde passagererne ikke en jordisk chance for at overleve. De kunne ikke miste noget ved at gøre modstand.

Efter hvad jeg har læst, startede han med at skyde de to voksne, der var begyndt at fatte mistanke. Den rigtige politimand og en kvinde, der havde talt med ham på båden.

Klart nok, at kunne tilstrækkelig mange gemme sig og komme frem, når han skulle lade, kunne det teoretisk lade sig gøre, men jeg tror overlevelsesinstinktet hos mennesker siger “flygt” i den situation, at der står en mand og sigter på dem med et skarpladt gevær.

Jeg tror de fleste - både Mads Christensen og andre - ville flygte i den situation.

Og igen: De vidste først BAGEFTER, at der kun var tale om en, der skød. Der kunne lige så godt have været flere.

Det er slet ikke faldet mig ind at overveje, hvorfor de ikke forsøgte at overmande ham. For mig lyder det som en helt igennem naturlig reaktion, at man - sikkert i dybt chok - flygter fra eller gemmer sig for en politimand, der pludselig begynder helt iskoldt at meje folk ned med et automatvåben. Hvis B.S. havde været der, kunne han måske have organiseret noget. Men det er jo ikke en tv-serie med helte, der aldrig mister fatningen og med held trodser enhver fare for eget og andres liv og sætter skurken ud af spillet.

At det lykkedes dem at overmande terroristerne på et af flyene den 11. september, er da undtagelsen. Og under normale omstændigheder ville det da heller ikke være nogen særlig stor succes, at sådan en aktion fik flyet til at falde ned?! Så er den dybest set ikke kun vellykket i retrospekt? Fordi vi ved, at flyet ellers ville være blevet fløjet ind i en eller anden bygning.

To forsøgte at overmande - men vi må huske han skød med 17 dum dum kugler i SEKUNDET… Ikke en gang en kat er så hurtig…

Jeg synes Mads Christensen skal koncenterere sig om længden på herresokker, slipseknuder og køkkenelementer…

Enig, men evt også farven på de der herresokker, men det er vist det :wink:

åhhhh der er intet så gennemført som mads christensen strømper i lækre og spændende farver, elsker dem , man bliver så dejlig glad i låget af dem

Min søn er også stor tilhænger af Mads Christensens sokker (de sorte og grå med striber i alle farver) - han siger de er meget behagelige. Han fik 6 par i julegave af hans kammerat og jeg troede sgu ikke han ville gå med dem…men det ville han så godt.

Mads var på P1 debat i går og forklare sig - jeg har fået respekten tilbage for ham. Han undskyldte for dårlig timing, men fastholder sit synspunkt, der var om OS ALLE som en tiltagende passiv kultur - fx skal kvinder råbe brand og ikke hjælp, hvis de vil have hjælp ved voldtægter på gaden osv - og det giver jeg ham ret i er en syg udvikling.

Samtidig syne sjeg, det er stort at stå frem og indrømme at man dummede sig. Det kræver alligevel mod.

Han var meget ydmyg også - slet ikke en blærerøv som han plejer.

På FB har en gruppe krævet hans afgang fra Monopolet - det synes jeg bestemt er noget pjat.

PS man kan finde radioprogrammet på P1s hjemmeside