Transport af mange katte samtidig

Jeg har et rent praktisk problem mht transport nu… i hvert fald når det gælder udstillinger.

Jeg skal have hele to katte med - og godt nok er de pt ikke så store igen, men det bliver de!
De skal kunne være på passagersædet i min gamle postbil! Jeg har ikke andre muligheder for at transportere dem! og samtidig skal jeg tage hensyn til at jeg skal kunne se ud af højre sidespejl!
Sædet er ikke stort nok til en løsning med en stor sturdie - hvilket ellers ville have været det bedste idet den jo kan deles i to rum… jeg kan heller kke se ud af spejlet med sådan en tingest på sædet…
Min løsning er indtil videre et såkaldt hundetelt - faktisk en slags stor transporttaske, hvor de begge kan være… og så at have en ekstra taske med, hvis nu der skulle blive brug for det. Har dog tænkt evt at bruge to dog-bags, men skal lige have fundet ud af om de kan være der - og fremfor alt om jeg stadig kan se ud af spejlet! :slight_smile:

Nej det er ikke et enkeltstående eksempel - desværre. Jeg har et par af disse i behandling hvert år - hunde og katte.

Problemet er, at det er umuligt at kontrollere det udenomkringliggende miljø uanset hvor gode venner kattene er.
Det er et mix af fertile dyr og neutraliserede, så intet peger på at det fx kun er fertile det kan ske for.

MVH

Mine kommer i hver deres kasse, men der er ikke plads til dem alle i bilen, for jeg nægter at stille mine katte i bagagerummet.

Men så er det heldigt at min dyrlæge gerne kommer ud og laver sundhedstjek og vaccinerer både hund og katte på én gang. :thumbup:

Hæ… vi kunne sikkert godt få plads til hele banden i bilen…
Men alene tanken om 6 katte og to mindre hunde stablet ind i en Suzuki Ignis og derefter slæbt hen af Jagtvej på Nørrebro for at komme til dyrlægens klinik… nej, jeg udvikler tics, hjertebanken og alle mulige andre tegn på stress!!! :smiley:
Så hellere betale det forholdsvis beskedne ekstra beløb for at få dyrlægen hjem til det årlige tjek… Og have den smule ekstra besvær med at få koordineret alles vaccinationer, så de passer til hinanden.

[quote=Ann K;298852]Hæ… vi kunne sikkert godt få plads til hele banden i bilen…
Men alene tanken om 6 katte og to mindre hunde stablet ind i en Suzuki Ignis og derefter slæbt hen af Jagtvej på Nørrebro for at komme til dyrlægens klinik… nej, jeg udvikler tics, hjertebanken og alle mulige andre tegn på stress!!! :smiley:
Så hellere betale det forholdsvis beskedne ekstra beløb for at få dyrlægen hjem til det årlige tjek… Og have den smule ekstra besvær med at få koordineret alles vaccinationer, så de passer til hinanden.[/quote]

forestil dig så, 6 katte og 1 newfoundlænder i en opel vectra -what

[quote=Battlestar;297846]Øhh… lille problem…

Jeg har 4 transportkasser og 6 katte…
…[/quote]

Ellers har jeg et par ekstra - også i Coon-størrelse :ok:

[quote=Ann K;297991]Jeg har et rent praktisk problem mht transport nu… i hvert fald når det gælder udstillinger.

Jeg skal have hele to katte med - og godt nok er de pt ikke så store igen, men det bliver de!
De skal kunne være på passagersædet i min gamle postbil! Jeg har ikke andre muligheder for at transportere dem! og samtidig skal jeg tage hensyn til at jeg skal kunne se ud af højre sidespejl! , men skal lige have fundet ud af om de kan være der - og fremfor alt om jeg stadig kan se ud af spejlet! :)[/quote]

For slet ikke at tale om, når du skal have assistent med :S :wink:

Mine kommer i hver deres kasse skal vi på udstilling. Jeg har et par gange prøvet at proppe en ind i kassen og så gik der en anden ud. Der skete også i Næstved Storcenter. Jeg stod som en saltstøtte mens en kat fløjtede rundt i centret - andre fik blokeret for svingdøren og indfanget kræet.

Til dyrlæge kan jeg godt have mere end en i en kasse - der kan de ikke komme så langt - de går som regel også ind i kassen igen helt af sig selv:-)

HAHA:-) Jeg kører jo ture med mine og tager dem med rundt omkring og jeg har før ved en fejl fået

1)den forkerte med, fordi de er skiftet uden jeg så det
2) to med ud i bilen og måtte ind med den ene igen.

De er simpelthen så glade når de ser kassen. Jubiiii! så der er stormløb mod den, og jeg skal skynde mig at sætte den ned, for ellers hopper de ind i den, mens jeg står med den løftet - og Tara er lidt tung at gribe i en kasse:-)

Nå… jeg valgte at tage et par prøvekøreture med de to små i samme kasse - som faktisk er et såkaldt hundetelt.
De hygger og dovner - og jeg synes at Jarl bliver lidt mere rolig, når Thane ligger hos ham :slight_smile:

Og I skal da lige høre om vores hjemtur fra Rødekro i mandags…

Jeg fik et gevaldigt hold i ryggen lørdag morgen, da de to små skulle puttes i hundeteltet. :frowning: De, som var på showet, fik “fornøjelsen” af at opleve mig totalt overgearet om formiddagen, træt om eftermiddagen, og lidt mere oppe i gear om aftenen - begge dage… mit humør afspejlede meget klart, hvor mange smertestillende jeg havde taget og hvor længe de virkede!
Jan havde nærmest beordret mig til at blive og overnatte søndag med! Han mente ikke at det ville være så særligt smart at begynde at køre hjem, dopet på piller, dødtræt og med smerter…
Så turen gik først hjem mandag morgen…
Med Jarlen brokkende sig de første 10 minutter og igen efter vi gjorde et kort holdt for at få fyldt brændstof på… og Thane ivrigt kommenterende GPSens anvisninger - det er altså sjovt! Han siger ikke en lyd til hverken radioen eller mine diskussioner med samme!

Nå, men vi kørte som sagt fra Rødekro kl ca 9.15… og ca 1½ time senere mente jeg at det var tid til et lille stop ved den store Q8 tank lige før Odense…
Der var fyldt med politi! To hele turistbusser fulde + vel 14-15 personbiler…
Gamle Gule lider af storhedsvanvid og parkerer helst ved lastbilparkeringen - og der holdt politiets busser også. Da jeg åbnede døren, nærmest gled jeg ned af sædet og ud af bilen! meget underlig måde at stå ud på, men den eneste måde jeg kunne holde ud at gøre det på!
Og det blev bemærket, skal jeg lige love… to politi’er henne og spørge om jeg havde det godt? Om jeg havde brug for noget og om de kunne hjælpe?
Lige til de fik øje på opstillingen inde i førerkabinen - med hundetelt osv…
Og så kom spørgsmålene ellers væltende… hvad var det for katte? katteudstilling, hva’det??? Hvordan opførte de sig under transport osv osv osv… rigtig hyggelig og lang snak!
Med to små drenge, der kiggede lidt betuttede, men interesseret på alle de der nye mennesker, der stod og sagde Ihh og Åhh :slight_smile: De blev kun lidt til grin, da de begyndte at kurremiave for at gøre sig rigtig lækre og indbyde til mavenus - hvilket var udelukket, da jeg ikke ville åbne ind til teltet midt på en motorvejsrasteplads!
En af betjentene havde perserkatte… men skulle lige hjem og have en lang snak med konen… Coons var helt ukendte for ham, men skulle helt sikkert undersøges nærmere!

Så de små havde en ekstra “showdag”, hvor de klart scorede på charme, selvtillid og lækkert hår!

Inden turen fortsatte… med de sædvanlige brokkerier og kommentarer
Men også med politiekskorte helt frem til lige før Køge…

Ann - hehe, sikken en oplevelse :slight_smile: godt de to små kunne charme sig ind der også