Vi har 1 transportkasse i forvejen, men Bernie er ski ved at blive for stor til den, og det ville nu være rart at have en ekstra, hvis og når de begge skal afsted på samme tid.
Vi har lidt af hvert. Men den bedste vi har er a la den røde taske på første linje i dit link. Vores misser vejer 6,7 - 6,9 kg. Da vi havde Coco på 8 kg brugte hun også den uden problemer. Den er nemmere at bære end de hårde kasser, og kan ikke gå op som de hårde kan. Katten kan dog bide sig igennem forlyder det, men så skal den sidde længe uden opsyn i tasken, og det gør vores aldrig. Der er dog heller ingen der nogensinde har prøvet på at bide sig igennem.
da jeg skulle have transportkasse valgt jeg at købe en til hunde, vari - mindste størrelse, det har endnu også været den eneste jeg har fundet hvor håndtaget er skruet fast - jeg har haft et par uheldige oplevelser med de almindelige kasser til katte hvor håndtaget faldt af hvis der sad over 4 kg kat i den.
kassen er stor og uhåndterlig hvis man skal gå for langt med den, men tilgengæld er den så stabil at katten ikke har en kinamands chance for at bryde ud (den er såvidt jeg husker også godkendt til fly)
Jeg har sådan en her med hjul under - den er vi rigtig glade for, men det
kræver selvfølgelig, at man har plads til at opbevare den, for den fylder godt.
Det er ellers en meget pæn kampvægt på 7,2 kg som 11 måneders kat
[quote=Charlotte Oeh.;440151]Jeg har sådan en her med hjul under - den er vi rigtig glade for, men det
kræver selvfølgelig, at man har plads til at opbevare den, for den fylder godt.
Det er ellers en meget pæn kampvægt på 7,2 kg som 11 måneders kat [/quote]
Ja, vi er altså også pænt spændte på, hvornår han egentlig stopper med at vokse. Så vidt jeg husker vejer farmand 8,5 eller deromkring og mor er vist omkring de 6 kg.
Jeg kan godt se det smarte i dem med hjul, men vi skal alligevel bære tasken/kassen ned oppe fra første sal, så det ville kun være de sidste få meter vi ville kunne bruge hjulene…
[quote=Bølle-missen;440255]
Jeg kan godt se det smarte i dem med hjul, men vi skal alligevel bære tasken/kassen ned oppe fra første sal, så det ville kun være de sidste få meter vi ville kunne bruge hjulene…[/quote]
Og så må jeg tilføje, at den med hjul faktisk er temmelig upraktisk at bære
rundt på, fordi den ikke har et egentligt håndtag. Men det er skønt at rulle
ind på en udstilling eller ind til dyrlægen - og meget bedre for ryggen.
Når man kommer ind til dyrlægen, er det også lige før, at man skal lede
efter sin maine coon i det bageste hjørne af kassen :klapper:
[quote=Charlotte Oeh.;440261]Og så må jeg tilføje, at den med hjul faktisk er temmelig upraktisk at bære
rundt på, fordi den ikke har et egentligt håndtag. Men det er skønt at rulle
ind på en udstilling eller ind til dyrlægen - og meget bedre for ryggen.
Når man kommer ind til dyrlægen, er det også lige før, at man skal lede
efter sin maine coon i det bageste hjørne af kassen :klapper:[/quote]
“Øøhm… Lige et øjeblik… Jeg er sikker på jeg puttede ham herind inden jeg kørte hjemmefra… :øhmm:”
:klapper:
Nu udstiller vi ikke lige. Endnu ihvertfald.
Jeg tror det bliver sådan en sammenklappelig taske. Dem jeg har linket til at jo jernramme (rør), så det skulle jo ikke være så ringe. Og så har jeg lige stedet den kan stå, når den ikke er i brug…
Det er den jeg bruger til min 9,2 kilos Maine Coon.
Han har ikke vildt meget plads i den, men han kan sagtens vende rundt, vaske sig, ligge fladt og sove og stå op, det sidste omend lidt skrutrygget.
Har haft en større model som jeg en enkelt gang har brugt til en udlandsudstilling, men den var simpelthen så stor at det var svært at bære den og den fyldte for meget i bilen ved samkørsel.
Jeg købte begge mine tasker på den tyske Ebay, hvor man kan være heldig at gøre en rigtig god handel. Mener jeg gav omkring 200 kroner for to inklusive porto…men så kunne man heller ikke vælge andre farver end grøn
vi har sådan en som gizzemissen og så har vi et par af den her
Den lille af de to størrelser de har, og den er rigtig stor til en maine coon.
Er rigitg glade for dem:rock:
Når jeg så skal noget hvor jeg ikke har Sejr med , så bliver den spændt på sådan en , med to hjule som man bruger til tasker/kuffert