Jeg trenger mattips.
Hos oss er der en XL bebis som elsker alt av mat,unntatt tørrfor enda,men det kommer nok. Dvs,han spiser det om man putter det inn i munnen
1 uke etter fødsel var han dobbelt så stor som de andre,og han la ofte også på seg 30g + pr døgn.
Søskene er ikke så flinke til å spise enda,men nå er melken på plass hos mamma igjen,så det er ingen krise.
XL-bebis liker jo alt man serverer,så han er ikke noe problem.
Men jeg trenger mange mattips,så kom med deres erfaringer
Rå kylling
Rå kjøttfarse i creme fraishe med en rå eggeplomme over ( egentlig booster-mat til mamma Fayette)
Bozita våtmat
Dem spiser jo når dem er klare,og problemet med søskene tror jeg at dem liker best ting med minimal tyggemotstand enda.
Den uken der var lite melk,så trakk jeg opp hills AD på sprøyte, det likte Voodoo,men søsteren er padde helt ut til potespissen,så vil hun ikke,så vil hun alldeles ikke
Foruten at XL bebiser vokser seg større dag for dag,så har også kattetantene blitt gode og runde :høhø:
Nei, de eneste som spiser oppbløtet er kattetantene som snart triller
Ja,sånn bløtmat fra RC,det skal jeg legge meg bak øret.
Men gjerne også tips som jeg kan tilberede direkte fra butikken.
Jeg har hatt kattunger som ikke spiste tørrfor før dem var langt over 3 mnd,og en av dem som voksne foretrekker bløtt og BARF.
Jeg ønsker bare at de andre skal komme i gang med å spise fast føde.
Tror de 2 minste slekter på kresene momor-Maiden
Ja, Ultimate Sin er stooooor, og blir like glad som et barn på julekvelden hver gang han ser noe som kan spisest
hakket lam - det er også ret fedt
hakket kylling, ikke meget fedt, men hvis man gerne vil have noget der er nemt at tygge
scramble egg
hills bidder i sovs. det har jeg en der foretrækker- hun kan ikke lide klistret mad (pate) og hills bidder er bittesmå og i tynd sovs
synes ofte at så længe mor har mælk nok, så er de svære at få til at spise :o)
Da noterer jeg ned dette også.
Jeg hadde sikkert bare slappet av om det ikke var en slik veldig størrelsesforskjell.
Men alle er sunne og friske.
Jeg kommer meg ikke i nærheten av noen dyrebutikk hele denne måneden,men fant en nettbutikk som solgte hills produkter,så da har jeg shoppet litt der.
Det er jo ikke alle som liker RC produktene heller.
Der hadde dem brett tilbud på våtmat også,så da skal vi nok få inn et lager med våtmat i skapet igjen.
Cottage Cheese - Jeg aner ikke hvad det hedder på norsk
Da jeg havde små serverede jeg lunt cottage cheese varmet i mocro ovnen - Totalt et hit
Men en norsk birma opdrætter kunne ikke få hendes baby til at spise noget overhovedet og moren var begyndt at løbe tør for mælk, så hun varmede lidt cottage cheese i microen så det var lunt, og serverede det for birma prinsessen, som gladeligt spiste det
Thelma - Men er de to af dem mindre end normalt? For hvis de er normal størrelse, og du så bare har en kæmpe dreng, så vil jeg ikke bekymre mig over de to små?
Dem er litt mindre enn normalt,men jeg er ikke bekymret. Dem ligner sin mamma,som også var en tynn spirrevipp som liten. I dag er hun stadig en superelegant dame uten et gram ekstra fett på seg,så dem slekter nok på henne. Det er jo slike katter jeg syns er så pent,men så glemmer man vel litt,da man tror alle kattunger skal være store og trillrunde som små
Det ordner seg nok,men man blir så hønemor. For dersom dem skulle bli syke,så har ikke de 2 minste mye å gå på. De er de amerikanske genene som ligger sterkt fremtredene.
Jeg er en smule distre,så jeg glemte jo hele cottage cheesen , får hente i morgen.
Voodoo fikk jeg til å spise litt mer boztia våtmat i dag,da jeg microvarmet den litt. Fetisha så bare dumt på meg og jumpet videre til kattelekene
Men noe som er positivt, siden Ultimate Sin er så glad i fast føde,så blir der mer melk på de andre 2.
Geitemelk får jeg dessverre ikke tak i her hvor jeg bor.
Bare for å vise mamma Fayette som bebis, her sammen med søsteren som var en tykkas som liten. Så det er ganske likt det jeg har nå,bare dem er 3 denne gangen. 2 supermodeller og en som blir normal-elegant som voksen.
Fayette muligens 3-4 mnd,men hun har den samme kroppen i dag :
Så jeg regner med jeg ikke kan få dem noe mye tykkere,de 2 minste,men dem blir ihvertfall større for hver dag som går
Ja, for han er da også en lille kugle, ham siameser drengen…
Men det er da godt at du i det mindste ved hvem det er de to små så slægter på og har oplevet det før
Pøj pøj med at få dem lidt mere runde, mors mælk hjælper nok som du jo selv skriver
Altså en sikker vinder her i huset har altid været let lune kyllingehjerter. Det er der ingen der nogensinde har kunnet stå for. Jeg har skåret dem i små bidder, men der går ikke længe inden de kan serveres hele og de sviner ikke så meget når de “dræbes”
Her prøvde vi cottage cheese,og det var bare tjukken som smakte på det. Eneste som elsket det var onkel MCO Rufus
Jeg tror jeg bare tilbyr litt bozita våtmat 2-3 g om dagen, siden der fortsatt er melk.
Dem vil jo etterhvert begynne å spise.
Rekorden på matsperre her er 7 uker, så vi har enda 2 uker igjen til å slå den rekorden hehe.