Trille, spiser lorte, vil ikke slippe og har beskytter træng?

Jeg holder virkelig meget af Trille, sjovere og skønnere hund skal man lede længe efter.
Og i forhold til Tasja, så er jeg slet ikke bange for at kaste mig ud i krigen her med at træne hende :slight_smile:
For her er jeg slet ikke i tvivl om at det skal lykkes. Men få ting gør sig gældende her som også med Tasja.
Dog er der andre ting.

Trille er flyttet ind for ikke så lang tid siden.
Men nu er “problemer” langsomt ved at hobe sig op.
Ikke kritiske problemer, men små irritations problemer. Faktisk har hun mange små problemer. Hun dominere katte, ikke min hund, når vi møder andre hunde, smasker hun meget, og snapper efter dem. Nervøsitet? Hvordan kan det trænes… Små hunde er der ikke noget med, men store er der.

Det resultere i at pt. trives Sparta ikke. Trille gør hende som sådan ikke noget. Men hun kigger ind under sengen hvor Sparta ligger og gøer hvis Sparta sprutter af hende. Sparta båede angriber, og det går pt ud over alle. Da Sparta virkelig er stresset :frowning: Silver prøver trille at pare, og siger nej og prøver at distrahere hende med godbider. Men det hjælper ikke meget på Spartas situation. Pt lever hun under sengen, i håndvasken på badeværelset eller i kradsetræets kurv. Når hun skal over og spise forgår det med møbelklatring. Hun kommer sjældent af sig selv nu og vil kæle.

Det hele hælder nok udi at hun ikke stoler på mig, eller ser mig som værende “flokleder”. Og at hun er hammer nervøs over alting.

Når vi går ture så æder hun lorte, hare, hjorte og katte… Tror ikke hun tager hunde lorte, det har jeg ikke observeret.

Hvis jeg prøver at tage det ud så låser hun kæben og vil ikke lade mig komme til. Eksempel. Vi gik tur og hun fandt et stykke gammelt rugbrød, det måtte jeg ikke få, og hun endte da med båede at æde godbid og rugbrødet…

Jeg har altid godbider med da jeg træner sit, og indkald.

Så har prøvet at “bytte” lorten med en godbid.

Det bare i at Trille prøver at æde godbiden også.

Lege tøj gider hun ikke, mad er det eneste der virker. Det virker tilgengæld også…

Jeg ville faktisk allerhelst gerne finde et sted at gå til hundetræning med begge hunde, men mest trille. For lige pt. er det Trille og jeg, som skal lærer at arbejde sammen.
Men i mellemtiden må det bare være hjemme træning.

Hun gøer af andre hunde. Går vi tur og andre hunde går forbi os, farer hun ud og gøer efter dem. Det ser drabeligt og voldsomt ud og lyder værre. Dette kan dog heldigvis distraheres med nogen godbider. Skal jeg forsætte dette? :slight_smile: Eller er der andre måder det kan trænes på?

Idag viste hun lidt beskytter trang over et lækkert grise ben fra slagteren. Hun knurrede da jeg ville tage det ben hun havde stjålet fra Bamse og give ham det tilbage. Jeg gik ud i køkkenet og hentede noget kyllinge pålæg, lokkede hende væk fra benet og tog det, og gav hende kyllingen. Også fik hun det andet ben tilbage. er dette den rette fremgangs måde?

Hun har heldigvis et godt og tydligt sprog, hvis jeg nu bare var god til at læse det :frowning: Trille er heldigvis til at træne med. Så jeg har mod på det hele. Da hun kom her kunne hun ikke Sitte på komando, det kan hun altså nu :slight_smile:

Hvis der er nogen i nærheden af Tølløse, med meget erfaring som skulle være int. I at træne sammen med mig, må i meget gerne. Vi går, kører gerne lidt.

Håber ikke det blev for forvirrende :slight_smile: Håber i vil hjælpe os lidt :slight_smile:

Ring til mig… det bliver meget for omfattende at skrive her.!
Mobilnr står på min hjemmeside :slight_smile:

Ann, jeg ringer engang imorgen :slight_smile: Tak skal du have…

på www.facebook.dk/nemokatoghund står der under “noter” en artikel om lortespisere

Vogten skal du træne gradvis for at skabe tillid igen. Eller du kan overveje at bruge simpel krisehåndtering, hvor du fodre i et andet rum eller bag et børnegitter, så hunden ikke oplever pres

Jeg vil komme med en lille update. Fremskridtene er ikke de største, men vi kæmper :slight_smile: Stadig uden nogen former for trænings metoder, ud over det jeg tror er logisk.

Trille har lært sit og dæk… Wohu :slight_smile: Det var nemlig ligeså frustrerende at have en hund som ikke kunne de basale ting :slight_smile:
Indkald fungere i de fleste tilfælde med det samme. Andre gange skal hun lige snuse færdig først.

Katte bliver stadig jaget hvis de løber! hvis ikke står hun bare og snuser. Følger en fremmede kat efter os så er hele fokuset ikke der mere. Jeg siger Se trille. Også kigger hun på mig/godbiden også går vi lidt, så får hun godbiden også har hun glemt katten til hun ser den igen. Også begynder vi forfra.

Nervøsiteten har jeg ikke arbejdet med. Ud over at hun stort set ikke får lov til at hilse på nogen hunde. Lige pt. Passer jeg dog min venindes hund (en enkelt dag) Og hende er hun normalt bange for. De kan sagtens være i rum sammen, og gå tur sammen. Men stiller Agnes sig for tæt på trilles hoved snapper hun altså. Men så længe der er afstand går det fint. På turen kan de også stå og snuse sammen det samme sted. Men jeg ved også hvis de ikke var fokuseret på at snuse ville hun snappe … Dette ville jeg virkelig gerne have nogen teknikker til at få trænet. Så hun ikke var så nervøs mere. Det skal siges, hjemme hos Agnes selv er hun en helt anden hund end hun er her. Derfor kan jeg ikke have trille med hjem til min veninde. Da Agnes er helt kulret der og hopper rundt og dasker med poterne til Trille… Hvilket gør hende rasenede.

Lorte problemerne er jeg ikke kommet til livs på nogen måde. Igen er det vel tilliden til mig der fejler :frowning: Synes ellers vi på alle andre punkter klare det godt. Og lorte er bare det væreste hun kan spise, alle de sygdomme der kan følge med :frowning:

Nå, men lidt her fra

Har du overvejet at støtte træningen med Zylkene eller Anxi Calm?

Tror det hele bunder i at jeg ikke ved hvordan jeg 100% skal tackle hende. Hun er søger mig meget, men slippe komandoer ved jeg ikke hvordan jeg skal indtræne. Det samme med nervøsiteten.

Måske du skulle overveje at få udredt hende, helheden, og en gang for alle fra en start få brugbare redskaber så du ikke er usikker mere?

Jeg står der ikke pt fordi min tand koster 10.000 kroner at få lavet :uha: Men vi er fra samme skoling :wink:

Nå men en lille update :slight_smile:

Tror egentlig det hele handlede om at Trille skulle falde til…
Hun spiser stadig lorte, rugbørdsmadder og andet godt hun nu engang finder. Er blevet god til at se tegnene men engang imellem hapser hun lige en … Ja hvad end hun nu fandt!
Bamse og Trille kan sagtens stå og spise rå ben ved siden af hinanden. Faktisk er det nu Bamse som er problemet… :slight_smile: Han vil nemlig altid have Trilles ben, men så går hun bare over og tager hans…
Hun kan stadig sitte og dække, og slipper da også ting nu hvis det ikke er for lækkert…
Hun gøer lidt af andre hunde, men ikke hysterisk mere som i starten :slight_smile: Og med godbider ignorere hun dem 100% :slight_smile:
Det er nået hertil i hverdagene at jeg ikke ser det som værende et problem. Møder jeg andre hunde på min gå tur, går vi stadig over på den anden side af vejen eller ind i en indkørelses også træner vi enten at hun kigger på mig, sit eller dæk, til hunden er væk også går vi videre :slight_smile:
Indkald fungere sådan 90% af tiden. Ikke hvis der er andre dyr, derfor er hun stort set altid i snor:)
Hun er stadig nervøs med andre hunde. Men her hvor jeg bor, har vi store og små hunde som er så forsigtige med Trille. Så dem mødes hun med engang imellem. Hun kan med alle, bare de lader hende være :slight_smile: Så kan hun sagtens ligge i samme kurv osv. Men de skal ikke stå og snuse til hende eller lege med hende. (Hun vil dog rigtig gerne lege jage lege…)