Trist med alle de annoncer

Hvor gør det dog ondt.
Jeg sidder og kigger annoncer på guloggratis, og tænkte jeg lige vil tage et kig under katte - hold da op hvor er der allerede rigtig mange killinger (huskattekillinger) til salg eller som gives bort…

Nu kommer det næste så, hvis alle folk nu ikke kan komme af med killingerne, ender de så bare i papkasser eller bliver smidt af et sted… hvor gør det dog ondt at tænke på, og jeg har oven i købet kun kigget annoncer fra jylland…

Nu er det jo heldigvis ikke alle der er så [cencur] at de smider dem ud som affald!
Der findes altså også både anstændige og ansvarlige huskattejere med killinger.

jeg må indrømme at jeg ikke kan bære at læse dem af samme årsag… for jeg får i tilgift dårlig samvittighed!!

Synes ikke man skal tage alle huskatteejere under én kam.
Vi har selv fået reserveret en lille huskat killing og får hende hjem d. 6.
Hun har kostet en sølle 100,- men alle 4 i kuldet er blevet solgt og har haft en god opvækst :slight_smile:

Den gård hvor vi købte Missemanden fra for 6 år siden, sagde damen at at hvis vi blev nødt til at retunerere ham pga renlighed, eller allergi problemer eller andre årsager, var det helt fint, så fik han bare lov til at være der med de andre gårdkatte. Så det er ikke alle steder hvor de “bare” afliver kattene.

Jeg siger heller ikke at alle huskatte ejere er sådan… men sådan som mange af annoncerne er skrevet lyder de lidt som “affald” for nogle

Der er hvert fald en del mennesker, som ikke tænker tanken til ende, når hunkatten da lige skal have lov til at blive mor, eller børnene skal have lov til at opleve et kuld killinger. Internaterne bliver nærmest væltet af de ‘overskudskillinger’ som folk lige pludselig går i panik over ikke at kunne komme af med, eller som bliver fundet rundt omkring.
Og det rammer ikke bare de enkelte killinger (og hunkatte), men også de voksne og ældre katte, som der for en længere periode nærmest ikke er plads til, og ej heller nye familier til.

Nogle gange bliver man lidt sagtmodig…

[QUOTE=KVMette;626083]Der er hvert fald en del mennesker, som ikke tænker tanken til ende, når hunkatten da lige skal have lov til at blive mor, eller børnene skal have lov til at opleve et kuld killinger. Internaterne bliver nærmest væltet af de ‘overskudskillinger’ som folk lige pludselig går i panik over ikke at kunne komme af med, eller som bliver fundet rundt omkring.
Og det rammer ikke bare de enkelte killinger (og hunkatte), men også de voksne og ældre katte, som der for en længere periode nærmest ikke er plads til, og ej heller nye familier til.

Nogle gange bliver man lidt sagtmodig…[/QUOTE]

Nogen gange rækker ordet sagtmodigt end ikke. Jeg bliver harm og vred over den ligegyldighed og ansvarsløshed, nogle udviser.
Selvfølgelig er man ikke et fjols fordi man lader sin hunkat få killinger…men man er det når man stiller hende (udmagret) i en papkasse for enden af en grusvej sammen med hendes forsultede killinger.
Den slags mennesker der både forinden IKKE har gjort det godt OG dernæst lader problemerne hagle ned over andre…de skulle fanme hænges i deres kønsdele. Kæft jeg er vred over den opførsel.
Men den slags mennesker ved jo også lige hvordan de skal passe på IKKE at blive opdaget derfor man stiller kassen en sen aften kl. 23 OG for enden af grusvejen.
Havde ejeren af gården for enden af grusvejen ikke gået en tru med hunden (går jeg ud fra) OG fundet kassen…hvad så
NU står hun (og til dels også jeg) med en kasse mis og internaterne er som Mette skriver FYLDT til kvalmepunktet, så ingen kan hjælpe.
Nu vil jeg inden jeg kører på arbejde tage omkring klinikken og se om de vil hjælpe, for mormis og børn skal tilses af en dyrlæge og så må vi tage èn dag ad gangen.
Men hvor ville jeg ønske, jeg vidste hvem der har stillet papkassen for så KAN jeg love for de fik deres bagdel på komedie og ørene i klemme og en masse mere slemt.

n

Der findes givetvis masser af mennesker, som griber det fornuftigt og ansvarligt an, når de ønsker sig, at deres hunkat skal have et kuld killinger, og gudskelov for det!

Men desværre findes der også rigtig mange, som ikke rigtig har tænkt projektet til ende, herunder hvor svært det kan være at finde gode, kærlige og blivende hjem til killingerne. Netop nu er det højsæson, og det falder meget uheldigt sammen med, at familien Danmark skal på sommerferie, så der er næsten ingen afsætning før om to måneder, når ferien er forbi og hverdagen er startet igen. Og til den tid er alle de nuværende salgsklare killinger jo “for store”, hvis de i mellemtiden har nået at runde 4-5 måneder. :frowning:

Jeg læser dem faktisk ikke mere, jeg kan jo ikke gøre noget, kan simpelthen ikke holde det ud…

:s:S

Læser dem heller aldrig… men :

Det er dog bedre at de sættes til salg/gives bort - end at de ender i en papkasse på en rasteplads ?? :brist:

Der hvor vi købte Chili var der også rimeligt styr på tingene.
Vi kom i kontakt med ejer via vores dyrlæge, hvor jeg havde fået lagt navn og nummer, da jeg ønskede en killing omkring slutningen af maj/starten af juni; dette kunne være en ‘aflivnings-killing’, men blev så hende den lækre dulle.

Der var 4 killinger og alle var solgt. De tilbød oven i købet at beholde hende længere end de (godt) 12 uger, hvis vi skulle på ferie og ville vente med at hente hende til vi kom hjem.

Inden jeg hentede hende bad jeg om undersøgelse for div sygdomme (incl blodprøver) samt selvfølgelig ormekur og vaccination. De cyklede troligt ned med hende til dyrlægen flere gange for at opfylde mine ‘krav’. Det var selvfølgelig på min regning det hel. Udover dette kostede hun 100 kroner (og så fik de også en rigtig god flaske iskold Rosé-vin).

:slight_smile:

mit nye missebarn er også en af de alt for MANGE uønskede killinger min mor og jeg fandt hende og hendes søskende i en pap kasse ude ved motorvejen hvor deres stakkels mor var kørt ihjel:(
Det var rent held at jeg fik set det…

de var i meget dårlig stand da vi fandt dem men heldigvis havde min mors NFO lige fået en enkelt killing og hun tog dem til sig med det samme (selvfølgelig efter de havde været grundig undersøgt osv ved dyrlægen)

idag er de fulde af spilopper store sunde og raske de er 8 uger nu og vejer godt 1500g allesammen så det er nogle store krabater :slight_smile:

min far tager den ene af dem min mor beholder to og jeg beholder den sidste GODT VI FANDT DEM :hjerte:

[QUOTE=BiancasMor;626177]mit nye missebarn er også en af de alt for MANGE uønskede killinger min mor og jeg fandt hende og hendes søskende i en pap kasse ude ved motorvejen hvor deres stakkels mor var kørt ihjel:(
Det var rent held at jeg fik set det…

de var i meget dårlig stand da vi fandt dem men heldigvis havde min mors NFO lige fået en enkelt killing og hun tog dem til sig med det samme (selvfølgelig efter de havde været grundig undersøgt osv ved dyrlægen)

idag er de fulde af spilopper store sunde og raske de er 8 uger nu og vejer godt 1500g allesammen så det er nogle store krabater :slight_smile:

min far tager den ene af dem min mor beholder to og jeg beholder den sidste GODT VI FANDT DEM :hjerte:[/QUOTE]

Hvordan i (censureret) kan nogen finde på, at efterlade en papkasse med kattemor og killinger og så ved en motorvej???
Brita’s udmærkede beskrivelse af hvad der burde ske med sådanne mennesker er måske lige mild nok, for der er absolut INGEN undskyldning for sådan en nederdrægtig, modbydelig, væmmelig, ækel handling.
For pokker hvor ville jeg ønske sådan nogen blev taget og straffet, HÅRDT.

Og pludselig var det ellers gode solskins-humør væk…

[QUOTE=danpia;626203]Hvordan i (censureret) kan nogen finde på, at efterlade en papkasse med kattemor og killinger og så ved en motorvej???
Brita’s udmærkede beskrivelse af hvad der burde ske med sådanne mennesker er måske lige mild nok, for der er absolut INGEN undskyldning for sådan en nederdrægtig, modbydelig, væmmelig, ækel handling.
For pokker hvor ville jeg ønske sådan nogen blev taget og straffet, HÅRDT.
Og pludselig var det ellers gode solskins-humør væk…[/QUOTE]

Jeg er helt enig !!! :mad:
vi tog også mor missen med men hun havde hverken chip eller øretat …
så vi kunne ikke engang få fat i ejeren…

Men på den anden side ville det nok ikke have gjort nogen form for nytte med den ringe
lovgivning vi har her hjemme mht. til dyre mishandling …:doh:

[QUOTE=danpia;626203]Hvordan i (censureret) kan nogen finde på, at efterlade en papkasse med kattemor og killinger og så ved en motorvej???
Brita’s udmærkede beskrivelse af hvad der burde ske med sådanne mennesker er måske lige mild nok, for der er absolut INGEN undskyldning for sådan en nederdrægtig, modbydelig, væmmelig, ækel handling.
For pokker hvor ville jeg ønske sådan nogen blev taget og straffet, HÅRDT.

Og pludselig var det ellers gode solskins-humør væk…[/QUOTE]
Ja, man kan ret hurtig blive en kende gram i hu (læs: TOSSET), for den sgals mennekser (hvid de da ER det) skulle konfronteres med dèt de gør OG mærke det på deres egen krop. Levende væsener burde højnes og dèt kan man ogs¨å gøre ved at straffe hårdt, NÅR folk ikke lever op til deres naturlige ansvar.
Papkassemissemoren og hendes børn har været ved dyrlægen idag OG hun har fået behandling for øremider og hendes børn til deres betændte øjne.
Nu skal de så bare have en kondition der skal være 100% og så skal der følges op på deres tilstand om 14 dage. Missemoren er der fundet hjem til og den ene misling. Det er forøvrigt 2 mislingepiger og 1 missedreng. OG de er langt ældre end deres vægt indikerer. 5-5,5 uger er et godt bud.

Som èn skrev herinde engang…VI SKAL HAVE HJUL OG STEJLE TILBAGE I VORES RETSSYSTEM :muhaha: