Tror du på spøgelser?

jeg tror ikke rigtig på spøgelser, men jeg tror der er mere mellem himmel og jord, har haft nogle oplevelser der har bevist dette for mig.

da min farfar døde i 1987 kom den første oplevelse, min farfar og farmor havde et gammelt vægur som de havde fået i bryllupsgave, det skulle trækkes op ca en gang om ugen og den eneste der kunne/måtte trække uret op var min farfar, den aften han døde og præcis på sekundet gik uret i stå og siden da har ingen kunne få det til at virke, heller ikke da vi tog det til en urmager med specialle i netop sådanne ure.

Det er jeg nødt til - jeg har set et (eller, jeg har set en totalt lydløs person i ca 1890-tøj, der så forsvandt sporløst eller, alternativt gik gennem en murstensvæg, hvad man nu foretrækker et tro) og jeg (og kattene!) har hørt lyde, der ikke burde være der og som ingen fornuftig forklaring har. Jeg har også hørt beretninger fra beboere på de plejehjem hvor jeg arbejdede (enslydende!) som ikke kan forklares. Så - noget er der :gruble:

Der hvor vi boede da jeg var lille var der noget der ikke kunne lide børn :uha:

Men de sidste (snart 3 år) er min mormor kommet på besøg med jævne mellemrum, jeg kan lugte hende og mærke hende, og hun kommer og nusser mig på den måde kun min mormor kunne.

Hun har været på besøg så sent som i dag. Jeg har haft det rigtig mærkeligt hele december og savnet min mormor mere end jeg plejer, fordi vi altid plejede at holde jul sammen, og da jeg stod op og gik ind i stuen var der den der dejlige mormor duft og en helt specielt julevarme. årh jeg savner min mormor :wehuu:

Jeg tror ikke på fremmede ånder, men på, at dem vi har holdt meget af og været tæt knyttet til kan efterlade en slags usynligt spejlbillede, som vi af og til kan se.

De dyr, jeg har sagt farvel til i tidens løb, ser jeg nogle gange i korte øjeblikke.
Jeg og også min nabo oplevede det første gang i Ølstykke med min tamme kanin Lille Mule, som tit sad i en meget stor urtepotte inde i huset, mens han levede. Da vi kom ind udefra, sad han der. Billedet var så tydeligt, at min nabo overrasket sagde “Jeg troede da, at Mule var død”.
Og så var han der ikke mere.

Her føler jeg mig også omgivet af mine dyr, som ikke er her mere. Om det så er minderne om dem, der gør det, ved jeg ikke!

Min mormor, som jeg var meget knyttet til, så og talte jeg tit med i drømme, efter hun var død.
Den sidste gang, jeg drømte om hende, sagde hun til mig, at der var sidste gang, for hun kom på vej længere og længere væk og skulle hver gang helt tilbage.
Jeg drømte ikke om hende mere.

Well…
Jeg har i hvert fald haft rigtig mange meget meget mystiske oplevelser.
Da jeg var barn (3-5 år) stod jeg i gården og snakkede med gud har min mor fortalt (vi er på ingen måde religiøse i vores familie) Da jeg var omkring 10 år begyndte jeg at blive bange for de ting jeg så, jeg husker især en skikkelse i min mosters hus som gjorde mig ekstremt bange. Jeg var i den tid meget angst for at se ting, Så min mor havde mig ved lægen og psykiater, men jeg fejlede ikke noget, jeg var bare et barn med en livlig fantasi. Så min mor tog mig med til en clairvoyant (aargh hvordan staves det ord) som skulle rense mig og lukke mig… agtigt. Og siden den dag har jeg intet set, men fortsat oplevet underlige ting.
-Og siden det er jul vil jeg fortælle om juleaften for nogle år siden hvor min mor og jeg sidder to rum væk fra stuen men stadig kan se lige ind i stuen. det er meget sent om natten og ungerne er blevet puttet og alt er stille… Så taler vi om min mormor, hvor elsket og savnet hun er… min mor bliver lidt trist og siger stille, åååh bare hun lige kiggede forbi, jeg griner lidt fjollet og siger højt “mormor hvis du kommer forbi, så giv os lige et tegn” Og i det samme høre vi og ser fra stuen den elektroniske julemand der står i vinduet derinde starter med at lyse og synge “we wish you a merry christmas… we wish you a merry christmas”
Det var da lidt underligt. var det ikke?
Så prøver man jo at finde en naturlig forklaring på det, men det kunne vi ikke lige… knappen i bunden af Julemanden var slået helt hen til ON og det er ikke bare en knap, det er sådan en man skubber til siden fra/til ON/OFF
Julemanden har ikke gjort det siden, selvom vi håber hvert år…