Tryg Katteforsikring

For noget tid siden var der en tråd, hvor der blev snakket lidt om Trygs katteforsikring. Jeg har været i kontakt med dem, og tænkte jeg lige kunne dele det, jeg har fundet ud af.

Vi har fået tilbud på 4 katte, alle under 6, ud fra race og postnummer. Vi valgte som standard pakkerne ‘sygdom og ulykke’ og ‘tænder og medicin’, en selvrisiko på 758 kr og dækning på 18.201 kr:

Europé, Kurilean Bobtail og Ragdoll (ja, det var sådan de ville have ham forsikret): 932,-
Britisk Korthår (de havde ikke hørt om langhår): 1042,-

Jeg fik sælgeren til at lege lidt med tallene for britisk korthår, og der kom følgende frem:

Med sygdom og ulykke, tænder og medicin, og fysisk behandling

Dækning 18.201, selvrisiko 1213: 982
Dækning 28.313, selvrisiko 1213: 1064

Dækning 18.201, selvrisiko 758: 1254
Dækning 28.313, selvrisiko 758: 1138

Der står på deres side, at prisen stiger ‘lidt’ jo ældre katten bliver. Han havde ikke et fast skema over den præcise stigning, men vi fik regnet noget cirka ud.

0-6 år: den pris jeg har skrevet
7-12 år: + 130-200 afhængigt af racen.
13+: cirka det samme ekstra.

Så har I lidt info, hvis I kan bruge det. Hold i mente, at tallene er baseret på de fire racer og vores postnummer samt priserne i år.

Ham jeg snakkede med var vældig flink, men vidste nærmest intet om katte. Til gengæld var han meget nysgerrig og spurgte faktisk ind til, hvad jeg sådan sammenlignede med og hvordan kattene ser ud etc :slight_smile:

Tak for info Lykke :slight_smile: Jeg har lige selv for et par uger siden tilmeldt mine til Tryg Forsikring…

jeg overvejer også tryg, og har lige indhentet et forsikringstilbud. Men er de billigere end Agria og er det pr. diagnose man skal betale en fast selvrisiko eller for en given periode som agrias på 120 dage?

Syntes det lyder dyrt i forhold til dyrkassen …

Tryg kan ikke være med når det gælder hunde, de er simpelthen for dyre og for dårlig dækning trods alt. Dyrekassen eller alm. brand vil være mit valg. Og kat ja så ville edet blvie dyrekassen.

Jeg har så svært ved at forstå hvordan ens postnr kan spille ind på hvad en neutraliseret indekat kan komme til at fejle

dyrlæge priserne i området vi jeg tro

jeg ville også gerne vælge Dyrekassen ift. prisen.
Men jeg har aldrig oplevet service derfra.

Jeg havde Silke forsikret hos dem en gang. Inde på “min side” skal du vedlægge kvitteringer og skrive/forklare om forløbet. Alt blev skrevet ned i detaljer. Noget tid efter modtog jeg et brev fra dem, hvor de bad om flere informationer, og der var listen spørgsmål op. Spørgsmål som var blevet besvaret tidligere.
Jeg endte med at opgive dem i stedet for at tage kampen op.

Ved en opringning alligevel til dem idag, blev jeg kun bekræftet i dette. Jeg ringede midt i frokostpausen. Telefonen blev taget, og man kunne høre medarbejderen spise sin mad imens hun kort snakkede med mig. Hun forklarede at de godt nok holdte pause og hun ikke vidste så meget, men at hun ville få en til at ringe til mig en halv time senere. - De har ikke ringet endnu, og der gik omkring 4 timer, før jeg selv ringede til dem igen.

Agria derimod har jeg haft brug for to gange, og der har aldrig været problemer. 2. gang havde jeg dog sendt regningen ind forkert, hvor dyrlægens logo ikke stod derpå, - dette var udelukkende min fejl, og da der var kommet styr på det, fik jeg udbetalt pengene.
De er bare så frygtelig dyre, og med 1000 kr. til forskel ift. Dyrekassen, så er det noget der skal overvejes.

Tryg har også lige givet mig et tilbud. Og selvom han ikke ved meget om katte, var manden jeg snakkede med yderst behagelig og kundemindet.
Ligesom hos Dyrekassen, så er hver selvrisiko pr. diagnose, hvilket jeg finder pænt træls, - og man har heller ikke her mulighed for at betale månedsvis (med mindre man har tegnet andre forsikringer hos dem)
Til gengæld er deres selvrisiko cirka 200 kr lavere end Agria´s og de dækker for mere. (28.000)
Besparelsen for 2 katte ift. Agria’s årlige pris, er også til at mærke på cirka 500 kr.

Det bliver sørme svært at vælge…

Jeg stod kun af ved Tryg fordi jeg synes deres prisstigning ved alder er noget voldsom…

Jeg flyttede Buster over i Tryg 1. marts sidse år.
Jeg får så rabat, fordi jeg er kunde ved dem i forvejen - jeg har ikke tænkt nærmere over det med prisstigning pga alder, det tager jeg gerne med…
Jeg skiftede fordi jeg skulle give nogenlunde det samme ved Gartnernes, og så kunne jeg få dækket tænder.

[QUOTE=louiseogbuster;1271707]Jeg flyttede Buster over i Tryg 1. marts sidse år.
Jeg får så rabat, fordi jeg er kunde ved dem i forvejen - jeg har ikke tænkt nærmere over det med prisstigning pga alder, det tager jeg gerne med…
Jeg skiftede fordi jeg skulle give nogenlunde det samme ved Gartnernes, og så kunne jeg få dækket tænder.[/QUOTE]

For os er den så også dyrere generelt end Dyrekassen, så Muffe ender med en vild pris. For en dækning der ligner Dyrekassens ville han ende i over dobbelt pris :uha:

Vi har også alle forsikringer gennem Tryg, men kan desværre ikke få rabat, da katteforsikring ikke kan fås gennem deres gruppeforsikringer. Hvis der åbner engang, så overvejer vi igen :slight_smile:

Ja det er ikke nemt at vælge forsikring . Jeg har fravalgt forsikring på kattene og efterhånden er der ej heller nogen hunde som har forsikring.

Når de bliver syge er det selvfølgelig noget af en udgift - men til gengæld så kan der også gå år imellem at der er en dyrlæge regning og i forhold til at sætte penge ind på en opsparing mod alternativt at betale til en forsikring? ja det er sådan et valg der skal træffes.

Den dag jeg har dyr nok til at kunne få en klækkelig opdrætter rabat så har jeg skam ingen skrupler i at forsikre :slight_smile:

ordentligt foder, gode forhold, fraværd af stress hjælper på fraværd af dyrlæge regninger (7-9- 13) og holder jeg mig så til for nu… hold nu op jeg har brugt megen tid på at finde et nyt hundefoder. Kattene har lige fundet det dåsemad de synes smager forrygende :slight_smile: