Tun/rejer og ja

Hej folkens…

Jeg er altså godt nok i syv sind… jeg læser mange steder at katte ikke må få tun og rejer…
… hvad hulen gør man så, når katten ELSKER det, og hellere vil have lidt tun eller rejer istedet for vådfoder… altså her tænker jeg jo lidt, at det er da en god måde at sikre sig at katten får væske nok?
Jeg gør det således herhjemme: en billig tundåse fra Netto med , jeg tror det er 140 gr. i vand self. Trykker så noget af vandet fra og putter på en anden bøtte, (smuldrer det) og giver så Bentley hvad der svarer til 2 tsk. med lille top – 2 gange dagligt.
,… idag gik det så op for lille manden at der findes Rejer !!! :ups: han var ELLEVILD — han fik vel hvad der ligner en spiseskefuld. . . . godt våde , altså med vandhane vand … jeg går ud fra at det er iorden at give ham det, for han gider godt nok i dåse vådmad lige pt… og væske skal han jo have …

jeg sidder og søger på nettet, og finder ud af at vådfoderet Miamor har en med tunfilet og blæksprutte … og andre slags… men jeg er godt nok forvirret omkring det her med tun og rejer… han elsker det simpelthen… hvis han skal blive ved med at få det - hvad er så max. pr dag gram mæssigt???

Håber virkelig der er nogen derude, der gider skære det ud i pap for mig…

… og JA tørfoder får han ad libitum…

Tun og rejer indeholder mange tungmetaller, derfor skal de begrænses.

ja ok, begrænses… hvad vil det sige helt præcis ?? lidt hver dag eller hva??? en gang hver anden dag??

Herhjemme får de til når en har føsdag - ellers ikke ret tit. Jeg ved ikke hvornår det er for meget. Tror det afhænger af den enkelte kat

tun til mennesker har det helt basale problem at det er i slat lage - det er på ingen måde kattemad. men flere af de lid dyre mærker laver “ren” tun varianter - som er fuldstændig som du kender tun på dåse, bare uden salt.

du kan jo fx vedtage at han får 1 tsk hver 3 dag ( frys det ned i fx isterningbakke) og så rør godt med vand i (tungrød)

børn elsker også is - men betyder det de skal have det hver dag ?

tun og rejer er lækkerier som man kan supplere med.

slat = salt …

Man kan jo sagtens få vådfoder i forskellige mærker, med rejer og tun.
Måske du skulle se om han vil have det i stedet. :slight_smile:

takker! det vil jeg prøve

Applaws og FP 21 har da i hvert fald en masse tun-varianter. :slight_smile: Så kan du bruge det som godbidder og fredagsslik i stedet for. :slight_smile:

Har du prøvet de vådfoder varianter hvor det er andre forskellige slags fisk i ren fiskeform (ligesom tun dåserne til mennesker), der kan man få både sardin, forrel, laks og andet :slight_smile:

Jeg bruger rejer jeg jeg klikkertræner kattene. De ELSKER rejer og derfor er det fantastisk til træning. Jeg bruger kun frosne rejer jeg tøer op, da dem i lage, logisk nok indeholder en masse salt. Jeg ved godt at det ikke er den sundeste godbid, men jeg har det sådan at så længe det er begrænset så går det nok.
Naboen har haft katte i mange år og alle kattene er blevet over 16 år og jeg ved at de fodre dagligt med tun. (Jeg har flere gange sagt til dem, at det ikke er det bedste “vådfodder” men han holder på sit.)

Eife : er det noget du gider at linke til???

Missemanden: jamen jeg bruger også frosne rejer og tør op … …

Her er blandt andet nogen :slight_smile: men de er ikke fuldfoder, så derfor er det stadig kun snacks (dog uden salt ;)) og jeg ville nok tjekke prisen på den tyske zooplus.de også :slight_smile:

Jeg køber meget Almo Nature og Applaws, MCO’erne får det dagligt i forskellige varianter…jeg ville aldrig købe på den danske side, det er alt for dyrt i forhold til www.zooplus.de og www.zooplus.co.uk

Ja min kollega fodre også sin kat med tun dagligt - den stortrives. Det er nok lige som nogle hudne blir syge af chokolade, andre gør ikke - tør man tage risikoen? Til træning bruger man så små stykker at det er helt fint - når katten lærer princippet så smitter den positive oplevelse til det at træne og man kan anvende andre ting herunder kæl og ros