Tupac og Thit kunne godt bruge et par krydsede fingre til i morgen

I morgen kl. 10 skal Tupac bedøves og have taget billeder, primært af hans kæber og tandrødder men også af resten kroppen…just in case:S…
Alt hvad vi har prøvet har ingen effekt haft og hans kirtler under hagen/på halsen er nu så hævet, at det skræmmer livet af mig:uha:…for ikke at nævne de andre symptomer:(…blodprøvesvar og billeder bliver så sendt til dyrehospitalet i Aalborg (Hobrovej)…og så :kryds: vi fingre for, at de har nogle ideer til, hvad vi så gør, når vi skal derud og have svar på, om billederne fortæller dem noget.

Thit skal så med, fordi jeg for 2 dage siden opdagede/kunne mærke 1-2 små knuder i eller omkring den øverste pat:S…grunden til min usikkerhed er, at jeg ikke må rører hende på undersiden medmindre hun selv vender bugen opad…ellers gør man det kun, hvis man vil flåes:fløjte:…
Mit håb er, at hun giver dyrlægen lov til at mærke/føle ordentlig efter uden at gå amok…hvis ikke, må hun også i anæstesi…så et par :kryds: fingre for, at Thit syns dyrdoktoren er såååå dejlig, at han må pille al det han vil:tihi:…og et par :kryds: for, at det er et eller andet fuldstændig banalt vil også være dejligt…:slight_smile:

Jeg ønsker jer det bedste:-)

Sikke et par seje navne:-)

Eddie - Eistibus hedder også Ice-T:-)

Krydser fingre for de to misser

:kryds::kryds::kryds::kryds:

du får også lige en tanke herfra.
Jeg håber det går vel med de to og begge dele hurtigt og let klares

Jeg :kryds: alt hvad :kryds: kan for jer i mogen.

Der er en håndfuld :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds: på vej …

[quote=lenschow;211815]Jeg ønsker jer det bedste:-)

Sikke et par seje navne:-)

Eddie - Eistibus hedder også Ice-T:-)[/quote]

:tihi: Jeg ville have opkaldt BetGøj efter enten Snupp Dog eller Ice T…men det ville Mark ikke gå med til…han mente, vi havde nok rappere i familien med Tupac, Dr. Dre, Slim Shady og Missy Elliott:klapper:…så han er opkaldt efter min elskede fætter Gøj:inlove:…Bet er bare en nordjysk forkortelse af bette, for han er et bette myr-høhø

Thit er opkaldt efter en rigtig rappendulle ligesom hende selv…nemlig Thit Jensen, herlig forfatter, kvindesagsforkæmper og søster til den overvurderet Johannes V Jensen:prut:

Tak for alle de :kryds: fingere…jeg er sikker på, at de garantere for et lykkeligt udkomne:thumbup:

Så er vi vel hjemme igen:)

Tupac blev fotograferet på kryds og tværs og alt var som det skulle være, dog var hans lever en smule størrere end den burde være men hans blodprøver sagde, at leveren fungerede som den skal:rock:
Hans kirtler, specielt i halsregionen er voldsomt forstørrede, tydende på det samme som hans blodprøver viser, at han kæmper mod en voldsom virainfektion og måske også noget bakterielt stammende fra tandkød/gummer.
Hans tandkød er vokset udover de bagerste tænder og hænger ligesom i vindrueklaser, disse er blevet fjernet kirurgisk og brændt idag…stakkels mis:ked:…han er selvf. sat i smertestillende og så skal han have AB Marbocyl 10 mg de næste 20 dage, har denne behandling ingen effekt skal han opstarte i en mild kemobehandling med Topi et eller andet…den hukommelse:ups:…den behandling har vist sig effektiv på nogle katte:kryds:
Er der ingen af de 2 behandlinger der virker, er jeg blevet rådet til at få fjernet han tænder og så er det sådan det bliver…men jeg håber sørme, at han responderere på en af de 2 behandlinger:bebe:

Thit viste sig, at have en iregulær masse/knude i øverste hø. pat, på størrelse med en lidt aflang stor rosin:(…idet den ikke var der, da de alle blev VAC og undersøgt i marts…valgte vi at betragte den som hurtig voksende og malign og hun blev derfor bedøvet og fik den fjernet, sammen med omgivende væv…stakkels mis:ked:…jeg ved godt, at der ingen garanti for, at den ikke kommer tilbage men hun skal have chancen, fordi vi fangede den…forhåbentlig… tidligt:bebe:
Thitpige er også sat på smertestillende og AB Felimox i 5 dage og skal, hvis al går vel, have fjernet stingene om 10 dage.

tak for opdateringen.
Jeg håber for begge misser at efterforløbet bliver glat og der ikke kommer tilbagefald af nogen art ;o)
God bedring med de to

Puha Anne sikke en omgang.

Rigtig god bedring med dem begge og en kæmpe -kramer til dig.

En lille men trist opdate omkring min Thit pige…for ca. 3 mdr. siden opdagede jeg en ny lille knude ved siden af en brystvorte…jeg har haft stor held med at overbevise mig selv om, at det var en fedtknude (for hun er jo blevet godt ‘buttet’ igen) men i går fandt jeg en mere i et andet bryst:( og jeg må nok erkende, at det ikke nyttede/reddede hende at fjerne den første, jeg fandt dengang for et år siden…fandens osse:ked:

ÅH nej…håååber det ER en fedtknude og ikke hvad du frygter:kryds:

:trøste:

Ved lige nøjagtig hvordan du har det . . . . kørte til dyrlægen med min skønne Pretty Chilla (10 år) fordi knuden jeg havde fundet var vokset til ukendelighed - og det viste sig, at det var canser og det havde bredt sig.
Jeg kørte hjem med en tom transportkasse :S
Behøver vist ikke at fortælle, at jeg hylede på hele vejen hjem og i de næste mange dage :græde:

Min Soja blev også aflivet pga. cancer i mælkekirtlerne.
Hendes knude var fast forankret i vævet, og dyrlægen skønnede det derfor omsonst at operere, da denne kræftform som regel danner metastaser til de indre organer og i nogle tilfælde også knogler og lunger.

Hun levede helt upåvirket af det i godt 3/4 år, og først da hendes nyrer viste tegn på at svigte, blev hun aflivet.
Selvom knuden til sidst var meget stor, havde hun på intet tidspunkt smerter.

Held og lykke med missetøsen!

Hvor er det trist læsning men jeg håber nu at det viser sig at være en fedtknude.

Hvordan gik det med Tupac´s tænder? Beholdt han dem?

[quote=Mai;454954]Hvor er det trist læsning men jeg håber nu at det viser sig at være en fedtknude.
Desværre i flertal…knuder og de sidder begge fast til det underliggende væv i hvert sit bryst:S

Hvordan gik det med Tupac´s tænder? Beholdt han dem?[/quote]

:tihi: Ja, de sidder i munden på ham endnu…det går op og ned med ham i perioder men han har faktisk kun været i AB behandling 1 gang siden og det var med Antirobe. Hans tandkød er absolut ikke pænt at se på farvemæssigt men siden han fik fjernet og brændt ‘vindrueklasserne’ er der ikke kommet nye til. Han holder vægten og spiser kød, vådt og tørt på lige fod med de andre…Hvad det ender med må tiden vise:)

Ked af at høre det med Thit men som sagt :kryds: for at det ikke er noget alvorligt.

Dejligt at høre at Tupac har tænderne i behold og kan spise kød mv.

Held og lykke med Thit.

Hvordan går det med Thit - tænker på dig søde

-kramer

[quote=anne p;212154]Hans kirtler, specielt i halsregionen er voldsomt forstørrede, tydende på det samme som hans blodprøver viser, at han kæmper mod en voldsom virainfektion og måske også noget bakterielt stammende fra tandkød/gummer.
Hans tandkød er vokset udover de bagerste tænder og hænger ligesom i vindrueklaser, disse er blevet fjernet kirurgisk og brændt idag…stakkels mis:ked:…han er selvf. sat i smertestillende og så skal han have AB Marbocyl 10 mg de næste 20 dage, har denne behandling ingen effekt skal han opstarte i en mild kemobehandling med Topi et eller andet…den hukommelse:ups:…den behandling har vist sig effektiv på nogle katte:kryds:
Er der ingen af de 2 behandlinger der virker, er jeg blevet rådet til at få fjernet han tænder og så er det sådan det bliver…men jeg håber sørme, at han responderere på en af de 2 behandlinger:bebe:

[/quote]

Jeg mener at man ikke brænder “gardiner” - det giver en uens overflade - man skærer. Derfor er det en fordel katten har været i AB behandling inden der skæres - for at mindske blødningen.

Marbocyl er ikke førstevalg til mundhulen (men det kan være valgt af anden grund) det et Antirobe

Du kunne sikkert hjælpe ham med Colostrum - styrker immunforsvaret.

Held og lykke med det hele …

[quote=Stine A;466725]Hvordan går det med Thit - tænker på dig søde

-kramer[/quote]

Thitpige har det forløbig fint, hun virker på ingen måde syg:)
Men disse knuder er jo også forholdsvis nye…da hun fik taget billeder først på året var der ingen tegn metastaser indvendig eller nogle mærkbare knuder i patterne, så de er kommet hurtigt her de sidste par måneder…:frowning:

Denne :kram: får du lige retur…rigtig dejligt at se dig igen-love…og Bjørnen her siger også :heya: